Nowy autobus Volvo 7700

Nowy, mocny 9-litrowy silnik dostosowany do wymogów środowiskowych, nowoczesna kabina kierowcy, idealna sterowność i bezpieczeństwo na światowym poziomie. Nowy autobus Volvo 7700 posiada jeszcze lepsze wyposażenie zapewniające wydajną, wygodną i bezpieczną jazdę w mieście.

Dzięki nowemu Volvo 7700, Volvo Buses jest w stanie zaspokoić oczekiwania większości klientów obsługujących linie miejskie. Autobus Volvo 7700 dostępny jest zarówno w wersji dwuosiowej o długości 12 metrów, mieszczącej do 96 pasażerów, jak i w wersji przegubowej o długości 18 metrów przeznaczonej maksymalnie dla 156 pasażerów. Pojazd może być wyposażony w nowy 9-litrowy wysokoprężny silnik Volvo lub w nowy silnik zasilany gazem ziemnym lub biogazem.

Główną nowością w Volvo 7700 jest nowy 9-litrowy silnik, który zastąpił poprzedni - 7-litrowy. Dzięki temu autobus bez problemu sprawdza się w różnorodnych warunkach transportowych, co w połączeniu z udoskonaloną skrzynią biegów zapewnia wygodniejszą, a przede wszystkim wydajniejszą eksploatację w centrum miasta.

Nowy silnik Volvo D9B dostępny jest w trzech wersjach mocy: 260, 310 lub 360 KM i zapewnia wyższy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Tak jak poprzednio, silnik umiejscowiony jest w lewym tylnym rogu autobusu, co dzięki uzyskanej przestrzeni umożliwia zastosowanie niskiej podłogi na całej długości pojazdu. Nowy model wyposażony jest też w nową jednostkę chłodzącą zamontowaną na dachu, zmniejszającą pobór mocy oraz, w konsekwencji, zużycie paliwa.

Silnik dostosowany do wymogów środowiskowych

Volvo D9B to silnik dostosowany do wymogów środowiskowych, charakteryzujący się bardzo niską emisją cząstek stałych i niskim zużyciem paliwa. W celu redukcji emisji tlenków azotu do oczyszczania spalin zastosowano technologię SCR. Dzięki temu silnik posiada certyfikat spełnienia wymogów normy Euro 4, może zostać również w prosty sposób dostosowany do wymogów normy Euro 5.

Aby zapewnić funkcjonowanie systemu SCR przy niskich temperaturach, w większości autobusów miejskich przed standardowym katalizatorem SCR zamontowano jeszcze jeden katalizator, który dodatkowo redukuje i tak już bardzo niski poziom emisji cząstek stałych.

Na początku przyszłego roku będzie można zamówić autobus Volvo 7700 wyposażony w silnik spełniający wymogi rygorystycznej normy EEV. Dzięki zastosowaniu technologii SCR autobusy Volvo spełniają te wymogi bez konieczności montażu filtra cząstek stałych.

Nowy autobus Volvo 7700 może być zasilany gazem dzięki nowemu 9-litrowemu gazowemu silnikowi firmy Volvo Buses. Jest to doskonałe ekologiczne rozwiązanie, umożliwiające osiągnięcie dużo niższego poziomu emisji spalin niż wymagania stawiane dziś silnikom wysokoprężnym. Poziomy emisji spalin nowych silników gazowych Volvo są niższe niż wytyczne normy Euro 5. Silnik gazowy w nowym Volvo 7700 zamontowany jest - podobnie jak silnik wysokoprężny - w lewym tylnym rogu autobusu, co umożliwia zastosowanie niskiej podłogi na całej długości autobusu.

Stylistyka zewnętrzna nowego Volvo 7700 również uległa zmianie. Linia przodu jest teraz bardziej opływowa, miękka i jeszcze bardziej przyjazna dla oka. Tylna szyba została poszerzona o 30 centymetrów, aby wpuścić do środka więcej światła dziennego. Komora silnika została przeprojektowana tak, by zapewnić jeszcze lepszą izolację akustyczną.

Volvo 7700 jest też zwrotniejszy dzięki nowej osi przedniej, pozwalającej na uzyskanie kąta skrętu 55 stopni, o większej nośności - 7,1 tony. Ulepszone zawieszenie pneumatyczne i stabilizatory dodatkowo podnoszą komfort jazdy.

W trosce o bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo zawsze było cechą charakterystyczną produktów Volvo Bus i zasada ta odnosi się również do nowego autobusu Volvo 7700. Jest on wyposażony w sterowane elektronicznie hamulce tarczowe na każdej osi oraz systemy ABS i ASR. System Hill Start Aid to ceniona przez klientów funkcja zapobiegająca cofaniu się autobusu w momencie ruszania pod górę.

Duże lusterka wsteczne zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Dzięki zabezpieczeniu drzwi za pomocą fotokomórki, kamerom i dobremu oświetleniu pasażerowie mogą bezpiecznie wsiadać i wysiadać z autobusu. W szczególnie niskich tempreraturach przydatne są takie rozwiązania, jak antypoślizgowa podłoga i ogrzewane wejścia.

Bezpieczeństwo pasażerów jest ściśle związane z warunkami pracy kierowcy. Jazda w mieście wymaga ogromnej koncentracji. W Volvo 7700 pracę kierowcy ułatwia  ergonomiczny kokpit z komfortowym fotelem, wygodna kierownica oraz przejrzysta deska rozdzielcza. Elementy sterowania umiejscowione na konsolach przy kierownicy umożliwiają dostosowanie ich ustawienia zgodnie z wymaganiami każdego kierowcy.

 Nowe Volvo 7700 będzie miało swoją polską premierę na targach Transexpo w Kielcach w dniu 4 października.

Zapraszamy na stoisko Volvo nrZ-23 dnia 4 października o godz. 11.15.