Volvo dostawcą autobusów na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej

Przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, kilka miast RPA inwestuje w inteligentne systemy transportu autobusowego. Dwa z trzech miast wybrały Volvo na swojego dostawcę autobusów.
Volvo_B9SLA_Porth_Elisabeth_2010_142.jpg
Coraz więcej miast na świecie zajmuje się obecnie usprawnianiem swojego systemu transportu poprzez inwestowanie w system Bus Rapid Transit, BRT. Są to inteligentne systemy transportu autobusowego z wydzielonymi pasami dla autobusów, autobusami o dużej pojemności, sprawnie działającymi przystankami autobusowymi i systemem informacji na temat ruchu drogowego.

RPA jest obecnie krajem posiadającym największą liczbę systemów BRT, które zostały wprowadzone w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, ale to dopiero początek.

„Wiele miast południowoafrykańskich ma bardzo ambitne plany rozwiązania obecnego problemu często chaotycznego ruchu drogowego,” mówi Marius Botha, Szef Volvo Buses w RPA. „Realizacja planów rozbudowy jest przewidziana do roku 2020.”

„Projekt ten jest również przyjazny środowisku, jako że system BRT przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin. Ponadto, miasta postanowiły wyposażyć autobusy w silniki Euro-4, mimo że nie jest to wymogiem prawnym w RPA.”

Dwa z trzech miast, które obecnie budują systemy BRT, Cape Town i Port Elizabeth, postanowiły złożyć zamówienia na autobusy potrzebne na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Volvo Buses.

Port Elizabeth wybrało Volvo Buses na swojego wyłącznego dostawcę. Autobusy zostały objęte umową Volvo Gold Contract, zgodnie z którą Volvo będzie odpowiedzialne za wszelkie formy serwisu i naprawy pojazdów oraz system informacji na temat ruchu drogowego ITS4mobility.

Port Elizabeth zamówiło 25 autobusów przegubowych, model Volvo B9SLA, z nadwoziami Marco Polo. W RPA obowiązuje ruch lewostronny, w związku z czym autobusy będą miały cztery pary drzwi po prawej stronie, umożliwiające szybkie wsiadanie i wysiadanie na specjalnych przystankach w korytarzach BRT. Autobusy mają również trzy pary drzwi po lewej stronie, które są wykorzystywane przy zróżnicowanym ruchu drogowym na dalszych trasach autobusowych.

Zaletą modelu B9SLA jest silnik umieszczony z przodu autobusu po lewej stronie, co umożliwia zoptymalizowanie nacisku na oś, a autobus jest w stanie pomieścić 115 pasażerów. Miasto zamówiło również normalny 12-metrowy autobus prototypowy, Volvo B7RLE, który zamierza przetestować w systemie BRT.

Cape Town zamówiło 43 autobusy marki Volvo, wysokopodłogowe z podwyższeniem na przystankach autobusowych. Zamówienie dotyczy ośmiu autobusów przegubowych Volvo B12M i 35 12-metrowych autobusów Volvo B7R. Marco Polo zajmie się również produkcją nadwozia dla tych autobusów.

„Od czasu, gdy w latach 80 powstał pierwszy system BRT w Ameryce Południowej, firma Volvo Buses jest przekonana, iż jest to najbardziej opłacalny sposób zmodernizowania i usprawnienia miejskiego transportu publicznego,” mówi Peter Danielsson, BRT Manager w Volvo Buses. „Dziś Volvo jest światowym liderem w dostawie autobusów systemu BRT i cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym ambitnym projekcie miast RPA.”