Coraz większe sukcesy autobusów hybrydowych Volvo

Autobusy hybrydowe Volvo odnoszą coraz większe sukcesy. Do tej pory sprzedano ponad 800 takich autobusów, a jeszcze większe zainteresowanie wzbudziła najnowsza, wysoce ekonomiczna wersja Volvo 7900 Hybrid. Tej jesieni zostanie zaprezentowanych kilka nowych produktów, które zapewnią jeszcze większą wydajność.
Volvo_7900_Hybrid_2011_011_142.jpg

Odkąd kilka lat temu Volvo Buses wprowadziło na rynek technologię hybrydową, zużycie paliwa w autobusach było stopniowo obniżane. W porównaniu z analogiczną wersją diesla, Volvo 7900 Hybrid zużywa aż 39 procent mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych. Jednocześnie waga zmniejszyła się o 500 kg, co oznacza, iż autobus hybrydowy może wziąć na pokład siedmiu pasażerów więcej niż jego odpowiednik z napędem diesla.

Więcej nowości tej jesieni
Tej jesieni wprowadzimy kilka nowych produktów, które pomogą klientom jeszcze bardziej obniżyć rachunki za paliwo. Jednym z nich jest nowo opracowany elektryczny mechanizm otwierania i zamykania drzwi, który zmniejsza zużycie paliwa o kilka procent. Kolejnym jest Volvo Bus Telematics, do którego sprzęt jest teraz dostępny w standardzie w każdym autobusie hybrydowym. Mając taki system telematyczny na pokładzie, klient może połączyć się z różnymi usługami internetowymi, na przykład dokładnie monitorować zużycie paliwa przez autobus w różnych warunkach eksploatacji.

Wprowadzenie na rynek hybrydowego autobusu przegubowego w 2013 roku
W 2013 roku zostanie wprowadzony na rynek autobus przegubowy Volvo 7900 Hybrid. Model ten istotnie wzmocni naszą ofertę produktową. Ten nowy 18-metrowy autobus zapewni oszczędność paliwa porównywalną z oszczędnością uzyskiwaną przez Volvo 7900 Hybrid i będzie w stanie przewieźć co najmniej 150 pasażerów. Oznacza to, iż przewoźnicy będą mogli jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisję przypadającą na jednego pasażera.

Wysoka niezawodność
Do tej pory Volvo sprzedało ponad 800 autobusów hybrydowych na całym świecie. Ten sukces komercyjny wynika z bardzo dużej energooszczędności oraz proekologicznych właściwości, jak również wysokiej niezawodności. Dane zebrane z pojazdów hybrydowych na drodze pokazują, iż technologia Volvo gwarantuje niskie zużycie paliwa i wysoką niezawodność.

 - Hybrydy Volvo są tak niezawodne, jak autobusy Volvo typu diesel, a oszczędność paliwa spełnia wszystkie nasze oczekiwania - mówi Peter Wegrotzki, Deputy Operations Manager przewoźnika komunikacji autobusowej Jasper, który ma we flocie siedem hybryd Volvo jeżdżących we współpracy z Hamburger Hochbahn.

Produkt wykorzystujący standardowe komponenty
Za wyjątkiem układu napędowego, Volvo 7900 Hybrid jest zbudowany z tych samych standardowych komponentów, co pozostałe autobusy miejskie z serii Volvo 7900. Ułatwia to serwisowanie, naprawy oraz wymianę części, a także oznacza znacznie krótszy czas spędzony w warsztacie, a więcej czasu na drodze. Nadwozie składa się głównie z aluminium i włókna szklanego, co oznacza niską wagę i w związku z tym również mniejsze zużycie paliwa, a przy tym miejsce dla większej liczby pasażerów. Szoferka i zabezpieczenia również są takie same jak w pozostałych autobusach miejskich. Na przykład, kierowca ma do swojej dyspozycji dogodnie zlokalizowany układ sterowania oraz siedzenie z szeregiem ustawień zapewniających możliwie jak najwygodniejszą pozycję. Duże okna, trzyczęściowe lusterka wsteczne oraz możliwość zamontowania kamery cofania zapewniają dobrą widoczność. Volvo 7900 Hybrid jest zgodny z normą UE R66.

 - Volvo 7900 Hybrid to nie tylko oszczędny i przyjazny środowisku autobus, ale również nowoczesny, komercyjny produkt, zbudowany przy użyciu takiego samego podwozia i nadwozia oraz oferujący równie wysoką niezawodność, co nasze pozostałe autobusy miejskie - mówi Environment Director Volvo Buses, Edward Jobson.

Kolejny krok: plug-in
Optymalizując technologię hybrydową w dotychczasowych autobusach, Volvo pracuje równocześnie nad hybrydą typu plug-in, w której akumulatory są ładowane za pomocą sieci zasilającej. Technologia ta, pozwalająca zaoszczędzić do 60 procent energii, zostanie przetestowana w terenie w Göteborgu wiosną 2013 r. Autobusy Volvo zasilane wyłącznie prądem są już w użytku w Chinach, a Kanada jest na etapie testów.

Zwiększenie liczby hybryd
 - Technologia hybrydowa ma nie tylko się przyjąć - ma się dalej rozwijać. Ponieważ coraz więcej klientów przekonuje się do naszej technologii, spodziewamy się jeszcze większego popytu. Hybrydy i pojazdy w pełni elektryczne będą stanowić coraz większą część naszej oferty w przyszłości - mówi Edward Jobson.