Pierwsze zamówienie otrzymane na nowy autobusVolvo 7700 Hybrid
29.10.08Kilka tygodni temu Volvo Buses wprowadziło na rynek nowy autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid. Jest to bardzo atrakcyjny autobus hybrydowy, biorąc pod uwagę oszczędności paliwa do 30% oraz oryginalne komponenty Volvo.
Autobus wzbudził zainteresowanie wielu europejskich operatorów. Wynikiem tego jest pierwsze zamówienie 6 autobusów otrzymane od największej firmy transportowej i turystycznej z Luksemburga, firmy Sales – Lentz.
Zamówienie zostało podpisane w obecności Ministra Transportu i Środowiska podczas sympozjum zorganizowanego przez firmę Sales-Lentz. Tematem spotkania był transport publiczny oraz sposób, w jaki może on wspierać założenia Protokołu z Kyoto.
“Jednym ze sposobów jest wykorzystanie do transportu autobusów o niskim zużyciu paliwa, co wiąże się z obniżeniem emisji substancji szkodliwych,” powiedział Jos Sales, jeden z partnerów Sales-Lentz.
“Ale, aby wybierać te autobusy na dużą skalę, musi to być również uzasadnione ekonomicznie. Dlatego właśnie wybraliśmy autobusy hybrydowe Volvo. Pomimo wysokiej ceny zakupu, liczymy na oszczędności wynikające z obniżonego zużycia paliwa i tym samym obniżenie kosztów eksploatacji.”
Autobusy będą wykorzystywane w normalnym ruchu miejskim i na przedmieściach Luksemburga, na trasach o większej ilości przystanków, gdzie w pełni można wykorzystać zalety technologii hybrydowej.
Pierwszy autobus zostanie dostarczony do firmy Sales-Lentz jesienią 2009 roku, kolejne 5 natomiast, w 2010, kiedy to zostanie uruchomiona produkcja seryjna.
Volvo wybrało rozwój technologii tzw. równoległej hybrydy, gdzie połączone silniki elektryczny i wysokoprężny pracują indywidualnie lub razem. Baterie umieszczone w autobusie gromadzą energię powstałą podczas hamowania i następnie wykorzystują ją do pracy silnika elektrycznego. Silnik wysokoprężny jest wyłączany na przystankach autobusowych oraz światłach, a autobus rusza zasilany silnikem elektrycznym bez emisji szkodliwych substancji oraz bezgłośnie. Przy prędkości 15-20 km/h, silnik wysokoprężny zostaje uruchomiony.