182 autobusów piętrowych z Volvo Buses dla Dublina i Londynu

Firma Dublin Bus zamówiła 100 sztuk Volvo B7TL. Są to podwozia niskopodłogowe o długości 10,7 metra. Zostaną one połączone z nadwoziami Alexander Dennis ALX400, z 76 miejscami siedzącymi dla pasażerów i 15 stojącymi. Dostawy będą realizowane wiosną i latem 2006 roku.

Druga część tego zamówienia to 20 sztuk trzyosiowych Volvo B9TL. Podwozie to ma 12 metrów i obniżoną podłogę na całej długości autobusu. Jest to jak do tej pory największe zamówienie na ten produkt w Zjednoczonym Królestwie i pierwsze w historii dla Irlandii.

Nadwozie stanowić będzie Alexander Dennis Enviro 500 z miejscami siedzącymi dla 91 pasażerów i z 32 miejscami stojącymi. Klient wybrał ten właśnie typ autobusu ze względu na pojemność przewozową, ponieważ pojazdy będą obsługiwały ruchliwe trasy biegnące przez centrum Dublina. Zamówienie to jest następnym etapem trwającej modernizacji floty autobusowej Dublina, w której przeważają autobusy Volvo. Dostawa 20 autobusów piętrowych nastąpi w tym roku.

62 autobusy dla Londynu

Drugie zamówienie pochodzi z firmy London Central, należącej do dużego przedsiębiorstwa przewozowego Go Ahead Group. Zamówienie dotyczy 62 niskopodłogowych autobusów piętrowych. Podwozie to Volvo B7TL o długości 10,1 metra. Założenia polityki środowiskowej Go Ahead Group dotyczące stosowania oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki (ang. Ultralow Sulphur Diesel - USD) w połączeniu z wyposażeniem autobusów w filtry cząstek stałych (CRT) dodatkowo przyczynią się do zmniejszenia poziomu cząstek stałych w atmosferze.

Nadwozie do tych autobusów stanowić będzie Wrightbus Gemini z 64 miejscami siedzącymi i 26 stojącymi. Autobusy wykorzystywane będą na trzech nowych trasach prowadzących z południa Londynu do centrum.  

Kiedy zamówienie na 62 autobusy zostanie zrealizowane w kwietniu przyszłego roku, londyńska flota Go Ahead Group składać się będzie z ponad 700 autobusów piętrowych Volvo.

„Udoskonalone podwozie Volvo B7TL to niezawodna ‘lokomotywa’ i dlatego właśnie to podwozie wybraliśmy.” twierdzi Dyrektor ds. Technologii, Phil Margrave. „Nasze poprzednie doświadczenia, jeśli chodzi o funkcjonowanie połączenia Volvo/Wrightbus, sprawiają, że decyzja o złożeniu następnego zamówienia jest oczywista.”