Volvo Buses na IAA w Hanowerze -wrzesień 2006r.

Jedną z ważniejszych atrakcji tegorocznych targów IAA w Hanowerze będą prezentowane przez Volvo Buses nowe wersje autokarów Volvo 9700 i 9900. Ich główne atuty to nowa elegancka, lecz zdecydowana linia oraz nowe silniki, które dzięki zastosowanej technologii SCR zapewniają mniejsze zużycie paliwa.

Volvo 9700 ma najwięcej zastosowań spośród wszystkich modeli Volvo Buses ze względu na swoje liczne wersje, które różni długość, wysokości pojazdu oraz rodzaj silnika. Na IAA pokazany zostanie zupełnie nowy model tego autokaru, ze zmienioną  linią zewnętrzną i wystrojem wnętrza, nowym fotelem kierowcy, nowym napędem oraz całą serią dodatkowych funkcji podnoszących poziom bezpieczeństwa.

Volvo 9900 to luksusowy autokar Volvo Buses. Poprzednie modele zostały wycofane z produkcji w zeszłym roku, ale ich następca będzie miał swoją premierę właśnie na tegorocznych targach IAA. Nowe Volvo 9900 zachowa większość funkcji, które w jego poprzednikach tak bardzo przypadły do gustu użytkownikom.

Wielu klientów wybiera Volvo ze względu na fakt, że koncern zawsze przodował w produkcji autobusów, które są bezpieczne dla  kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg.

W roku 2004 firma, jako pierwszy producent autobusów, wprowadziła FIP (Front Impact Protection), czyli wzmocniony przód pojazdu, który zapewnia większe bezpieczeństwo kierowcy i pilota w razie ewentualnej kolizji z większym pojazdem. Volvo Buses jest też pierwszą firmą na świecie, która wprowadziła system FUPS (Front Underrun Protection System) – on również zostanie zaprezentowany na tegorocznych targach IAA.

Zderzenia czołowe między autobusami a samochodami osobowymi to najczęstszy rodzaj wypadków, w których zostają ranni lub giną ludzie. Dzieje się tak między innymi dlatego, że samochody osobowe często wjeżdżają pod autobusy, co powoduje nieprawidłowe działanie stref amortyzacji uderzenia w samochodach. 

 W nowym Volvo 9700 i Volvo 9900 firma Volvo Buses zainstalowała z przodu autobusu nisko zamontowaną belkę oraz panele absorbujące energię. Pozwoli to jednocześnie wykorzystać działanie systemu FUPS oraz stref amortyzacji uderzenia w samochodzie, co zwiększy szanse przeżycia użytkowników pojazdów w sytuacji zderzenia czołowego.

Dzisiejsze wysokie ceny paliwa zmuszają wiele firm autobusowych do opracowania nowych sposobów zwiększenia wydajności. Volvo Buses może wspomóc ich wysiłki, a dostępne rozwiązania zostaną przedstawione na IAA.

Najważniejsze z nich to nowy napęd Volvo z nową wersją skrzyni biegów I-shift oraz nową generacją silników, które dzięki technologii SCR umożliwiają mniejsze zużycie paliwa niż starsze wersje. Volvo Buses zaprezentuje też nową wersję Dynafleet, systemu informacji transportowej, wraz z jego istotną funkcją odczytu i analizy zużycia paliwa w podziale na poszczególne pojazdy i kierowców, co pozwala dokonać jeszcze większych redukcji zużycia paliwa.

Oprócz Volvo 9700 i 9900 Volvo Buses zaprezentuje na IAA między innymi nową wersję autobusu miejskiego Volvo 7700 oraz autobus międzymiastowy Volvo 8700.