Volvo zaprezentuje „zieloną wydajność” na targach IAA 2012

Autobusy i powiązane z nimi usługi oszczędzające paliwo, pieniądze i środowisko – to główny temat Volvo na wrześniowych targach IAA Motor Show w Hanowerze. Uwaga skupiona będzie na powszechnie pożądanym autobusie hybrydowym Volvo 7900.
Volvo_7900_Hybrid_2011_09_142.jpg

Od momentu rozpoczęcia produkcji seryjnej w 2010 roku Volvo Buses sprzedało ponad 750 autobusów hybrydowych w 17 krajach. Dzięki temu firma stała się czołowym dostawcą autobusów hybrydowych w Europie. Tak dobre wyniki sprzedaży udało się osiągnąć  dzięki znakomitej wydajności energii i właściwościom sprzyjającym ochronie środowiska: Volvo 7900 Hybrid zużywa około 37% mniej paliwa, wywiera mniejszy wpływ na klimat i emituje o połowę mniej tlenków i cząstek azotu niż odpowiadający mu model diesla. Autobusy hybrydowe są tak samo niezawodne i dostępne, jak autobusy Volvo z silnikiem diesla.

Nadwozie Volvo 7900 Hybrid jest w dużej mierze zbudowane z aluminium i włókna szklanego, co zapewnia niską wagę, niskie zużycie paliwa i możliwość przewożenia większej ilości pasażerów. Autobusy hybrydowe Volvo są wyposażone w mniejsze silniki diesla i w silnik elektryczny. Energia wytwarzana w trakcie hamowania jest wykorzystywana do napędzania pojazdu, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa. Na przystanku silnik diesla wyłącza się i autobus zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną.  

Nowy silnik Euro 6
Na targach IAA Volvo Buses przedstawi także swój nowy 8-litrowy silnik diesla – MD 8 – spełniający standardy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Ten silnik jest pierwszym z nowej linii silników Euro 6. 8-litrowy silnik MD 8 będzie dostępny w trzech różnych wariantach, od 280 do 350 KM. Wariant średni 320 KM będzie także dostępny w wersji biodiesel.
W tych nowych silnikach, oprócz technologii SCR (selektywna redukcja katalityczna), wykorzystywana jest także technologia EGR (system recyrkulacji spalin).

Nowe fotele
Goście targów IAA będą także mogli przetestować gamę zupełnie nowych foteli Volvo. Fotele mają nowy wygląd, są wygodniejsze i lżejsze. Zmniejszenie ich wagi sprawi, że autobus będzie lżejszy o około 120 kg, co przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa. Fotele są produkowane według czterech różnych projektów dla autokarów Volvo 9500, 9700 i 9900, oraz dla autobusów międzymiastowych Volvo 8900. 
  
Telematyka Volvo Bus – niższy koszt, zwiększony czas nieprzerwanej pracy
Na targach zaprezentowane zostaną także usługi telematyczne Volvo Buses. System ten umożliwia przewoźnikowi zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie dostępności we flocie autobusów.

Autobusy Volvo, które zostaną zaprezentowane na targach IAA 2012:
Volvo 7900 Hybrid
Volvo 9900 (3 osie)
Volvo 9500 (2 osie)
Volvo 8900 (autobus międzymiastowy)