Volvo wprowadza autobus BRT w Chinach

Volvo Buses wprowadza na chiński rynek swój autobus Volvo BRT 7800. Obecnie w Chinach kładzie się duży nacisk na tego typu rozwiązania, a to w związku z Mistrzostwami Olimpijskimi oraz późniejszym Word Expo w Szanghaju. Co więcej, chińska firma Volvo Swunwin otrzymała zamówienie na 395 miejskich autobusów dla olimpijskiego miasta Qingdao

Volvo Buses wprowadziło autobus przegubowy Volvo na wielkiej wystawie Busworld w Szanghaju zakończonej ogromnym sukcesem. Jest to 18-sto metrowej długości niskopodłogowy autobus z 9-cio cylindrowym silnikiem umieszczonym z boku przedniej części autobusu. Wykorzystano tutaj podwozie typu Volvo B9SLA, z innego typu nadwoziem, cieszącym się ogromnym powodzeniem w systemie Transantiago BRT w Chile, gdzie Volvo wyprodukowało ponad 1.500 takich autobusów.

Bus Rapid Transit jest rozwiązaniem stworzonym z myślą o rozładowaniu  natężonego ruchu komunikacyjnego w wielu krajach świata. Wymaga to stworzenia systemów wykorzystujących autobus jako podstawowy środek transportu. Autobusy te muszą pomieścić dużą liczbę pasażerów oraz zagwarantować szybką ich wymianę.

W Chinach buduje się coraz więcej systemów BRT, a nowy autobus Volvo jest dopasowany do tego rodzaju transportu. Może on pomieścić 160-ciu pasażerów, posiada cztery szerokie wejścia i nisko zawieszoną podłogę na całej długości, aby usprawnić wymianę pasażerów.

Większość podwozi jest dostarczana jako podzespoły do montażu z centralnej placówki Volvo w Borås w Szwecji. Następnie dodawane są krajowe komponenty, a podwozie jest montowane w placówce w Sunwin w Szanghaju, gdzie również produkowane jest nadwozie. Nadwozie to jest w zasadzie identyczne jak to wykorzystywane w 12-sto metrowych chińskich autobusach Volvo, za wyjątkiem przodu oraz tyłu, z kolei wnętrze jest dostosowane tak, aby współgrać z autobusem przegubowym.  

Miejskie przedsiębiorstwo autobusowe, Sunwin Bus, jest wspólną własnością Volvo oraz chińskiego partnera SAIC. Firma produkuje miejskie autobusy na podwoziu Volvo, które sprzedawane są pod marką Volvo, jak również podwozia krajowej produkcji, przez co autobusy były sprzedawane pod nazwą Sunwin.

Firma otrzymała właśnie zamówienie na dostarczenie 395-ciu autobusów Sunwin do Qingdao, gdzie jesienią mają się odbyć olimpijskie zawody żeglarskie. Autobusy, które mają po 10.5 oraz 12 metrów długości zostaną wyprodukowane w fabryce Sunwin w Qingdao i Szanghaju, a dostarczone zostaną wiosną.