Kolejne autobusy hybrydowe Volvo dla Sosnowca

Volvo Polska dostarczyło kolejnych osiem z trzydziestu pięciu autobusów z napędem hybrydowym zamówionych przez PKM Sosnowiec. Autobusy Volvo to pierwsze przegubowe hybrydy odebrane przez polskiego przewoźnika. To także największa jednorazowa dostawa pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce.

Hybrydy dla Sosnowca

W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczy w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich (MAXI) i 10 przegubowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Do dzisiaj Volvo dostarczyło do Sosnowca już 17 pojazdów, a cały kontrakt zostanie wypełniony do końca października.

Autobusy typu MAXI (Volvo 7900H) pomieszczą 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących, natomiast MEGA (Volvo 7900LAH) – 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących. Na ich pokładach znajdują się takie udogodnienia jak klimatyzacja przestrzeni dla pasażerów, ładowarki USB, darmowy dostęp do internetu poprzez Wi-Fi, monitoring czy system informacji pasażerskiej.

- Bardzo się cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca będą jeździć nowoczesnymi, a co równie ważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Nasze hybrydy zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche. Wszystko to sprawia, że są dużo przyjaźniejsze dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla i doskonale sprawdzają się w miastach, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Oba rodzaje autobusów zostały wyposażone w silniki  o pojemności 5132cm3 i mocy 240 KM, automatyczne skrzynie biegów Volvo I-Shift oraz napęd hybrydowy równoległy (co oznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnie od siebie) o mocy 150 KM (Volvo 7900H) i 175 KM (Volvo 7900LAH). Akumulatory ładowane są energią powstającą podczas hamowania.

Autobusy hybrydowe Volvo powstają w Polsce – ich seryjna produkcja rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce firmy w 2010 roku. Dotychczas sprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Sosnowca, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i w Warszawie.

 

Volvo Polska

Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych.                                                          

W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.

 

Polska fabryka Volvo

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric.

W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3000 zelektryfikowanych autobusów.

 

Sosnowiec, Wrocław, 24 lipca 2017 r.