Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie z Malmö w Szwecji na 13 elektrycznych autobusów

Przewoźnik autobusowy Nobina zamówił 13 elektrycznych autobusów Volvo, które zaczną kursować na terenie Malmö pod koniec przyszłego roku. Jest to największe pojedyncze zamówienie na Volvo 7900 Electric złożone do tej pory i jeden z głównych motorów napędowych całego ruchu elektrycznych autobusów w Szwecji.

Volvo 7900 Electric

„Satysfakcjonujący jest fakt, iż jedna z głównych tras Malmö będzie kompletnie zelektryfikowana dzięki cichym i bezemisyjnym autobusom elektrycznym. Funkcjonowanie elektrycznie zasilanych autobusów pozytywnie wpływa na środowisko, co jest ważne dla wszystkich, którzy mieszkają, podróżują lub spędzają czas w mieście. Jest to trend, który naturalnie chcemy rozwijać” - powiedział Jörgen Sjöstedt, dyrektor firmy Volvo Buses na rynku skandynawskim. „Wysoce istotny jest również fakt, że znowu staliśmy się dostawcami dla firmy Nobina, której dostarczamy nasze autobusy od ponad 80 lat. Nobina jest jednym z naszych najważniejszych partnerów.” 

Nowe autobusy to model Volvo 7900 Electric. Wykorzystują one o około 80 procent mniej energii niż odpowiadające im autobusy z napędem diesla i będą zasilane ekologiczną energią elektryczną w celu zminimalizowania szkodliwego wpływu na środowisko i klimat. Akumulatory autobusowe będą ładowane na końcowych przystankach trasy. Proces ten zajmuje od 3 do 6 minut. Autobusy będą kursować na trasie nr 7 w Malmö, której długość wynosi 14,7 km.

Elektryczne autobusy Volvo zaczęły od niedawna kursować w mieście Differdange w Luksemburgu. Oprócz w pełni zelektryfikowanego autobusu Volvo 7900 Electric, gama elektrycznych pojazdów Volvo Buses obejmuje także modele autobusów hybrydowych i elektryczno-hybrydowych (hybryd typu plug-in). Podsumowując, na całym świecie firma sprzedała ponad 3500 autobusów Volvo z napędem elektrycznym.

Autobus Volvo 7900 Electric

  • W pełni zasilany elektrycznie, dwuosiowy autobus miejski niskopodłogowy, trzydrzwiowy, o długości 12 metrów.

  • O 80% niższe zużycie energii niż w odpowiadającym mu autobusie zasilanym olejem napędowym.

  • Cichy, bez emisji spalin.

  • Wyposażony w silnik elektryczny i akumulatory litowo-jonowe.

  • Akumulatory ładowane są na stacjach końcowych w ciągu od trzech do sześciu minut.*

* Czas ładowania może różnić się w zależności od topografii, obciążenia i warunków klimatycznych.