Kolejny sukces autobusów hybrydowych Volvo - 3000 sprzedanych pojazdów

Działania Volvo w skali globalnej w zakresie elektrycznych autobusów nieustannie przynoszą rezultaty. Volvo Buses sprzedało łącznie 3000 pojazdów hybrydowych, hybryd elektrycznych i autobusów elektrycznych klientom z 22 państw w Europie, Ameryce Południowej, Azji i Australii.

Po wprowadzeniu pierwszej hybrydy Volvo Buses w 2010 r, sprzedaż stale zwiększa się, a oferta produktowa rozwija i rozszerza. Dzisiaj Volvo oferuje kompleksowe rozwiązania systemowe dla zelektryfikowanego transportu publicznego z autobusami hybrydowymi, elektrycznymi hybrydami i w pełni elektrycznymi autobusami. Modele hybrydowe są dostępne w standardowej wersji 12-metrowej, w wersji przegubowej, jak i dwupokładowej.

W 2016 r. Volvo sprzedało 533 zelektryfikowane autobusy, w tym hybrydy, hybrydy elektryczne i w pełni elektryczne autobusy.

Do tej pory największym pojedynczym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest Zjednoczone Królestwo, gdzie Volvo sprzedało prawie połowę (1425) z 3000 pojazdów. Inne główne rynki to Kolumbia (468), Szwecja (196), Hiszpania (137), Niemcy (135), Szwajcaria (129) i Norwegia (109). W ciągu ostatnich dwóch lat popyt na hybrydowe autobusy Volvo wzrósł również w Europie Wschodniej, z pozytywnym trendem sprzedażowym w Estonii (44) i Polsce (48).

Oferta elektrycznych autobusów Volvo

Autobusy hybrydowe: hybryda Volvo 7900 Hybrid, hybryda przegubowa Volvo 7900 Hybrid Articulated, dwupokładowa hybryda Volvo (B5LH9)

Elektryczne hybrydy: elektryczna hybryda Volvo 7900 Electric Hybrid, dwupokładowa elektryczna hybryda Volvo (B5LHC)

Autobusy w pelni elektryczne: elektryczny autobus Volvo 7900 Electric

*Autobusy hybrydowe są zasilane prądem elektrycznym podczas ruszania i postojów na przystankach, poza tym są zasilane silnikami diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Są aż do 39% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.

Elektryczne hybrydy są zasilane głównie energią elektryczną. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się zarówno podczas hamowania silnikiem, jak i na szybko ładującej stacji ładowania typu „opportunity charging” na jednym z końcowych przystanków trasy. Są aż do 60% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.

Autobusy elektrycznie są całkowicie zasilane energią elektryczną. Takie autobusy posiadają zestaw wydajnych baterii i silnik elektryczny. Baterie ładują się zarówno podczas hamowania silnikiem, jak i na szybko ładującej stacji ładowania typu „opportunity charging” na jednym z końcowych przystanków trasy. Są aż do 80% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.