Wprowadzenie elektrycznych autobusów Volvo w Luksemburgu

Z początkiem czerwca pierwsze wyprodukowane w celach komercyjnych w pełni elektryczne autobusy Volvo zostały wprowadzone do ruchu w Differdange w Luksemburgu. Ich operatorem jest firma Sales-Lentz, która obecnie posiada w swojej flocie 4 autobusy elektryczne, 12 autobusów hybrydowych z napędem elektrycznym i 30 autobusów hybrydowych marki Volvo.

differdange

„Wprowadzenie do ruchu autobusu Volvo 7900 Electric to kolejne ważne osiągnięcie dla wszystkich, którzy pracują nad czystszym środowiskiem miejskim, redukcją hałasu
i uatrakcyjnieniem transportu publicznego. Razem z miastem Differdange i firmą Sales-Lentz, jesteśmy prekursorami transportu publicznego nowej generacji” powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Dążenie miasta Differdange do wprowadzenia autobusów z napędem elektrycznym stanowi część planu zrównoważonego rozwoju, w którym transport publiczny zajmuje ważne miejsce. Cztery autobusy elektryczne kursują na czterech trasach o długości od 8 do 9,5 km. Każdy autobus kursuje przez około 25 minut, po czym jego akumulatory są szybko ładowane w ciągu trzech do sześciu minut na stacjach końcowych przy użyciu otwartego interfejsu zwanego OppCharge (szybkie ładowanie), które spełnia wymagania Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (fr. ACEA, Association des Constructeurs Européens d'Automobiles). Stacje ładowania w Differdange zostały dostarczone przez firmę Heliox.

„W naszej strategii zrównoważonego rozwoju infrastruktury drogowej kolejnym oczywistym krokiem po autobusach hybrydowych z napędem elektrycznym było wprowadzenie autobusów w pełni elektrycznych. Na początku września 2016 r. firma Sales-Lentz Autocars otrzymała zlecenie wykonania ważnego projektu w dziedzinie ekologicznej infrastruktury drogowej, który dotyczył wprowadzenia dwunastometrowych w pełni elektrycznych autobusów miejskich. Autobusy zaczęły kursować 2 maja 2017 r. Jesteśmy szczęśliwi, że udało nam się zrealizować ten plan w dokładnie 9 miesięcy dzięki pracy silnego zespołu, w skład którego wchodziły firmy Volvo Gothenburg, Centrum Kompetencyjne Volvo w Luksemburgu, miasto Differdange, Heliox, ElectroWatt, oddział techniczny Sales Lentz oraz kilku innych ważnych partnerów” powiedział Jos Sales, Dyrektor firmy Sales-Lentz.

„Firma Sales-Lentz od zawsze bardzo szybko wprowadza nowe technologie. Uważamy, że jako operator transportu publicznego jesteśmy zobowiązani do zachęcania naszych dostawców, producentów autobusów oraz programistów do tworzenia i rozwijania technologii, które spełniają wymagania rynku. Współpracując ściśle z klientami publicznymi i prywatnymi, którzy oczekują rozwiązań w ruchu drogowym, firma Sales-Lentz postrzega siebie jako partnera rozwojowego oraz przedsiębiorstwo gotowe do inwestowania w zrównoważone rozwiązania ruchu drogowego” powiedział Wolfgang Schroeder, Dyrektor Zarządzający firmy Sales-Lentz.

Oprócz w pełni elektrycznego autobusu Volvo 7900 Electric, oferta zelektryfikowanych pojazdów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe oraz hybrydy elektryczne (pojazdy hybrydowe typu plug-in). Podsumowując, na całym świecie firma sprzedała ponad 3300 autobusów Volvo z napędem elektrycznym.

Autobus Volvo 7900 Electric
• W pełni zasilany elektrycznie, dwuosiowy autobus miejski niskopodłogowy, trzydrzwiowy, o długości 12 metrów.
• O 80% niższe zużycie energii niż w odpowiadającym mu autobusie zasilanym olejem napędowym.
• Cichy, bez emisji spalin.
• Wyposażony w silnik elektryczny i akumulatory litowo-jonowe.
• Akumulatory ładowane są na stacjach końcowych w ciągu od trzech do sześciu minut.*
• Może pomieścić 85 pasażerów.

*Czas ładowania może różnić się w zależności od topografii, obciążenia i warunków klimatycznych.

OppCharge (szybkie ładowanie)
• Otwarty interfejs pomiędzy stacją ładowania a pojazdem.
• Moc ładowania wynosi 150, 300 lub 450 kW.
• Lekki pantograf na pylonie ładującym umożliwia wykorzystanie ekonomicznego i lekkiego interfejsu na dachu autobusu.
• Ładowanie przewodowe przy użyciu odbieraków prądu za pomocą połączenia Wi-Fi pomiędzy autobusem a stacją ładowania.