Największe zamówienie dla Volvo na produkcję autobusów z napędem hybrydowym

Volvo Buses otrzymało największe jak dotąd zamówienie na produkcję autobusów z napędem hybrydowym. 27 autobusów Volvo 7700 Hybrid zamówił dla miasta Dordrecht w Holandii operator transportu miejskiego Arriva.
Projekt realizowany jest w ścisłej współpracy z prowincją Holandii Południowej, która zarządza transportem w tym regionie. Holandia Południowa prowadzi zdecydowaną politykę wprowadzania ekologicznych środków transportu publicznego.

Coraz więcej miast podejmuje obecnie kroki w celu zmniejszenia zużycia energii, a tym samym ograniczenia szkodliwego wpływu transportu publicznego na środowisko, poprzez wprowadzanie autobusów z napędem hybrydowym. Firma Volvo Buses rozpoczęła seryjną produkcję autobusów hybrydowych sześć miesięcy temu i w krótkim czasie otrzymała zamówienia na prawie 200 autobusów hybrydowych dla różnych miast europejskich.

- Dzięki odzyskiwaniu energii hamowania autobusu, jesteśmy w stanie znacząco zmniejszyć zużycie paliwa, a zatem również zużycie energii i emisję gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla - mówi dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Buses, Edward Jobson. - Widzimy, że spadek ten w autobusach hybrydowych może wynieść nawet 35%.

Ostatnio decyzję o wprowadzeniu autobusów hybrydowych Volvo podjęło miasto Dordrecht, gdzie operator transportu miejskiego Arriva włączy je do ruchu w marcu przyszłego roku. 27 nowych autobusów zostanie dostarczonych w ciągu 2011 i na początku 2012 roku.

W autobusach tych zadbano szczególnie o kolorystykę karoserii i wnętrz, które powinny przyciągnąć więcej pasażerów i podkreślać główne aspekty ochrony środowiska.

Arriva podjęła również decyzję o podpisaniu złotego kontraktu serwisowego z Volvo Buses, co oznacza, że za określoną opłatę miesięczną Volvo Buses przejmie odpowiedzialność za utrzymanie i naprawy autobusów operatora.

- Arriva wybrała firmę Volvo ze względu na jej niezawodność, doświadczenie w użytkowaniu autobusów hybrydowych Volvo w Londynie i kompletną ofertę - mówi Erland Morelissen, szef Volvo Buses w krajach Beneluksu.

Autobus hybrydowy Volvo posiada równoległy napęd hybrydowy, w którym mniejszy silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować samodzielnie lub łącznie. Silnik elektryczny działa na baterię, która jest ładowana energią odzyskaną z hamowania autobusu.

Główną zaletą jest to, że silnik diesla wyłącza się podczas postoju autobusu na przystankach, a następnie autobus rusza z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, dzięki czemu przystanki autobusowe są ciche i wolne od spalin.