Kontynuacja prezentacji autobusu Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości polskich miast, zainteresowanych pojazdami opartymi o najnowocześniejszą technologię i spełniającymi najwyższe normy ekologiczne, Volvo zaplanowało na pierwszy kwartał 2012 roku prezentację autobusu hybrydowego w wybranych miastach Polski.
Volvo_7700_Hybrid_142.jpg

W połowie stycznia rozpoczęły się jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w Tarnobrzegu na linii obsługiwanej przez MKS Tarnobrzeg. Testy potrwają do 25 stycznia. Natomiast od 1 do 10 lutego hybryda Volvo zostanie przekazana do firmy Mobilis – największego  polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego – na jazdy testowe w Warszawie.

W następnym etapie Volvo 7700 Hybrid trafi do Białegostoku, gdzie począwszy od 15 lutego, aż do 5 marca będzie jeździł we flocie Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i  Komunalnego Zakładu Komunikacyjnego.

Po zakończeniu testów w Białymstoku autobus hybrydowy Volvo zostanie zaprezentowany w Łomży, gdzie od 7 do 12 marca będą przebiegały jazdy testowe. W Łomży jeździ już 15 niskopodłogowych autobusów Volvo 7000 i Volvo 7700.

Ostatnim miastem w tej edycji jazd testowych Volvo 7700 Hybrid będą Gliwice. W tym mieście hybryda Volvo będzie jeździła od 17 do 25 marca. W ramach prezentacji w Gliwicach, w dniach 21 i 22 marca Volvo 7700 Hybrid zostanie zaprezentowany na Targach Transportu Publicznego Silesia Komunikacja 2012.

Prezentacje i testy innowacyjnego autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach rozpoczęły się pod koniec października 2011 roku.  Najpierw autobus hybrydowy Volvo jeździł po ulicach Wrocławia, a następnie jazdy testowo-prezentacyjne odbywały się w Lublinie i Siedlcach.

Po zakończeniu obecnych jazd testowych, kolejna edycja prezentacji Volvo 7700 Hybrid będzie miała miejsce jeszcze w pierwszym półroczu 2012 roku w takich miastach jak Opole, Szczecin, Gdynia i Olsztyn.

O Volvo 7700 Hybrid
Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 roku. Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Redukcja zużycia paliwa sięga 30 %, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50%.

Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie.

Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Ogromną zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. 

Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała już około 300 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w takich krajach, jak Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania.