Volvo Buses otrzymało z Göteborga w Szwecji zamówienie na 29 autobusów hybrydowych

Volvo Buses otrzymało zamówienie na 29 autobusów hybrydowych od przewoźnika autobusowego Keolis z Göteborga w Szwecji. Zużycie paliwa przez nowe autobusy hybrydowe oraz ich wpływ na środowisko są o prawie 40 procent niższe niż w przypadku konwencjonalnych autobusów z silnikiem diesla.
Volvo_7900_Hybrid_2011_011_142.jpg

- To wspaniałe, że Keolis stawia na nowoczesną technologię, zoptymalizowaną pod kątem klimatu, i że w Göteborgu zobaczymy jeszcze więcej autobusów hybrydowych - mówi Martin Spjern, Market Manager w Volvo Buses.

Zupełnie niedawno, bo w czerwcu tego roku, Volvo Buses dostarczyło 25 autobusów hybrydowych przewoźnikowi transportu publicznego Göteborgs Spårvägar, a równo rok od tamtej chwili 29 nowych autobusów hybrydowych zamówionych przez Keolis trafi do użytku na wyspie Hisingen w Göteborgu.

 - Technologia hybrydowa Volvo jest niezwykła i w całości zgodna z naszą polityką ochrony środowiska. Autobusy hybrydowe Volvo zapewniają niskie koszty eksploatacji i dowiodły już, że stanowią poważną konkurencję dla autobusów z silnikiem diesla – mówi Karl Orton, dyrektor techniczny Keolis Sweden.

Zużycie paliwa mniejsze o 39 procent
Nowe autobusy Volvo 7900 Hybrid stanowią najnowszą generację modeli hybrydowych Volvo. W porównaniu z autobusami z silnikiem diesla z tej samej kategorii, Volvo 7900 Hybrid zapewnia o 39 procent niższe zużycie paliwa i wpływ na klimat. Emisje cząstek stałych i tlenków azotu są niższe o połowę, a poziom hałasu jest o wiele niższy. Volvo 7900 Hybrid jest o 500 kg lżejszy od swojego poprzednika, co sprawia, że może przewozić większą liczbę pasażerów.

Jak dotąd, Volvo sprzedało na całym świecie prawie 1000 autobusów hybrydowych, a raporty wskazują, że spełniają one oczekiwania klientów związane z niskim zużyciem paliwa, niskim wpływem na środowisko i wysoką niezawodnością.

 - Wciąż rozwijamy technologię hybrydową wraz ze wzrastającymi oczekiwaniami klientów. Coraz więcej przewoźników oczekuje, że autobusy będą się charakteryzowały niskim wpływem na środowisko, niskim zużyciem energii i cichą pracą, toteż nasze autobusy hybrydowe stanowią dla nich przekonującą alternatywę – mówi Martin Spjern.

Zasilane silnikiem elektrycznym i biodieslem
Autobus hybrydowy Volvo od momentu ruszenia do prędkości 15-20 km/h w całości napędzany jest silnikiem elektrycznym – cicho i bez emisji spalin. Przy wyższych prędkościach autobus otrzymuje dodatkową moc z małego 4-cylindrowego silnika diesla napędzanego biodieslem. Energia wytworzona podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorach i ponownie wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego i systemów pomocniczych.