Nowe Volvo 9500. Wszechstronny autobus turystyczny dla wymagającego rynku

Volvo Buses wprowadza na rynek Volvo 9500, posiadający wszystkie cechy, z których słynie firma Volvo, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, dbałość o środowisko oraz jakość. Mniejszy silnik oraz prostszy podstawowy wygląd oferują klientom więcej możliwości w zakresie obniżenia kosztów prowadzenia działalności.
Modele Volvo 9700 oraz Volvo 9900 już od dawna znane są ze swojej wyjątkowej efektywności. Znaczący sukces na rynku odniosły dzięki połączeniu niskich kosztów eksploatacji z komfortem i niezawodnością w obsłudze.

– W związku z rosnącym zapotrzebowaniem w segmencie średnim, wprowadzamy obecnie na rynek Volvo 9500 – mówi Mike Ball, dyrektor ds. rozwoju Volvo Buses w Europie. – Coraz więcej klientów poszukuje ekonomicznego autokaru na krótkie przejazdy oraz do transportu wahadłowego.

Autobusy turystyczne Volvo 9500 mogą znaleźć zastosowanie w transporcie uczniów, drużyn sportowych, wycieczek jednodniowych dla seniorów, w transporcie wahadłowym i w wielu innych sytuacjach. Krótko mówiąc, jest to niezwykle wszechstronny i wytrzymały pojazd.

– Ten autobus oferuje wszystko z czego słynie Volvo – mówi Mike Ball. – Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, dbałość o środowisko czy jakość, nie poszliśmy na żadne ustępstwa.

Jedną z przyczyn niższej ceny Volvo 9500 jest fakt, że w tym modelu trzynastolitrowy silnik Volvo zastąpiono dziewięciolitrowym. Dziewięciolitrowy silnik ma większy moment obrotowy przy szerszym zakresie obrotów i zapewnia dużą moc przy niskich obrotach silnika.

Sześciocylindrowy silnik wyposażony jest w wałek rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder, pompowtryskiwacz oraz kompletną głowicę cylindra. Dzięki wydajności spalania połączonej z technologią selektywnej redukcji katalitycznej, silnik jest przyjazny dla środowiska i spełnia wymogi norm Euro 5 w zakresie emisji spalin.

– Niskie zużycie paliwa jest kluczowe w tym segmencie – mówi Mike Ball. – Połączenie dziewięciolitrowego silnika z naszą sprawdzoną oraz ekonomiczną skrzynią biegów I-shift sprawia, że model ten jest niezwykle konkurencyjny pod względem zużycia paliwa.

Skrzynia biegów Volvo I-Shift to 12-biegowa ręczna skrzynia biegów z automatycznym systemem zmiany biegów, która zapewnia maksymalną wygodę prowadzenia i jazdy oraz wyjątkową oszczędność paliwa. Starannie zaprojektowana skrzynia biegów zapewnia doskonałą kierowalność pojazdu.

Volvo 9500 ma długość 12,3 metra i zabiera, w zależności od specyfikacji, od 49 do 55 pasażerów. Autokar ma podstawowy wygląd, co pozwala utrzymać niską cenę, klienci mogą go jednak dostosować do swoich potrzeb wybierając spośród szerokiego wachlarza dostępnych opcji.

– Podstawowy design Volvo 9500 można wzbogacić szeregiem opcji komfortowych, takich jak system audio-video, toaleta czy ekspresy do parzenia kawy. Klienci mogą wybrać z wielu pakietów specyfikacji i stworzyć autokar, który najlepiej odpowiada ich potrzebom – zapewnia Mike Ball.

Elementy zapewniające bezpieczeństwo są zawsze w standardzie. Autobusy Volvo wyposażone są między innymi w system ochrony przed skutkami zderzeń czołowych (Front Impact Protection), w którym wzmocniony przód chroni kierowcę, w system zapobiegający wjechaniu samochodu pod autobus w przypadku zderzenia czołowego (Front Underrun Protection System), jak również układ minimalizujący ryzyko urazów kolan kierowcy w przypadku zderzenia.

Z wyglądu Volvo 9500 jest bardzo podobny do Volvo 9700 czy Volvo 9900. Najbardziej widoczna różnica to przednie światła, autokar ma jednak wyraźne cechy Volvo.

Wraz z Volvo 9500 na klientów czeka długa lista atrakcyjnych ofert posprzedażowych, w tym rozwiązania w zakresie finansowania oraz umowy serwisowe. Klientom oferuje się również pomoc sieci serwisów Volvo, jednej z największych sieci w branży, które pomogą utrzymać optymalną wartość autokaru na rynku wtórnym.

Volvo 9500 będzie produkowany w zakładzie Volvo Buses we Wrocławiu, a pierwsze autokary pojawią się na rynku na początku 2011 roku.