Volvo i Heliox otwierają stację ładowania dla autobusów elektrycznych opartą na OppCharge

Firmy Volvo Buses i Heliox otworzyły stację ładowania dla autobusów elektrycznych opartą na wspólnym interfejsie OppCharge. Dzięki OppCharge, autobusy elektryczne i stacje ładowania różnych producentów są kompatybilne. Celem jest ułatwienie wprowadzenia systemów autobusów elektrycznych w miastach na całym świecie.

Volvo i Heliox

Volvo Buses wraz z Heliox otworzyły stację ładowania dla autobusów elektrycznych opartą na wspólnym interfejsie OppCharge. Jest to dwudziesta stacja ładowania elektrycznych autobusów firmy Heliox w Skandynawii.

Instalacja, która znajduje się w siedzibie R&D Grupy Volvo w Göteborgu jest wspólnym projektem referencyjnym Volvo Buses i Heliox. Celem tego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca w zakresie rozwoju i komercjalizacji elektrycznych autobusów i elektrycznych autobusów hybrydowych wyposażonych w systemy ładowania przy użyciu otwartych standardów. Prezentacje autobusów i stacji ładowania jako produktów i systemów dają wyraźny obraz tego, jak wygląda instalacja na terenie klienta. 

Dzięki nowej stacji ładowania Volvo dowodzi, że elektryczne autobusy firmy są kompatybilne z ładowarkami od kilku różnych producentów. OppCharge jest obecnie wdrażany jako wspólny interfejs w ponad 12 krajach. Systemy ładowania Heliox mogą obecnie ładować do 450 kW, a w najbliższej przyszłości można będzie ładować 600 kW.

„Cieszymy się, że współpracujemy z Heliox, otwierając kolejną stację ładowania opartą na otwartym interfejsie do ładowania okazjonalnego, OppCharge. Dzięki OppCharge miasta na świecie mogą mieć pewność, że autobusy elektryczne i infrastruktura ładowania pochodząca od różnych producentów są zgodne ze sobą i że nie ma ryzyka ograniczania się do konkretnych producentów. Stwarza to odpowiednie warunki wstępne do przyspieszonego przejścia na systemy autobusów elektrycznych w miastach na całym świecie,” powiedziała Jessica Sandström, Wiceprezes ds. Mobilności w Miastach, Volvo Buses.

Uruchomienie systemu ładowania w siedzibie Volvo oznacza dla Heliox początek współpracy pomiędzy Volvo i Heliox. Współpraca niebawem sprawdzi się w rzeczywistości, kiedy pierwszy klient otrzyma swoje elektryczne autobusy i systemy ładowania w Luksemburgu w maju tego roku.

„Wysokiej jakości ładowarki o dużej pojemności i wydajności są solidną bazą dla przyszłości elektrycznej i wizji motoryzacji Heliox”, powiedział Bob Bouhuijs. “W przyszłości Heliox będzie ściśle współpracować z producentami autobusów OEM takimi, jak Volvo, aby globalnie rozpowszechniać tę wizję i przyczynić się do zrównoważonych i opłacalnych rozwiązań transportowych.”

Volvo Buses jest liderem w dziedzinie elektromobilności, firma dostarczyła ponad 3300 hybryd, hybryd elektrycznych i autobusów elektrycznych do 21 krajów na całym świecie.

Heliox jest światowym liderem w dziedzinie systemów szybkiego ładowania w transporcie publicznym, górnictwie i sprzęcie portowym. Heliox działa na poziomie globalnym z siedzibą w Holandii i lokalnymi biurami w Wielkiej Brytanii, Australii, Singapurze i Indiach. 
Więcej informacji na: www.heliox.nl/automotive

OppCharge

• Wspólny interfejs między stacją ładowania a pojazdami, oparty na standardzie CCS branży motoryzacyjnej
• Moc ładowania 150, 300 lub 450 kW.
• Pantograf przymocowany do pylonu umożliwia zastosowanie oszczędnego rozwiązania, które nieznacznie obciąża dach pojazdu.
• Ładowanie przewodzące z wykorzystaniem kolektorów prądowych, z komunikacją między autobusem a stacją ładowania przez Wi-Fi.
• Wśród producentów wspierających OppCharge są dostawcy infrastruktury do ładowania ABB, Heliox i Siemens oraz producenci autobusów: Ebusco, Iveco, Solaris i Volvo.

Więcej informacji o OppCharge: www.oppcharge.org