Dalszy sukces autobusów hybrydowych marki Volvo

Sprzedaż hybrydowych modeli autobusów Volvo Buses w dalszym ciągu wzrasta. W pierwszym kwartale 2014 roku klienci z takich krajów, jak Wielka Brytania, Niemcy i Szwajcaria złożyli zamówienia na ponad 100 nowych autobusów. W sumie Volvo Buses sprzedało ponad 1350 hybrydowych autobusów od ich wprowadzenia w roku 2010.
Volvo_7900_Artic_Hybrid_2013_1027_142x88.jpg

- Miasta na całym świecie bardzo starają się poprawić jakość życia swoich mieszkańców. Z tego względu coraz więcej przedstawicieli władzy zajmujących się transportem publicznym wprowadza daleko idące wymagania dotyczące niskiej emisji zanieczyszczeń powietrza, niskich poziomów hałasu i niskiego poziomu zużycia energii. Nasze hybrydy oparte na niezawodnej i elastycznej technologii spełniają wszystkie te wymagania - mówi Lars Johansson, Dyrektor Globalnego Marketingu w firmie Volvo Buses.

Szeroka gama hybrydowych autobusów Volvo Buses składa się z dwuosiowych hybrydowych Volvo 7900 i hybrydowych przegubowych Volvo 7900 - trzyosiowych autobusów o dużej pojemności z miejscami dla 154 osób. Podwozia z hybrydowymi układami napędowymi Volvo stanowią również podstawę dla brytyjskich autobusów dwupokładowych oraz dla autobusów używanych w południowoamerykańskim systemie BRT, które w celu zapewnienia maksymalnej wydajności jeżdżą w oddzielnych pasach ruchu. Klienci pochodzą z ponad 20 krajów.

Największymi jednolitymi rynkami są Wielka Brytania, Kolumbia, Norwegia i  Szwecja. Niemcy, Brazylia oraz Szwajcaria również złożyły zamówienia na duże ilości autobusów hybrydowych.

- W Wielkiej Brytanii popyt na zoptymalizowane pod kątem wpływu na środowisko autobusy rozpoczął się przed Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie w 2012 roku. Do tej pory sprzedaliśmy 590 hybrydowych autobusów do Wielkiej Brytanii. Nie dalej jak w marcu tego roku otrzymaliśmy zamówienie na 18 hybrydowych autobusów dwupokładowych. W lutym klienci w Niemczech złożyli zamówienia na 27 nowych autobusów hybrydowych, z czego 15 w konfiguracji przegubowej - mówi Lars Johansson.

W drugiej połowie 2013 roku Volvo Buses otrzymało zamówienie na 200 autobusów hybrydowych z Bogoty w Kolumbii. Ten kontrakt obejmuje nie tylko autobusy, ale także całościowe serwisowanie i konserwację.
 
 - Klienci wkraczający w nowe technologie, w sposób naturalny oczekują bezpieczeństwa. Dlatego oferujemy różne pakiety biznesowe, w których zobowiązujemy się do wszelkich konserwacji całego autobusu, w tym akumulatorów, za stałą, wcześniej uzgodnioną cenę. Jest to rozwiązanie, które przynosi korzyści obu stronom - mówi Lars Johansson.

Autobusy hybrydowe najnowszej generacji mają wiele nowych cech, w tym lżejsze nadwozia, bardziej energooszczędne systemy wspomagające i 5- litrowy silnik Diesla, który spełnia najnowsze wymagania europejskie Euro 6 dotyczące emisji spalin. Oznacza to większą wydajność, mniejsze zużycie paliwa i zmniejszenie emisji spalin, hałasu i wibracji. W porównaniu z autobusami diesla, zużycie paliwa i wpływ na klimat w modelach hybrydowych są o około 30 - 40 procent niższe, w zależności od modelu. Emisje zanieczyszczeń powietrza są niższe o połowę. Autobusy hybrydowe działają również ciszej niż autobusy napędzane silnikami diesla. Podczas pracy na postoju, pojazd nie emituje spalin i pracuje praktycznie bezgłośnie na zasilaniu elektrycznym, co szczególnie doceniają pasażerowie oczekujący na przystankach. 

- W 2016 zaczniemy również oferować hybrydowe autobusy elektryczne, które będą mogły jechać przez 7 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej, a tym samym zmniejszy się zużycie paliwa nawet o 75 procent. Technologia, która jest obecnie testowana w Göteborgu, pozwala na ładowanie akumulatorów na terminalach zlokalizowanych na obu końcach linii autobusowej. Tej jesieni rozpoczną się kolejne jazdy testowe finansowane przez UE z udziałem elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo, tym razem w Sztokholmie - mówi Lars Johansson.

Podstawowe informacje o autobusach hybrydowych Volvo 7900 i hybrydowych autobusach przegubowych Volvo 7900, Euro 6

• Wersja dwuosiowa ma do 39 % niższe zużycie paliwa niż analogiczny autobus napędzany silnikem diesla, wersja przegubowa ma o 30 % niższe zużycie paliwa. 
• 40-50 % niższa emisja spalin.
• Cicha i bezspalinowa praca na przystankach. 
• Działa na elektryczność/diesel lub biodiesel.
• Wyposażony w silnik elektryczny, akumulatory i mały silnik diesla. 
• Silnik diesla (Volvo D5) spełnia najnowsze standardy UE dotyczące emisji spalin, Euro 6.
• Zespołem napędowym jest równoległa hybryda, co oznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnie od siebie.
• Akumulatory są ładowane energią generowaną podczas hamowania.
• Silnik elektryczny jest wykorzystywany przede wszystkim do przyspieszenia od stanu zatrzymania do 15 -20 km / godz.
• Autobus przegubowy ma długość 18 m, jest niskopodłogowy i może przewozić do 154 pasażerów.

Proszę pobrać o wysokiej rozdzielczości.