Przegubowy autobus hybrydowy Volvo. Duża pojemność - małe zużycie paliwa.

Nową Hybrydę Przegubową Volvo 7900 będzie można zobaczyć na Międzynarodowych Targach Pojazdów Komercyjnych IAA we wrześniu. Hybryda Przegubowa Volvo 7900 mieści 154 pasażerów i zużywa aż do 30% paliwa mniej niż aktualne modele diesla.

- Wiele europejskich miast zamówiło autobusy, które łączą dużą pojemnośćz niskim zużyciem paliwa i małym oddziaływaniem na środowisko. Z przegubowymi autobusami hybrydowymi Volvo 7900 uda nam się sprostać oczekiwaniom klientów, dostarczając im rozwiązanie, które spełni także wymagania związane z bezpieczeństwem operacyjnym i wiarygodnością - mówi Johnny Lidmann, Product Manager Europe w Volvo Buses. 

Volvo Buses sprzedało swoje przegubowe autobusy hybrydowe już do kilku europejskich miast, na przykład do Hamburga w Niemczech, Sundsvall w Szwecji czy Budapesztu na Węgrzech. Produkcja seryjna rozpoczęła się na początku 2014 roku.

Nowy autobus przegubowy mieści do 154 osób, czyli o 4 więcej niż wcześniejsze modele z silnikiem diesla.

Hybryda Przegubowa Volvo 7900 wyposażona jest w nowy pięciolitrowy silnik Volvo diesel 240 hp, zatwierdzony dla normy Euro 6 i wyróżniający się bardzo niską emisją; emisja tlenków azotu zmniejszy się o 87%, a emisja cząsteczek spadnie o 50% w porównaniu z Euro 5. Autobus posiada również nowo opracowany wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatora w pobliżu osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu będzie równomiernie rozłożona, przez co możliwe będzie zwiększenie ilości pasażerów.

Redukcja zużycia paliwa aż do 30 %

Tak, jak w przypadku innych autobusów hybrydowych Volvo, przegubowy autobus hybrydowy Volvo 7900 posiada hybrydowy napęd równoległy, w którym silnik elektryczny i silnik diesla mogą być stosowane razem lub niezależnie od siebie. Na przystankach autobusowych pojazd będzie działał cicho i całkowicie bez emisji, zasilany wyłącznie prądem elektrycznym. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorach pojazdu i następnie wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego. Technologia ta umożliwi zmniejszenie zużycia paliwa i wpływających na środowisko emisji o 30% w porównaniu z obecnie stosowanymi autobusami z silnikiem diesla. Od 2010 roku firma Volvo Buses sprzedała ponad 1.600 autobusów hybrydowych w 21 krajach z takim samym hybrydowym systemem przeniesienia napędu.

Fakty na temat Przegubowego Autobusu Hybrydowego Volvo 7900

Trójosiowy przegubowy autobus niskopodłogowy
Długość: 18 m
Liczba pasażerów: do 154 osób
Silnik diesel: Volvo D5 dla norm Euro 6 (240 KM and 900 Nm)
Silnik elektryczny: (150 kW max) hybrydowy układ równoległy Volvo I-SAM