Energooszczędna technologia obniża zużycie paliwa w długodystansowych autobusach Volvo

Dzięki wyższej aerodynamiczności oraz zoptymalizowanej zmianie biegów, zużycie paliwa w długodystansowych autobusach może zostać znacznie ograniczone. Volvo Buses wprowadza właśnie nowe rozwiązania, które umożliwiają operatorom obniżenie wydatków na paliwo o klika procent, przy jednoczesnym ograniczeniu śladu węglowego.

1860x1050-i-see

- Paliwo jest jednym z największych wydatków dla naszych klientów. Przy autobusach pokonujących średnio 100.000 km rocznie, obniżka zużycia paliwa nawet o kilka procent przynosi znaczne oszczędności. Nowe produkty, które wprowadzamy obecnie dla Volvo 9700 i 9900 w Europie, to kolejny krok na drodze do zwiększenia wydajności energetycznej oraz ochrony środowiska - mówi Michele Ferrara, Manager Produktu w obrębie autokarów na Europę w Volvo Buses. 

Podczas targów IAA Volvo Buses skupiło się głównie na trzech nowych funkcjach oszczędzania paliwa: Dynamic Chassis Lowering (dynamiczne obniżanie podwozia), nowej wersji skrzyni biegów I-Shift oraz I-See – inteligentnego systemu kontroli jazdy, który optymalizuje pracę pojazdu w górzystym terenie. 

Większa aerodynamiczność dzięki Dynamic Chassis Lowering

Dynamic Chassis Lowering automatycznie obniża podwozie autobusu o 20 mm przy prędkościach powyżej 80 km/h. Zmniejszony opór powietrza redukuje zużycie paliwa o nawet 0,5 % w standardowym cyklu jazdy. Prześwit podwozia jest automatycznie regulowany za pomocą systemu sterowania autobusu oraz zawieszenia pneumatycznego, a przejścia pomiędzy różnymi ustawieniami są gładkie i nieodczuwalne dla pasażerów. 

Bardziej wydajna energetycznie wersja Volvo I-Shift

Zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift od Volvo jest teraz dostępna w nowej wersji z bardziej płynną i szybszą zmianą biegów, mniejszymi stratami energii własnej oraz wyższą wydajnością energetyczną. Autobusy z I-Shift i 11-litrowym silnikiem (Volvo 9700, 9900 i B11R) są również wyposażone w grzejnik olejowy, który przewidziany jest dla krajów z mroźnymi zimami. Grzejnik zapewnia, że temperatura oleju w skrzyni biegów jest zawsze na odpowiednim poziomie, co skutkuje większą skutecznością smarowania oraz mniejszym tarciem. 

Zużycie paliwa niższe nawet o 2,5 procent z systemem I-See

I-See to kolejna funkcja powiązana z systemem kontroli pojazdu, która redukuje zużycie paliwa i poprawia komfort jazdy. Przy pierwszej trasie autobusu w górzystym terenie dane na temat drogi są zbierane w pamięci pojazdu. Podczas kolejnej trasy tą samą drogą informacje te są wykorzystywane do optymalizacji zmiany biegów, przyśpieszenia oraz hamowania silnikiem. I-See pozwala zredukować zużycie paliwa nawet o 2,5 procent, w zależności od topografii drogi. I-See jest dostępne w ofercie samochodów ciężarowych Volvo od kilku lat.