Volvo przygotowane na nowe normy bezpieczeństwa.

Warto podkreślić, że Volvo nie zaskoczyły nowe normy bezpieczeństwa pasażerów. Wszystkie siedzenia autobusów turystycznych Volvo wyposażone są standardowo w dwu lub trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. W trosce o najmłodszych pasażerów istnieje dodatkowo możliwość zainstalowania poduszki podwyższającej dla dzieci, tak by także one mogły skorzystać z pasów.

Firma Volvo jest jednym z liderów w dziedzinie bezpieczeństwa projektowanych przez siebie pojazdów - i tak jest postrzegane przez klientów na wszystkich kontynentach i we wszystkich gałęziach, w których firma jest obecna. Wynika to między innymi z tego, że bezpieczeństwo od lat jest jedną z podstawowych wartości koncernu. I to bezpieczeństwo wszystkich użytkowników autobusów Volvo- zarówno pasażerów, jak i kierowców.

 „Marka Volvo zawsze słynęła z bezpieczeństwa. Konstruując pojazdy obszar ten traktowany jest priorytetowo. Jednak w tej chwili możemy mówić o pewnym przełomie, jeśli chodzi o autobusy- wraz z nową generacją Volvo 9700 wykonaliśmy bardzo duży krok w kierunku jeszcze lepszej ochrony kierowców, pasażerów, a także innych uczestników dróg” mówi Paweł Hałas Dyrektor ds. Sprzedaży i Produktu.

I rzeczywiście zawsze gdy zachodzą zmiany w produkcie dotyczy to także udoskonalenia   kwestii bezpieczeństwa.

I tak do najważniejszych elementów z zakresu bezpieczeństwa czynnego (zapobieganie wypadkom), biernego (minimalizowanie skutów wypadków) i przeciwpożarowego w autobusach Volvo należą min.:

- system stabilizacji jazdy ESP eliminujący  w znacznym stopniu ryzyko wypadku związane z wpadnięciem w poślizg, wypadnięciem z drogi lub nawet wywróceniem autobusu przy zbyt szybkim pokonywaniu zakrętu 

- poddające się deformacji koło kierownicy, które poddaje się ciału kierowcy w przypadku kolizji

- sztywność konstrukcji zgodna z wymogami regulaminu R66, dotyczącego zachowania nienaruszalności struktury autobusu podczas dachowania

- system ochrony przed skutkami kolizji czołowej -wzmocnienie części przedniej pojazdu (FIP)

-wnętrze bez ostrych krawędzi

- elektronicznie sterowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach (system EBS)

- zintegrowany ze skrzynią biegów retarder

- doskonała widoczność dzięki dużej szybie przedniej i dużym lusterkom wstecznym

- możliwość kontroli temperatury przedziału kierowcy niezależnie od przestrzeni pasażerskiej zwiększająca komfort pracy

- ergonomicznie zaprojektowana deska rozdzielcza - pełna kontrola nad pojazdem i wszystkimi dostępnymi funkcjami

- możliwość zainstalowania kamery, która pokazuje obraz za pojazdem - przydatna opcja podczas cofania

- hydraulicznie sterowana oś wleczona w pojazdach trzyosiowych - mniejszy promień skrętu

- czujniki dymu w przedziale bagażowym i w toalecie

- czujniki przeciwpożarowe w komorze silnika

- możliwość wyposażenia komory silnika w system przeciwpożarowy

- niepalne materiały użyte we wnętrzu.