Pierwsza Elektryczna Hybryda Volvo dla usług komercyjnych w Hamburgu, w Niemczech

Nowa Elektryczna Hybryda Volvo po raz pierwszy realizuje regularne przewozy. Autobus będzie jeździł trasą Innovation Route 109 w Hamburgu, w Niemczech.
Volvo7900ElectricHybridHamburg2014084_142x88.jpg

Nowa Elektryczna Hybryda Volvo 7900 rozpoczęła regularne przewozy w Hamburgu 18 grudnia. Rozpoczęcie innowacyjnego systemu przewozów zbiegło się z otwarciem trasy Innovation Route 109. Trasa będzie wykorzystywana przez Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN), przedsiębiorstwo odpowiedzialne za transport publiczny w Hamburgu, do przeprowadzenia testów porównawczych z zakresu innowacyjnych technologii napędowych w surowych warunkach codziennej pracy. Miasto Hamburg ustaliło cel: od 2020 roku po mieście mają poruszać się jedynie bezemisyjne autobusy.

Oprócz trzech Elektrycznych Hybryd Volvo 7900,  na trasie będą również testowane hybrydowe autobusy Volvo z silnikiem diesla, zarówno w wersji przegubowej,18-metrowej oraz wersji 12-metrowej, wraz z autobusami z akumulatorami i ogniwami paliwowymi od innych producentów.

W wydarzeniu w Hamburgu wzięli udział: Olof Persson- Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Volvo, Günter Elste - Dyrektor Generalny HOCHBAHN, Olaf Scholz - Burmistrz Hamburga, Rainer Bomba - Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu, a także około 120 gości związanych z polityką, ekonomią oraz przemysłem autobusowym.

 - Jesteśmy zachwyceni tym, że nasza nowa elektryczna hybryda będzie poruszać się po trasie Innovation Route 109.  Dla nas elektryczne autobusy hybrydowe przedstawiają aktualną, szczytową fazę współpracy z Hamburger Hochbahn AG - powiedział Olof Persson. - Razem osiągnęliśmy nasz wspólny cel, czyniąc transport publiczny bardziej efektywnym, cichym i bardziej zrównoważonym. Będziemy kontynuować naszą współpracę w Hamburgu w zakresie zrównoważonych, cichych pojazdów.

Techniki napędowe przyszłości testowane na jednej trasie

Trasa HOCHBAHN – Innovation Route 109 będzie obsługiwana niemal wyłącznie przez autobusy z innowacyjnymi technologiami napędowymi. Różne rodzaje i tryby napędów dla zrównoważonych autobusów przyszłości będą testowane równolegle i w takich samych warunkach. Konwencjonalne autobusy z silnikiem diesla będą również wykorzystywane na trasie jako odniesienie w naukowym porównaniu innowacyjnych koncepcji napędowych.

Trasa Innovation Route 109 biegnie od Terminalu Autobusów Elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf. Około 10-kilometrowa trasa jest odpowiednia dla elektrycznych hybryd Volvo, które są wyposażone w przełomową technologię "plug-in" pozwalającą pokonać na elektrycznym napędzie co najmniej siedem kilometrów. Ł‎adowanie odbywa się w dwóch terminalach autobusowych.

Dzięki najnowszym pojazdom HOCHBAHN rozszerza swoją flotę laboratoriów na kółkach badających nowoczesne technologie napędowe do około 65 pojazdów.

Kluczowe odkrycia dzięki bezpośredniemu porównaniu i współpracy

Olaf Scholz - Burmistrz Hamburga, jest przekonany, że Innovation Route dostarczy istotnych odkryć, które przyspieszą rozwój bardziej zrównoważonych i pozwalających zaoszczędzić zasoby naturalne autobusów.
- Nasz cel związany z wprowadzaniem od 2020 roku jedynie bezemisyjnych autobusów, jest realny.

Dyrektor Generalny HOCHBAHN, Günter Elste, jest szczególnie zadowolony ze współpracy pomiędzy przemysłem a firmą HOCHBAHN w ramach tego projektu.
- W ten sposób pokazujemy to, co chcemy i możemy osiągnąć z pomocą elektrycznego napędu - wyższą jakość życia w mieście.

Martin Schmitz, Technology Manager w VDV (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen e.V), Związek Niemieckich Przedsiębiorstw Komunikacyjnych, również pozytywnie postrzega przyszłe możliwości dla zrównoważonych napędów:

 - Wykorzystanie elektrycznych autobusów w niemieckim transporcie publicznym jest stale rozwijane; w skali kraju prowadzonych jest obecnie ok. 20 projektów, a następne będą rozpoczynane w kolejnych miesiącach.

Elektryczna Hybryda Volvo 7900

Dzięki pierwszemu na świecie elektrycznemu autobusowi hybrydowemu z wyposażeniem Euro 6, elektrycznym silnikiem oraz technologią "plug-in" Volvo dalej umacnia swoją pozycję pioniera w zakresie elektromobilności. ‎Ładowanie odbywa się na końcowym przystanku za pomocą pantografu, który jest zintegrowany ze stacją ładowania. Kiedy autobus zostanie zaparkowany pod masztem ładowania, pantograf, po naciśnięciu przycisku przez kierowcę, jest obniżany do dwóch szyn służących do ładowania, które znajdują się na dachu pojazdu. Cały proces ładowania trwa jedynie sześć minut.

Litowo-jonowy żelazowo-fosforanowy akumulator dostarcza silnikowi elektrycznemu (150 kW) mocy. Autobus przejeżdża co najmniej siedem kilometrów tylko na zasilaniu elektrycznym, zanim włączy się agregat diesla Euro 6. Na odcinkach przejechanych jedynie na zasilaniu elektrycznym, autobus jest całkowicie bezemisyjny i bardzo cichy: poziom hałasu w pobliżu Elektrycznej Hybrydy Volvo 7900 można porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy.

Elektryczna Hybryda Volvo 7900 oferuje również dużą elastyczność wykorzystania: w wybranych obszarach może poruszać się jedynie na zasilaniu elektrycznym, a na regularnych trasach może być wykorzystywana jako autobus hybrydowy. Technologia wykorzystana w elektrycznym autobusie hybrydowym jest taka sama, jak sprawdzona technologia w hybrydzie Volvo 7900 z silnikiem diesla - co zapewnia wysoki poziom dostępności.

Volvo Bus Corporation podejmuje kolejny krok w kierunku elektryfikacji za pomocą swojej Elektrycznej Hybrydy Volvo 7900. Elektryczne Hybrydy cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony wielu miast, zarówno w Europie jak i w innych częściach świata. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zostało zaplanowane na początek 2016 roku.

Elektryczna Hybryda Volvo 7900

• Autobus jest wyposażony w elektryczny silnik, który zasilany jest przez akumulatory litowe. Posiada również mały silnik diesla.
• Autobus ładuje się szybko na stacjach ładowania poprzez górne połączenie elektryczne. Ładowanie zajmuje ok. 6 minut na stacjach końcowych.
• Autobus może przejechać co najmniej siedem kilometrów wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, pokonując dystans cicho i bezemisyjnie.
• Umożliwia wykorzystanie przystanków wewnątrz budynków.
• 75% oszczędności paliwa 1
• 60% redukcji wykorzystania energii 1
• 75% redukcji CO2 1
• Długość: 12 m
• Wysokość: 3280 mm
• Szerokość: 2550 mm
• Ilość pasażerów: 95
• Ilość miejsc siedzących, maks.: 32+1 (składane)
• Silnik elektryczny: Volvo I-SAM, moc: 150 kW, moment obrotowy, maks. (Nm) 1200
• Skrzynia biegów: Volvo I-Shift
• Akumulator litowo-jonowy: woltaż 600V, moc całkowita: 19 kWh

1 Przybliżona wartość przy trasie autobusu o długości 10 kilometrów, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6.

Zobacz nagranie z wydarzenia w Hamburgu na YouTube
Pobierz nagranie z
Pobierz zdjęcie z