Prezentacja autobusów Volvo w USA i Kanadzie

Volvo Buses rozpoczyna kolejny etap swojej ekspansji na rynkach USA i Kanady wprowadzając do sprzedaży autobus turystyczny Volvo 9700. Po raz pierwszy od ponad 20 lat autobusy z logo Volvo zaistnieją w Ameryce Północnej.

Obecenie, w Ameryce Północnej Volvo Bus Corporation prowadzi działalność poprzez swoje kanadyjskie przedstawicielstwa Prevost i Nova Bus. Teraz jednak pierwszy raz w Ameryce Pólnocnej, na targach UMA w Olrando na Florydzie, zaprezentowany został autobus turystyczny z logo Volvo.

“Dzisiaj Prevost oferuje najbardziej luksusowe autobusy dostępne na rynkach Ameryki Północnej,” mówi Tore Bäckström, Starszy Vice Prezydent odpowiedzialny za Volvo Buses na rynki obu Amerykach. “Wprowadzając Volvo 9700 rozszerzamy nasze portfolio o autobusy turystyczne z segmentu o nieco niższym standardzie niż autokary Prevost i rozszerzamy naszą ofertę o autokary do przewozów liniowych i krótkodystansowych międzymiastowych.”

Przewidujemy, iż ten segment to 1500 do 2000 autobusów rocznie i dzięki Volvo 9700 mamy szansę zdobyć znaczną cześć jego udziałów w kilka lat.

“W rezultacie wysokich cen paliwa połączonych z kryzysem finansowym i recesją, już teraz odczuwamy zwiększenie zainteresowania Amerykanów podróżami autobusem,” mówi.

Volvo 9700 na rynek Ameryki Północnej jest produkowane w naszej fabryce w Meksyku, gdzie ten model jest zdecydowanym liderem w segmencie autokarów krótkodystansowych. Silnik jest składany w fabryce Volvo w Hagerstown w stanie Maryland (USA). Autobus jest również wyposażony w skrzynię biegów Volvo I-Shift, gwarantującą obniżenie zużycia paliwa.

Volvo 9700 będzie sprzedawane przez Prevost w USA i Kanadzie. Obsługą posprzedażną zajmie się również firma Prevost poprzez rozbudowaną sieć serwisową i magazyny części zamiennych.