Volvo Buses przedstawia technologię automatycznego hamowania na długo przed wprowadzeniem wymogów prawnych

Volvo Buses wzmacnia swoją pozycję w zakresie bezpieczeństwa, wprowadzając System Ostrzegania przed Kolizją oraz Awaryjny Układ Hamulcowy. Technologia ta automatycznie powoduje pełne hamowanie autobusu w sytuacji bliskiego zagrożenia kolizją z nadjeżdżającym z przodu pojazdem i braku reakcji ze strony kierowcy na początkowe ostrzeżenie. Rozwiązanie będzie dostępne w autobusach Volvo w 2015 roku.

- Funkcjonalność Systemu Ostrzegania przed Kolizją oraz Awaryjnego Układu Hamulcowego firmy Volvo jest znakomitym przykładem naszego proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa na drodze. System może wykonać pełne hamowanie przy  normalnej prędkości w kierunku nieruchomych obiektów już trzy lata przed wprowadzeniem wymogów prawnych w 2018 roku. System radzi sobie także z hamowaniem na zakrętach -  mówi Peter Danielsson, Manager d/s Bezpieczeństwa w Volvo Buses.

Technologia ta korzysta zarówno z radaru, jak i z kamery, aby wykryć pojazdy z przodu autobusu. W sytuacji bliskiego zagrożenia kolizją kierowca otrzymuje ostrzeżenie zarówno wizualne, jak i głosowe. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, automatycznie uruchamiane jest hamowanie wstępne, po którym następuje pełne hamowanie.

Funkcjonalność Systemu Ostrzegania przed Kolizją oraz Awaryjnego Układu Hamulcowego jest częścią Systemu Wsparcia Kierowcy Volvo. Obejmuje on także Kontrolę Dostosowania Podczas Jazdy, która automatycznie utrzymuje ustalony dystans do pojazdu z przodu oraz System Wsparcia na Drodze, który ostrzega kierowcę autobusu, jeżeli autobus przypadkowo zbytnio zbliży się do linii na jezdni.

Pomoc w unikaniu wypadków

- Dostępny dla autobusów pakiet jest zaprojektowany tak, by pomagać kierowcy w unikaniu sytuacji krytycznych oraz wypadków. Nawet w sytuacji, gdy technologia automatycznego hamowania nie pozwala uniknąć kolizji, zmniejszona siła uderzenia pomaga złagodzić konsekwencje wypadku dla kierowcy i pasażerów - tłumaczy Peter Danielsson.

Coraz więcej autobusów Volvo jest wyposażanych w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Ta przełomowa funkcja bezpieczeństwa stworzona przez Volvo w 1959 roku, ocaliła więcej ludzi na drogach niż jakiekolwiek inne rozwiązanie.

- Cieszymy się, widząc, że ilość autobusów Volvo wyposażonych w trzypunktowe pasy szybko osiąga poziom 50% w Europie. Ciągły wzrost tej liczby jest ważną częścią wizji bezpieczeństwa Grupy Volvo dotyczącej braku wypadków na drodze dzięki naszym produktom - podsumowuje Peter Danielsson.


Pobierz 

Pobierz 
Zobacz video