Pierwsze zamówienie otrzymane na nowy autobusVolvo 7700 Hybrid

Volvo Buses otrzymało pierwsze zamówienie na najnowszy autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid. Firma Sales-Lentz, operator z Luksemburga, zamówiła 6 autobusów hybrydowych. Dostawy rozpoczną się w roku 2009.

Kilka tygodni temu Volvo Buses wprowadziło na rynek nowy autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid. Jest to bardzo atrakcyjny autobus hybrydowy, biorąc pod uwagę oszczędności paliwa do 30% oraz oryginalne komponenty Volvo.

Autobus wzbudził zainteresowanie wielu europejskich operatorów. Wynikiem tego jest pierwsze zamówienie 6 autobusów otrzymane od największej firmy transportowej i turystycznej z Luksemburga, firmy Sales – Lentz.  

Zamówienie zostało podpisane w obecności Ministra Transportu i Środowiska podczas sympozjum zorganizowanego przez firmę Sales-Lentz. Tematem spotkania był transport publiczny oraz sposób, w jaki może on wspierać założenia Protokołu z Kyoto.

“Jednym ze sposobów jest wykorzystanie do transportu autobusów o niskim zużyciu paliwa, co wiąże się z obniżeniem emisji substancji szkodliwych,” powiedział Jos Sales, jeden z partnerów Sales-Lentz.

“Ale, aby wybierać te autobusy na dużą skalę, musi to być również uzasadnione ekonomicznie. Dlatego właśnie wybraliśmy autobusy hybrydowe Volvo. Pomimo wysokiej ceny zakupu, liczymy na oszczędności wynikające z obniżonego zużycia paliwa i tym samym obniżenie kosztów eksploatacji.”

Autobusy będą wykorzystywane w normalnym ruchu miejskim i na przedmieściach Luksemburga, na trasach o większej ilości przystanków, gdzie w pełni można wykorzystać zalety technologii hybrydowej.

Pierwszy autobus zostanie dostarczony do firmy Sales-Lentz jesienią 2009 roku, kolejne 5 natomiast, w 2010, kiedy to zostanie uruchomiona produkcja seryjna.


Volvo wybrało rozwój technologii tzw. równoległej hybrydy, gdzie połączone silniki elektryczny i wysokoprężny pracują indywidualnie lub razem. Baterie umieszczone w autobusie gromadzą energię powstałą podczas hamowania i następnie wykorzystują ją do pracy silnika elektrycznego. Silnik wysokoprężny jest wyłączany na przystankach autobusowych oraz światłach, a autobus rusza zasilany silnikem elektrycznym bez emisji szkodliwych substancji oraz bezgłośnie. Przy prędkości 15-20 km/h, silnik wysokoprężny zostaje uruchomiony.