Volvo wprowadza podwozie B9R na rynek brazylijski

Volvo wprowadza na rynek brazylijski B9R – najnowocześniejsze podwozie autokarowe na rynku. Wyposażone w 9-litrowy silnik umieszczony z tyłu oraz zaprojektowane w konfiguracji 4x2, podwozie B9R zostało opracowane tak, by spełnić najostrzejsze wymagania rynku brazylijskiego co do dostępności, zużycia paliwa, bezpieczeństwa i wygody.
B9R.bmp

Obecnie na rynki autokarowe w Ameryce Południowej Volvo sprzedaje jedynie podwozia z silnikami 12-litrowymi. Wraz z nowym Volvo B9R firma poszerza swój asortyment.

„Jest to pojazd, który łączy doświadczenie Volvo w dziedzinie osiągów, bezpieczeństwa i ekonomiki jazdy z całym pakietem narzędzi z zakresu serwisu i wsparcia  oferowanych przez firmę w celu zapewnienia większej dostępności,” mówi Per Gabell, Prezes Volvo Bus Latin America.

Nowy model podwozia zapewnia najlepszą relację osiągów i oszczędności spośród wszystkich pojazdów w tej klasie.

„B9R oferuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie autobusów międzymiastowych i turystycznych,” dodaje Gabell.

B9R to jedyne podwozie na rynku brazylijskim wyposażone w system hamowania EBS-5 (Electronic Brake System), który gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy.

„Volvo to jedyny producent oferujący podwozie autobusowe z hamulcami tarczowymi i systemami ABS w standardzie,” mówi Luiz Caparelli, Dyrektor ds. Sprzedaży w Volvo Bus Latin America.

Podwozie B9R wyposażone jest w układ elektroniczny BEA2 drugiej już generacji, zapewniającej operatorom jeszcze więcej korzyści. Kierowcy mają teraz do dyspozycji wyświetlacz na pokładowym komputerze pokazujący szereg informacji dotyczących silnika, skrzyni biegów, hamulców, zawieszenia i świateł zewnętrznych.

Elektroniczne zawieszenie, silnik hamulcowy Volvo VEB (Volvo Engine Brake) oraz inteligentna skrzynia biegów I-Shift to elementy standardowego wyposażenia nowego podwozia. W wyposażeniu dodatkowym Volvo oferuje też retarder.

Mocne i ekonomiczne podwozie Volvo B9R wyposażone w 9-litrowy silnik D9B dostępne jest w wersji o mocy 340 KM i 380 KM, z momentami obrotowymi odpowiednio 1600Nm i 1700Nm. Pojazd posiada też elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne i hamulce tarczowe.

„Jest to solidne podwozie i konkurencyjne rozwiązanie na wszystkie warunki drogowe,” mówi Per Gabell. Zamierzamy wprowadzić Volvo B9R również na inne rynki Ameryki Południowej.

Volvo B9R przeznaczone na rynki południowoamerykańskie będzie produkowane w fabryce Volvo Buses w Kurytybie w Brazylii.