Volvo Buses otrzymuje zamówienie z Belgii na 90 elektrycznych autobusów

Volvo Buses pozyskało największe jak dotąd zamówienie na kompletne rozwiązanie dla sieci elektrycznych autobusów. Belgijskie miasta Charleroi i Namur zamówiły łącznie 90 hybrydowych autobusów elektrycznych Volvo 7900 Electric Hybrid oraz 12 stacji ładowania. Kupującym jest firma transportu publicznego TEC Group. Stacje ładowania zostaną dostarczone przez ABB.

Zamówienie TEC Group obejmuje 55 autobusów dla Charleroi oraz 35 autobusów dla Namur. ABB dostarczy 4 stacje ładowania dla Charleroi i 8 stacji ładowania dla Namur. Zostaną dostarczone i zainstalowane tej jesieni. Łącznie z tym zamówieniem, liczba elektrycznych hybryd Volvo zamówionych przez TEC Group wyniesie 101 pojazdów, a liczba stacji ładowania ABB - 15.

„To niezwykle satysfakcjonujące! To zamówienie to kolejne osiągnięcie w naszych dążeniach w zakresie elektromobliności potwierdzające konkurencyjność naszej oferty. Widzimy, że coraz więcej miast wybiera miejską sieć autobusów elektrycznych, aby przeciwdziałać niskiej jakości powietrza i hałasowi, a wspólny interfejs szybkiego ładowania autobusów i ciężarówek OppCharge zyskuje coraz szersze poparcie. Używanie wspólnego interfejsu przez wielu dostawców ułatwi przejście miast na elektromobilność na świecie.”, mówi Prezes Volvo Buses Håkan Agnevall.

Klient i operator, TEC Group, zamówił wcześniej 11 autobusów Volvo 7900 Electric Hybrid, które ruszyły na trasy w styczniu tego roku. Wraz z rozpoczęciem kursowania 35 nowych autobusów, 90% transportu publicznego w mieście Namur będzie elektryczna.

„Jako firma działająca w obszarze transportu publicznego, TEC Group jest dumnym liderem wzrostu wydajności elektrycznej swojej floty. Ta strategiczna inwestycja przyczyni się do poprawy jakości życia w centrach miast oraz osiągnięcia przez region Waloon wyznaczonych celów środowiskowych. Technologia hybrydowa to najlepszy kompromis pomiędzy ograniczeniami w funkcjonowaniu a efektywnością energetyczną dla miejskich autobusów.”, mówi Vincent Peremans, Dyrektor Generalny TEC Group.

Elektryczne hybrydy Volvo i stacje szybkiego ładowania ABB bazują na wspólnym interfejsie OppCharge, dzięki któremu ze stacji ładowania mogą również korzystać autobusy elektryczne innych producentów. OppCharge jest już używany jako wspólny interfejs w ponad 12 krajach.

Elektryczna hybryda Volvo 7900 porusza się cicho i nie wytwarza spalin na 70% swojej trasy. Ładowanie baterii trwa 3-4 minuty dzięki systemowi ładowania typu „opportunity charging”. Zużycie energii jest o 60% niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. Elektryczne hybrydy Volvo kursują już w takich miastach jak Göteborg, Sztokholm, Hamburg, Luksemburg, Namur i Kurytyba.

Volvo 7900 Electric Hybrid

• Zasilany energią elektryczną na około 70% swojej trasy.
• Cichy i bezemisyjny podczas zasilania energią elektryczną.
• 60% niższe zużycie energii w porównaniu do podobnego autobusu z silnikiem diesla.
• 75–90% niższa emisja dwutlenku węgla1, w zależności od rodzaju paliwa.
• Wyposażony w silnik elektryczny, baterie i mały silnik diesla.
• Baterie szybko ładują się na stacjach końcowych trasy autobusu. Ładowanie trwa 3-4 minuty.

1) Wartość w przybliżeniu dla 10-kilometrowej trasy autobusu, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6.

Stacja OppCharge (OpportunityCharging)

• Wspólny interfejs stacji ładowania i pojazdów oparty na standardowej technologii dla pojazdów CSS.
• Moc ładowania 150, 300 lub 450 kW.
• Pantograf podłączony do słupa ładowania jest oszczędnym rozwiązaniem. Nieznacznie obciąża dach pojazdu.
• Przewodowe ładowanie przez istniejące kolektory. Komunikacja pomiędzy autobusem i stacją ładowania odbywa się poprzez WiFi.

 

Więcej informacji o OppCharge: www.oppcharge.org