Nowy autobus turystyczny Volvo 9700

Nowy autobus turystyczny Volvo 9700, wyposażony w charakterystyczne dla Volvo rozwiązania zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa i ekonomiczny układ napędowy oraz odznaczający się nowoczesną stylistyką, stworzony został z myślą o najbardziej wymagających klientach.

Volvo 9700 to jeden z najbardziej cenionych przez klientów modeli autobusów Volvo Buses, sprawdzający się w bardzo wielu zastosowaniach, od wycieczek miejskich po najbardziej luksusowe wyjazdy turystyczne. Nowy autobus Volvo 9700 może spełnić wszelkie oczekiwania  wymagających klientów.

Przy obecnych cenach paliwa właścicielom firm przewozowych coraz trudniej osiągnąć satysfakcjonujące wyniki finansowe. Projektując Volvo 9700, firma Volvo Buses miała na celu stworzenie takiego pojazdu i pakietu wsparcia dla jego nabywcy, który przyczyni się do zwiększenia dochodowości klientów.

Konkurencja na rynku stale rośnie, przewoźnicy muszą zatem dysponować autobusami, których standard przyciągnie pasażerów i zapewni im przyjemną podróż. Model Volvo 9700 posiada nowoczesną i wyróżniającą się stylistykę zewnętrzną o rozpoznawalnych cechach charakterystycznych dla produktów Volvo.

Wnętrze odznacza się elegancką, miękką linią. Półki na bagaże, uchwyty dla pasażerów, konsole i linia dachu są tak zaprojektowane, by zwiększyć wrażenie przestronności. W kwestii kolorystyki wnętrza, firma oferuje do wyboru kilka uzupełniających się wersji – trzy warianty jasnych, chłodnych kolorów oraz trzy cieplejsze i nieco ciemniejsze odcienie.

Turyści mają obecnie bardzo wysokie wymagania co do pojazdów, którymi podróżują. Muszą one być atrakcyjne wizualnie, zapewniać bezpieczeństwo, wygodę, doskonałą widoczność, mieć pojemną przestrzeń bagażową i być wyposażone  w najwyższej klasy system audiowizualny. Tworząc Volvo 9700, firma Volvo Buses kierowała się tymi właśnie oczekiwaniami pasażerów.

Duży komfort

Poziom komfortu w Volvo 9700 jest bardzo wysoki. Autobus wyposażony jest w elektronicznie regulowane pneumatyczne zawieszenie, niezależne zawieszenie z przodu oraz sztywną ramę, co zapewnia dużą wygodę. Poziom hałasu we wnętrzu jest bardzo niski. Dostępne są trzy wersje foteli. Wszystkie okna są duże i przyciemniane, co zapewnia doskonałą widoczność. System wentylacji, charakteryzujący się dużą wydajnością i dobrą dystrybucją powietrza we wnętrzu pojazdu, wyposażony jest w indywidualnie regulowane wyloty powietrza przy każdym fotelu.

Wprowadzając do swoich autobusów system Volvo Sound & Vision, firma Volvo Bus ustanowiła w branży nowy standard sprzętu audiowizualnego. Jakość dźwięku oraz monitory o płaskim ekranie i dużej rozdzielczości uprzyjemnią nawet mało ciekawe fragmenty podróży.

Nowy model Volvo 9700 wyposażony jest w sześciocylindrowy, wysokoprężny silnik najnowszej generacji, charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa - Volvo DH12E. Jest to sterowany elektronicznie, 12-litrowy silnik czterozaworowy, z wałkiem rozrządu w głowicy oraz oddzielnym wtryskiem dla każdego cylindra. Silnik dostępny jest w czterech wersjach mocy: 340 KM (1700 Nm), 420 KM (2000 Nm) lub 460 KM (2200 Nm). Silnik reaguje idealnie już od momentu ruszenia, zaś maksymalny moment obrotowy osiągalny jest w szerokim zakresie obrotów.

Poziom emisji spalin nowych silników Volvo jest bardzo niski ze względu na zastosowanie technologii SCR. Oprócz silników spełniających wymogi normy Euro 4 klienci mogą teraz zamówić również silniki (wersje o mocy 340 i 420 KM), które spełniają przepisy normy Euro 5, wchodzącej w życie dopiero w 2009 roku.

Mniejsze zużycie paliwa

Jednym z powodów, dla których Grupa Volvo zdecydowała się na zastosowanie technologii SCR jest to, iż zapewnia ona mniejsze zużycie paliwa niż poprzednia generacja silników. Zważywszy na obecne wysokie ceny paliw, jest to czynnik kluczowy. Poza tym SCR jest technologią prostą, niezawodną i sprawdzoną.

Jednak ekonomiczniejsze silniki to nie jedyny czynnik wpływający na niższe spalanie. Ważne jest znalezienie idealnej kombinacji mocy silnika, rodzaju skrzyni biegów i przełożenia tylnej osi. Oferta Volvo 9700 obejmuje cztery opcje skrzyni biegów, przy czym należy się spodziewać, że Volvo I-shift nadal będzie opcją najpopularniejszą.

Ten inteligentny system zmiany biegów łączy w sobie solidność i niezawodność skrzyni ręcznej oraz wygodę i łatwość obsługi, jaką daje skrzynia automatyczna. Dzięki precyzyjnym przełożeniom oraz bardzo niskiemu poziomowi strat wewnętrznych Volvo I-Shift zapewnia niezwykle ekonomiczną pracę pojazdu. Najnowsza wersja jest lżejsza, mniejsza i cichsza niż jej poprzedniczka.

Nowy model Volvo 9700 dostępny jest w kilku wersjach, które mogą znaleźć zastosowanie w przewozach turystycznych, czarterowych, międzymiastowych i dalekobieżnych. Całkowita oferta obejmuje 2 i 3- osiowe pojazdy z silnikiem ulokowanym z tyłu lub centralnie, o długościach od 10,4 do 15,0 metrów, w trzech różnych opcjach wysokości: 3,4, 3,6 i 3,8 metra.

Rama, nadwozie, układ wydechowy oraz katalizator są wykonane ze stali nierdzewnej, co gwarantuje ich niezwykle dużą odporność na korozję i długi okres użytkowania. Firma Volvo Buses opracowała nową metodę mocowania poszycia, dzięki której powierzchnia nadwozia jest gładka, atrakcyjna wizualnie i łatwa w utrzymaniu.

Volvo oferuje Volvo 9700 w trzech różnych wersjach wyposażenia: Comfort, Optimal i Prestige. Volvo 9700 Comfort posiada wyposażenie podstawowe, zaś Volvo 9700 Prestige wyposażony jest we wszystkie najlepsze rozwiązania oferowane przez Volvo Buses.

Najbezpieczniejszy autobus

W branży motoryzacyjnej marka Volvo jest przede wszystkim kojarzona z bezpieczeństwem. Nowy autobus Volvo 9700 to najbezpieczniejszy pojazd w historii Volvo. Lista elementów wyposażenia związanych z bezpieczeństwem jest długa. Elektronicznie sterowane hamulce tarczowe (EBS), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), mocne światła przednie z lampami biksenonowymi oraz duże i dobrze widoczne światła hamowania, dwu- i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i dla pasażerów, poduszki podwyższające dla dzieci i wiele innych rozwiązań.

Dwa lata temu firma Volvo Buses jako pierwsza wprowadziła system FIP (Front Impact Protection)- wzmocnienie ściany przedniej zwiększające bezpieczeństwo kierowcy i pilota w sytuacji zderzenia czołowego. W tym roku firma, jako pierwsza w branży, zaprezentowała system FUPS (Front Underrun Protection System), który w przypadku kolizji czołowej z samochodem osobowym zapobiega wjechaniu samochodu pod autobus.

Firma wprowadza też lepsze zabezpieczenie kolan kierowcy w sytuacji zderzenia: panele przed kierownicą absorbują część siły uderzenia, zmniejszając tym samym ryzyko poważnych obrażeń (Knee Impact Protection).

Nowy kokpit kierowcy

Projektując Volvo 9700 firma Volvo Buses włożyła tez dużo pracy w stworzenie jak najlepszych warunków pracy kierowcy. Całkiem nowy kokpit kierowcy zapewnia nie tylko duży komfort, ale i doskonałą widoczność. Przejrzysta deska rozdzielcza wyposażona jest w duży i wyraźny, centralnie umieszczony wyświetlacz z niezbędnymi informacjami dla kierowcy. Wszystkie elementy sterowania są logicznie pogrupowane i znajdują się w dogodnej odległości od kierowcy.

Duże okna i lusterka wsteczne z wbudowanymi lusterkami panoramicznymi zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.

Coś więcej niż tylko produkt

Coraz większa liczba klientów w branży autobusów turystycznych koncentruje się na swojej działalności podstawowej, kupując dostęp do usług i narzędzi, co zapewnia im wyższą produktywność. Z tego względu Volvo Buses wprowadza nowy „Pakiet Care”, który znacząco ułatwi pracę właścicielom autobusów. Pakiet ten, sprzedawany w komplecie z Volvo 9700, ważny jest przez trzy lata lub do przebiegu 350.000 km.

Jest on oparty na kontrakcie serwisowym, w ramach którego Volvo zapewnia obsługę zapobiegawczą pojazdu. Ponadto klient ma dostęp do Volvo Action Service, gdzie  uzyska szybką pomoc w awaryjnych sytuacjach drogowych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

„Pakiet Care” obejmuje też gwarancję na części zamienne do standardowego modelu Volvo 9700. Volvo gwarantuje, iż potrzebna część zamienna znajdzie się u dealera Volvo w ciągu 24 godzin od momentu zamówienia. Jeśli Volvo nie dostarczy tej części w tym terminie, klient otrzyma ją za darmo.

 Ostatni element pakietu to wyposażenie Volvo 9700 w Dynafleet Perform, odmianę oryginalnego Systemu Zarządzania Flotą Volvo służącego do zarządzania pracą kierowcy i pojazdu. Dynafleet zapewnia informacje potrzebne do kontroli i planowania okresów pracy i wypoczynku kierowców, jak również dane dotyczące samego pojazdu i pomagające, między innymi, zaplanować czynności serwisowe.

Jedną z ważniejszych funkcji jest opcja umożliwiająca obserwację i analizę zużycia paliwa w podziale na pojazdy i kierowców. Doświadczenie pokazuje, że dzięki tej funkcji możliwe jest uzyskanie znaczących redukcji zużycia paliwa. Dodatkowo dostępna jest funkcja mapy pozwalająca w prosty sposób zlokalizować dany pojazd.

Nowe Volvo 9700 będzie miało swoją polską premierę na targach Transexpo  w Kielcach dnia 4 października.

Zapraszamy na stoisko Volvo Z-23 dnia 4 października o godz. 11.15.