Volvo otrzymuje zamówienie na osiem autobusów elektrycznych do Harrogate w Zjednoczonym Królestwie

Volvo otrzymało zamówienie na osiem elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric do Harrogate w Zjednoczonym Królestwie. Kupującym jest Transdev Blazefield. Autobusy mają zacząć kursować w 2018 r.

1860x1050-transdev-blazefield-7900e

Harrogate Bus Company, firma należąca do Transdev Blazefield, złożyło zamówienie na osiem elektrycznych autobusów od Volvo. Pojazdy będą kursować w mieście Harrogate położonym 90 km na północny-wschód od Manchesteru.

Wprowadzenie autobusów do ruchu w 2018 roku będzie w Zjednoczonym Królestwie pierwszym tego typu projektem wprowadzenia elektrycznych pojazdów korzystających z systemu ładowania typu „opportunity charging” poprzez wspólny interfejs OppCharge, który zakłada możliwość ładowania na stacjach elektrycznych autobusów różnych producentów. OppCharge zaczyna być już używany jako wspólny interfejs w ponad 12 krajach.

Ładowanie typu „opportunity charging” odbywa się poprzez specjalny wiszący/górny maszt, który łączy się z autobusem za pomocą pantografu. Ładowanie jest w pełni automatyczne i trwa od trzech do sześciu minut. Elektryczny autobus Volvo zużywa o 80% mniej energii niż porównywalny autobus z silnikiem diesla.

„To niezwykle satysfakcjonujące, że pierwsze całkowicie elektryczne autobusy Volvo zostaną oddane do użytku w Zjednoczonym Królestwie w przyszłym roku. Zjednoczone Królestwo jest jednym z największych rynków naszego programu elektromobilności i jesteśmy podekscytowani współpracą z Transdev Blazefield, która ma na celu uczynienie Harrogate liderem czystego, zielonego transportu publicznego.”, mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Phil Owen, Dyrektor Handlowy ds. Sprzedaży dla Volvo Bus UK & Ireland, powiedział: „Wprowadzenie autobusu 7900E jest niezwykle ekscytujące: nie tylko dla Volvo Bus i Transdev Blazefield, ale również dla ludzi i tego pięknego uzdrowiska Harrogate, które będzie pierwszym miastem w Zjednoczonym Królestwie, które wprowadzi całkowicie elektryczne autobusy ładowane w systemie «opportunity charge».”. 

Nick Page, Dyrektor Zarządzający Volvo Bus UK & Ireland, dodał: „Volvo Bus przez ostatnie 50 lat stało na czele zrównoważonego i przyjaznego środowisku rozwoju technologii, a nasza najnowsza oferta pojazdów elektromobilnych wyznacza europejskie standardy nie tylko pod względem emisyjności, ale także wydajności i elastyczności działania.”.

Alex Hornby, Dyrektor Generalny Harrogate Bus Company, powiedział: „Chcemy, aby Harrogate stało się liderem czystego, zielonego transportu publicznego. Wprowadzenie nowych elektrycznych autobusów w przyszłym roku będzie pierwszym użyciem technologii energetycznej nowej generacji w Zjednoczonym Królestwie.”.

Projekt wprowadzenia nowych elektrycznych autobusów został dobrze przyjęty przez Ministra Transportu oraz członka Parlamentu dla Harrogate i Knaresborough Andrew Jonesa: „Harrogate będzie miastem niskoemisyjnym dzięki tym autobusom. Transdev Blazefield wykazało się ogromnymi ambicjami, a użyta technologia jest pierwszą tego typu w Zjednoczonym Królestwie.”.

Projekt został częściowo sfinansowany w ramach rządowego programu dot. autobusów o niskiej emisji Governments Low Emission Bus Scheme (2,25 milionów funtów).

Do tej pory największym pojedynczym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest Zjednoczone Królestwo, gdzie kursuje prawie połowa (1425) pojazdów.

Elektryczny autobus Volvo 7900 Electric

  • 12-metrowy, całkowicie elektryczny, dwuosiowy niskopodłogowy autobus miejski, trzydrzwiowy.

  • 80% mniejsze zużycie energii niż porównywalny autobus z silnikiem diesla.

  • Cichy, bezemisyjny.

  • Wyposażony w silnik elektryczny oraz baterie litowo-jonowe.

  • Baterie ładują się w ciągu trzech do sześciu minut na końcowych przystankach. 

*Czas ładowania zależy od warunków topograficznych i klimatycznych oraz obciążenia.

OppCharge (Opportunity Charging)

• Wspólny interfejs stacji ładowania i pojazdów, oparty na standardowej technologii dla pojazdów CSS
• Moc ładowania 150 lub 450 kW.
• Pantograf podłączony do słupa ładowania jest oszczędnym rozwiązaniem. Nieznacznie obciąża dach pojazdu.
• Przewodowe ładowanie przez istniejące kolektory. Komunikacja pomiędzy autobusem i stacją do ładowania odbywa się poprzez WiFi.