HISTORIA

HISTORIA

Od dawna w czołówce

Firma Volvo została założona w Szwecji w 1927 r., a rok później na ulice wyjechał nasz pierwszy autobus. Wizja bezpiecznego i efektywnego transportu dla każdego dała początek przedsiębiorstwu. Od tego czasu Volvo pozostaje w technologicznej czołówce, a od wielu lat jesteśmy światowym liderem w obszarze technologii transportu komercyjnego.

1928 – 1979

1928
Na podwoziu samochodu ciężarowego zostaje zbudowany pierwszy autobus.

1934
Zostaje zbudowane pierwsze specjalistyczne podwozie autobusowe.

1945
Silnik wysokoprężny Volvo zostaje po raz pierwszy zamontowany na podwoziu autobusu.

1951
Pierwsze zastosowanie silnika umieszczonego centralnie w tej grupie pojazdów.

1955
Wprowadzenie silników z turbodoładowaniem.

1965
Volvo Buses wprowadza B58, pierwsze podwozie sprzedawane w wielu autobusach.

1968
Volvo Buses przekształca się w niezależny dział Volvo Group.

1971
Premiera Volvo B59 — pierwszego miejskiego niskopodłogowego autobusu.

1977
Dział Volvo Buses otwiera fabrykę Borås i produkuje autobusy w swojej nowej fabryce w Kurytybie
w Brazylii.

1979
Dział Volvo Buses prezentuje model B10M, najczęściej sprzedawany wśród autobusów miejskich, międzymiastowych i autokarów turystycznych.

1980 – 1999

1981
Po raz pierwszy dział Volvo Buses produkuje ponad 4000 autobusów w ciągu jednego roku. Volvo przejmuje zakład Säffle
Karossfabrik AB.

1988
Volvo nabywa firmę Leyland Bus w Wielkiej Brytanii.

1991
Dział Volvo Buses prezentuje dwa podwozia z silnikiem umieszczonym z tyłu: Volvo B12 i Volvo B10B.

1994
Dział Volvo Buses wprowadza na rynek niskopodłogowe podwozie Volvo B10L. Rozpoczęcie produkcji autobusów w Chinach. Volvo Buses nabywa firmy zajmujące się zabudową: Aabenraa w Danii i Drögmöller w Niemczech.

1995
Volvo staje się częściowym posiadaczem kanadyjskiej firmy Prévost Car. Volvo B12 zdobywa nagrodę „Coach of the Year”. Zostaje zaprezentowany ekologiczny autobus ECB (Environmental Concept Bus).

1996
Otwarcie nowej fabryki autobusów miejskich i międzymiastowych we Wrocławiu.

1998
Volvo nabywa firmę Carrus OY Finland, jedną z głównych firm skandynawskich oferujących zabudowy. Volvo nabywa udziały spółki Nova Bus, czołowego amerykańskiego producenta autobusów miejskich. Volvo nabywa firmę MASA, czołowego producenta autobusów w Meksyku.

2000 – 2009

2001
Volvo Buses prezentuje platformę modułową TX.

2004
Volvo Buses nabywa pozostałych 50% przedsiębiorstwa Prévost Car Inc., w tym marki Prévost i Nova.

2005
Volvo Buses uzyskuje największe w historii zamówienie — 1767 autobusów Volvo dla Santiago w Chile. Autobusy będą wykorzystywane w systemie transportu publicznego BRT (system Bus Rapid Transit) obejmującego specjalne jezdnie dla autobusów.

2006
W Bangalore w Indiach rozpoczyna się eksploatacja pierwszych autobusów miejskich Volvo.

2007
Autobus Volvo 9700 uzyskuje europejską nagrodę „Coach of the Year”.

2008
Otwarcie nowego zakładu Volvo Buses produkującego zabudowy w Bangalore w Indiach.

Volvo wprowadza na rynek chiński autobus BRT Volvo 7800 Artic.

Volvo wprowadza na rynek w Meksyku autobus BRT 7300 Bi-artic.

Volvo wprowadza na rynek w Europie autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid i autobus piętrowy Volvo B5L Hybrid.

2009
Volvo Buses rozpoczyna działalność w USA i Kanadzie. Po raz pierwszy od ponad 20 lat autobusy ze znakiem marki Volvo są sprzedawane w Ameryce Północnej.

Zostaje wprowadzona norma Euro 5, a 12-litrowy silnik zostaje zastąpiony bardziej paliwooszczędnym silnikiem 13-litrowym.

2010 — DO CHWILI OBECNEJ

2010
Volvo Buses rozpoczyna seryjną produkcję autobusów hybrydowych Volvo 7700. Zużywają do 35% mniej paliwa.

2011
Volvo Buses wprowadza na rynek model Volvo 7900 Hybrid, o zużyciu paliwa niższym do 37% niż zwykłe autobusy z silnikami wysokoprężnymi.

2013
Volvo Buses wprowadza na rynek w Europie linię silników zgodnych z normą Euro 6.

2014
Na rynek w Indiach zostaje wprowadzona marka UD.

Premiera modelu Volvo 7900 Electric Hybrid.

Wprowadzenie zaawansowanego systemu automatycznego hamowania dla autobusów turystycznych.

Premiera systemu wspomagania pracy kierowcy Volvo I-Coaching.

2015
W Göteborgu w Szwecji rozpoczyna się realizacja projektu ElectriCity.

Premiera wielu funkcji bezpieczeństwa: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo (VDS), Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji Czołowej (FCW), Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne (CWEB), Aktywny tempomat (ACC) i Układ Monitorowania Pasa Ruchu (LKS).

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

Zrównoważone rozwiązania transportowe

Czym się zajmujemy
Volvo Buses

Volvo Buses

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami