Ekologiczne rozwiązania Volvo zyskują wsparcie Clinton Climate Initiative

Volvo zostało partnerem inicjatywy klimatycznej byłego prezydenta USA, Billa Clintona, w dziedzinie autobusów hybrydowych i wydajnych systemów autobusowych. W powiązaniu z działaniami Clinton Climate Initiative, rozwiązania Volvo mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w 40 największych miastach świata.
Nieco ponad rok temu Fundacja Clintona powołała do życia inicjatywę Clinton Climate Initiative (CCI).

Fundacja podejmuje działania na rzecz redukcji szkodliwych gazów cieplarnianych. Jednym z realizowanych projektów jest partnerstwo z C40 Cities Climate Leadership Group, stowarzyszeniem 40 największych miast świata.

Wspólnie poszukują one rozwiązań zmniejszających emisję dwutlenku węgla, między innymi w sektorze transportu.

CCI dostrzegł działania podejmowane przez Volvo w odniesieniu do autobusów hybrydowych i Systemu Szybkiej Komunikacji Autobusowej (ang. Bus Rapid Transit - BRT) i podpisał z Volvo porozumienie. CCI wykorzysta swoją wiedzę i kontakty we wspomnianych 40 miastach, aby zaprezentować potencjał technologii hybrydowej i systemu BRT w zakresie redukcji poziomu emisji dwutlenku węgla.

W dniach 3-5 grudnia  przedstawiciele tych 40 miast spotkają się w Londynie, aby omówić rozwiązania problemu wpływu transportu na klimat. Na spotkaniu zabierze również głos Edward Jobson, Dyrektor ds. Środowiska Volvo Buses.

Zmniejszenie emisji
„Szybka Komunikacja Autobusowa to jedna z najbardziej ekonomicznych metod zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Oddzielne pasy ruchu dla autobusów, pojazdy o dużej pojemności pasażerskiej oraz inteligentne przystanki – z tych elementów można stworzyć wydajny system komunikacji oparty na autobusach.”

„Dzięki zmniejszeniu liczby autobusów i zwiększeniu ich pojemności oraz poprawie płynności ruchu ulicznego następuje znacząca redukcja emisji. Ale najkorzystniejszy wpływ na środowisko ma fakt, iż wiele osób zostawia samochody i motocykle w domu, ponieważ dojazd autobusem jest szybszy i bardziej płynny.”
Należy także podkreślić, iż w przypadku systemu komunikacji opartej na autobusach  koszt inwestycji to zaledwie 10% kosztu stworzenia systemu komunikacji szynowej.

„Kilka spośród 40 miast posiada już systemy BRT – są to Bogota, Kolumbia i Miasto Meksyk. Systemy te sprawdziły się tam do tego stopnia, iż miasta te planują ich dalsza rozbudowę.”

Oszczędne hybrydy
W swoim londyńskim wystąpieniu Edward Jobson przedstawi również autobusy hybrydowe Volvo, zapewniające oszczędności w spalaniu paliwa sięgające ponad 30% dzięki zastosowaniu rozwiązania hybrydowego opracowanego przez Volvo.

„Nasze prace nad autobusami hybrydowymi doszły do takiego etapu, że pojazdy te z komercyjnego punku widzenia są równie opłacalne co nasze autobusy na olej napędowy. Oznacza to, iż autobusy hybrydowe są już gotowe do wielkiego wejścia na rynek.”

Trzecim ekologicznym rozwiązaniem opracowanym przez Volvo Buses, które będzie przedmiotem wystąpienia Edwarda Jobsona, są autobusy na biogaz.

„Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że w przyszłości będziemy musieli poradzić sobie bez paliw kopalnych. Już obecnie mamy w naszej ofercie autobus, który może być zasilany biogazem. Biogaz ma tę ogromną zaletę, iż zasadniczo wytwarzany jest wyłącznie z produktów odpadowych takich jak osady kanalizacyjne. Nie są do tego potrzebne żadne świeże surowce, co oznacza, że produkcja taka nie stanowi konkurencji dla żadnych upraw.”

Stowarzyszenie C40 Large Cities Climate Leadership Group zrzesza następujące miasta: Addis Abeba, Ateny, Bangkok, Pekin, Berlin, Bogota, Buenos Aires, Kair, Caracas, Chicago, Delhi, Dhaka, Hanoi, Hong Kong, Houston, Istambuł, Dżakarta, Johannesburg, Karaczi, Lagos, Lima, Londyn, Los Angeles, Madryt, Melbourne, Miasto Meksyk, Moskwa, Mumbai, Nowy Jork, Paryż, Filadelfia, Rio de Janeiro, Rzym, São Paulo, Seul, Szanghaj, Sydney, Toronto, Tokio i Warszawa.