Nowa konstrukcja, mniejsza waga: modernizacja autobusów turystycznych Volvo

Oba modele autobusów Volvo do transportu międzymiastowego i turystycznego – Volvo 9700 i 9900 – są obecnie modernizowane pod wieloma względami. Nowy silnik dla Euro 6, nowa konstrukcja przodu i tyłu pojazdu, nowe lusterka wsteczne i mniejsza waga – to tylko niektóre z najważniejszych zmian.
Volvo_9700_2013_142.jpg

Dzięki nowemu, 11-litrowemu silnikowi zgodnemu ze standardem Euro 6, Volvo Buses nie tylko spełni przyszłe wymagania europejskie dotyczące emisji, ale także zredukuje zużycie paliwa w swoich autobusach turystycznych o 2%. Poziom hałasu także zostanie zmniejszony. Jednocześnie poprawiony zostanie wygląd Volvo 9700 i 9900. Przód pojazdu otrzyma bardziej aerodynamiczny kształt, nową kabinę i nowy, bardziej widoczny znak Volvo. Z kolei tył autobusu otrzyma nowy spojler, tylną szybę, osłonę silnika i zderzak.

Lepsza widoczność dla kierowcy
Nowy system kamery wstecznej i nowe lusterka wsteczne zapewnią kierowcy lepszą widoczność ogólną. Dostępna będzie opcja dodatkowego oświetlenia nad drzwiami przednimi i elektrycznego sterowania lusterkami wstecznymi z fotela kierowcy. Jesienią pojawią się reflektory przednie z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i ze światłami oświetlającymi kierunek skrętu autobusu, dzięki czemu jazda po zmroku w gęsto zamieszkałym terenie stanie się bezpieczniejsza.

Mniejsza waga, mniejsze spalanie
Oprócz mniejszej wagi, uzyskanej dzięki nowemu, lżejszemu silnikowi, Volvo Buses wprowadza szereg innych rozwiązań zmniejszających wagę pojazdu. Na przykład najnowsza generacja foteli dla pasażerów zmniejszy ogólną wagę pojazdu o około 120 kg w porównaniu z poprzednimi modelami. Półki bagażowe nowej konstrukcji także przyczynią się do zmniejszenia wagi i ułatwią utrzymanie czystości w autobusie.  

Pobierz zdjęcia: