Elektromobilność – przyszłość Volvo Buses

Rośnie zainteresowanie pojazdami umożliwiającymi oszczędzanie energii, które mogą być w całości lub częściowo napędzane prądem. Jest to obszar, w którym w zaledwie parę lat Volvo Buses zapewniło sobie pozycję światowego lidera.
Volvo_Plug-In_Hybrid_Sweden_2013_7242_142.jpg

Mniejsze zużycie energii, mniejszy wpływ na środowisko, czystsza emisja i cichsza eksploatacja to cechy, które znajdują się w centrum zainteresowania tak operatorów autobusów, jak i społeczeństwa. W związku z tym szybko rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania transportowe wykorzystujące pojazdy w całości lub częściowo napędzane prądem. Dla Volvo Buses elektromobilność to kierunek na przyszłość.

Volvo Buses sprzedało ponad 1000 autobusów Volvo 7900 Hybrid do 21 krajów świata, czym zapewniło sobie w krótkim czasie pozycję światowego lidera w dostarczaniu autobusów hybrydowych i jest obecnie największą tego typu firmą w Europie. Autobusy hybrydowe Volvo używane są także w Ameryce Południowej, a niedawno pierwsza hybryda Volvo została sprzedana do Australii. Na początku wiosny Nova Bus, północnoamerykańska filia Volvo Buses, zdobyła zamówienie na 475 autobusów hybrydowych dla Quebeku w Kanadzie. Chiński partner Volvo, Sunwin Bus, jest lokalnym liderem napędzanych elektrycznie dużych autobusów z około 40% udziałem w rynku. W 2012 roku oddał do użytku ponad 400 w pełni elektrycznych autobusów.

 - W ostatnich latach sprzedaż autobusów hybrydowych Volvo Buses zwiększała się co roku trzykrotnie i uważamy, że rynek pojazdów elektromobilnych będzie się intensywnie rozwijał. W związku z tym Grupa Volvo inwestuje spore sumy w ten obszar, tym samym umożliwiającc miastom realizację wizji transportu atrakcyjnego i przyjaznego środowisku – mówi Håkan Karlsson, Prezes Volvo Buses.

Od czasu sprzedania pierwszego autobusu hybrydowego Volvo Buses przed czterema laty, technologia hybrydowa niezmiennie dowodzi swej niezawodności. Bezpieczeństwo eksploatacji jest tak samo wysokie jak w pojazdach napędzanych silnikiem diesla. Technologia jest nieustannie rozwijana tak, by coraz bardziej zmniejszać zużycie paliwa i emisję spalin. Obecny autobus Volvo 7900 Hybrid ma o 39% niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla w porównaniu z takim samym autobusem diesla. Wprowadzenie nowego silnika zgodnego z normą Euro 6, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa aż o 45%, emisja azotu i cząstek także będzie zmniejszona o odpowiednio 87% i 50% w porównaniu z Euro 5.

Od 2014 roku wszystkie autobusy Volvo jednopokładowe niskopodłogowe na Europę będą hybrydami. Ważnym krokiem w rozwoju technologii jest wprowadzenie autobusu przegubowego Volvo 7900 mogącego pomieścić 154 pasażerów. Autobus ten spełni wymagania klientów dotyczące wysokiej pojemności w połączeniu z niskim zużyciem paliwa, niską emisją i niskim poziomem hałasu.

Równolegle z kontynuowanym rozwojem obecnego modelu autobusu hybrydowego, Volvo Buses opracowało hybrydę „plug-in”, którą można ładować z sieci elektroenergetycznej na końcowych stacjach autobusowych. Ułatwi to eksploatację na dłuższych trasach przy wykorzystaniu czystej i cichej energii elektrycznej, dzięki czemu zużycie energii zmniejszy się o 60%, a emisja dwutlenku węgla przynajmniej o 80%. Nowa hybryda „plug-in” będzie wkrótce testowana w ruchu ulicznym w Goteborgu przez okres dwóch lat. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na rok 2015.

W dłuższej perspektywie w ofercie Volvo Buses pojawią się elektrycznie sterowane funkcje dla klientów z Europy, którzy chcą jeździć pojazdami nie generującymi emisji i hałasu, np. we wrażliwym środowisku miejskim.

Dzięki zintensyfikowanym inwestycjom w elektromobilność, Volvo Buses sprosta wciąż rosnącemu popytowi na zrównoważony transport i zapotrzebowaniu klientów na oszczędne rozwiązania technologiczne. Jak dotąd doświadczenie wskazuje na to, że ta technologia prowadzi nie tylko do zmniejszenia wpływu na środowisko, ale także zwraca się poprzez niższe koszty paliwa. To połączenie idealnie demonstruje ideę zielonej wydajności Volvo Buses.

Pobierz zdjęcia: