Nowe siedzenia autobusowe – większa wydajność, większy komfort

Siedzenia, które są bardziej wygodne, ważą mniej i zwiększają wydajność przewoźnika. Oto, co Volvo Buses wprowadza na rynek jesienią 2012 roku w swoich autobusach turystycznych Volvo 9500, 9700 i 9900 oraz w autobusie międzymiastowym Volvo 8900.

Volvo Buses stworzyło nowe siedzenie dla autobusów turystycznych Volvo 9500, 9700 i 9900 oraz dla autobusu międzymiastowego Volvo 8900. Siedzenie zostało zaprojektowane we współpracy z jednym z największych dostawców siedzeń dla Volvo. Nowe siedzenie oferuje lepszą ergonomikę oraz lepsze dopasowanie do różnych typów budowy ciała zarówno mężczyzn jak i kobiet, dorosłych i dzieci. Poza tym jest lżejsze.

 - Chcieliśmy stworzyć lekki i zwiewny design, a przy tym inną dynamikę wewnątrz autobusu. Udało nam się zaprojektować siedzenie, które mniej waży, co z kolei zmniejsza zużycie paliwa. Jest to zaledwie jeden z przykładów na to, jak łączymy design z poprawą funkcjonalności - mówi Johnny Johnsson, Product Manager Coach, Europe, Volvo Buses. 

- Waga autobusu została obniżona o około 120 kg. Nowe siedzenia w całej flocie autobusowej przyczynią się do oszczędności finansowych i zmniejszenia wpływu na środowisko.

Nowe siedzenia będą dostępne w czterech wersjach zróżnicowanych pod względem komfortu i wyposażenia, dzięki czemu będą one odpowiednie zarówno do ekskluzywnych autobusów turystycznych, jak i autobusów międzymiastowych.

Siedzenie i jego komponenty są przetwarzalne. Nowe siedzenie posiada kilka cech poprawiających jego wydajność. Klienci mogą wymienić uszkodzone oparcia i poduszki we własnym warsztacie lub u dealera Volvo. Łatwo jest również wymienić obicie poduszki i oparcia.

Przy pomocy systemu Quick Lock możemy łatwo dostosować ustawienie siedzenia. Nowe siedzenie jest dostępne nie tylko w nowych autobusach i autokarach, ale może być również dodane w pojazdach posiadających siedzenia TS/TK 2000 Volvo.

Nowe siedzenia Volvo – fakty:

• Mniejsza waga i więcej miejsca dla pasażerów i bagaży
• Mniejsze zużycie paliwa
• Większy komfort dla mężczyzn/kobiet, a także pasażerów niskich/wysokich
• Większe bezpieczeństwo, pasy 2-punktowe w standardzie, opcjonalnie pasy 3-punktowe
• Łatwa naprawa i konserwacja
• Cztery warianty komfortu oraz szeroki wachlarz akcesoriów i elementów wyposażenia