Volvo Buses wprowadza hybrydowe autobusy przegubowe

Volvo Buses poszerza swoją ofertę modeli o nowy autobus hybrydowy, wyposażony w technologię hybrydową. Hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 pomieści 154 pasażerów oraz zapewni do 30% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla.
Volvo_7900_Artic_Hybrid_2013_1027_142.jpg

- Wiele miast europejskich zgłasza zapotrzebowanie na autobusy, które łączą w sobie dużą pojemność pasażerów z niskim zużyciem paliwa i małym wpływem na środowisko. Oferując hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900, spełniamy oczekiwania naszych klientów dzięki rozwiązaniu, które zaspokoi również potrzebę bezpieczeństwa operacyjnego i niezawodności – wyjaśnia Johnny Lidman, Product Manager Europe w Volvo Buses.

Nowy hybrydowy autobus przegubowy może pomieścić do 154 pasażerów, czyli więcej niż poprzedni model z silnikiem diesla i więcej niż jakikolwiek inny autobus hybrydowy dostępny na rynku. W porównaniu z dwuosiowym autobusem hybrydowym Volvo 7900 Hybrid zużycie paliwa zmniejszy się o 15% w przeliczeniu na jednego pasażera w całkowicie zapełnionym autobusie.

Autobus Volvo 7900 Articulated Hybrid jest napędzany nowym, 5-litrowym silnikiem diesla o mocy 240 KM, spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6 oraz generującym wyjątkowo niskie emisje. Emisja tlenków azotu zmniejszy się o 87%, a cząstek stałych o 50% w stosunku do wymagań Euro 5. Autobus posiada również nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu jest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów.

Zużycie paliwa mniejsze o 30%
Podobnie jak w innych autobusach hybrydowych Volvo Buses, hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid jest wyposażony w hybrydowy, równoległy układ napędowy, w którym silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować równocześnie lub niezależnie. Na przystankach autobusowych pojazd pracuje na zasilaniu elektrycznym, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia powstała podczas hamowania akumuluje się w baterii, a następnie zostaje wykorzystana do generowania prądu dla silnika elektrycznego. Taka technologia zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin wpływające szkodliwie na środowisko do 30% w porównaniu do obecnego modelu z silnikiem diesla. Od 2010 r. Volvo sprzedało w 21 krajach ponad 1200 autobusów hybrydowych z takim samym hybrydowym układem napędowym.

Pierwszy przegubowy autobus hybrydowy Volvo 7900 Articulated Hybrid trafi do klientów wiosną 2014 roku.

Od 2014 roku wszystkie autobusy jednopokładowe niskopodłogowe to autobusy hybrydowe
Od 2014 roku wszystkie autobusy jednopokładowe niskopodłogowe w programie modeli firmy Volvo Buses na Europę będą autobusami hybrydowymi. Oferta autobusów hybrydowych obejmuje zarówno niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid (4x2) oraz Volvo 7900 Articulated Hybrid, jak również autobus piętrowy Volvo B5LH Double-decker.

Volvo 7900 Articulated Hybrid – fakty

Trzyosiowy autobus przegubowy z niską podłogą.

Długość: 18 m.

Liczba pasażerów: do 154.

Silnik diesla: Volvo D5 zgodny z normami emisji spalin Euro 6 (240 KM i 900 Nm).

Silnik elektryczny: (150 kW max) Volvo I-SAM hybrydowy układ równoległy.

Więcej zdjęć w galerii zdjęć Volvo.