Volvo opracowuje autobusy, które czynią miasta bardziej bezpiecznymi, czystymi i cichymi

W mieście jutra autobusy przyczynią się do utrzymania przyjemnego otoczenia, które jest bezpieczne, bez hałasu i emisji. Autobusy mogą być tak zaprogramowane, aby automatycznie przełączać się na zasilanie elektryczne i poruszać się przy niskich prędkościach po wrażliwych terenach miejskich. Ta wizja staje się rzeczywistością dzięki technologiom Volvo Buses.
Volvo_7900_Electric_Hybrid_Restaurant_2014_01_142x88.jpg

Pojazdy elektryczne i technologia GPS pozwalają kontrolować jazdę autobusu w określonych strefach trasy. W nowym systemie Zarządzanie Strefą (Volvo Zone Management) technologia GPS stosowana jest do określania, gdzie na trasie autobus powinien być napędzany elektrycznością, a gdzie silnikiem diesla, a także jak szybko może poruszać się w poszczególnych strefach.

- Autobus jest wstępnie zaprogramowany do tego, by dostosowywać zarówno źródło zasilania, jak i prędkość do strefy, przez którą w danej chwili przejeżdża. Wjeżdżając do strefy bezemisyjnej, automatycznie, bez udziału kierowcy, przełącza się na zasilanie elektryczne - tłumaczy Marie Carlsson, Dyrektor ds. Rozwiązań Biznesowych w Volvo Buses.

Dzięki ustaleniu granic map i pobieraniu ich do oprogramowania pojazdu, można utworzyć strefy, aby zastosować rekomendacje, zasady i restrykcje dla pojazdu wjeżdżającego w daną strefę.

- Ta technologia pozwala na obsługę autobusową obszarów i budynków, w pobliżu których znajduje się wiele osób, takich jak osiedla mieszkaniowe, centra handlowe, szpitale czy szkoły. Jest to wspaniały przykład tego, jak Volvo opracowuje technologie sprawiające, że transport publiczny staje się bardziej dostępny, bezpieczniejszy i czystszy.

Ta nowa technologia została przetestowana na elektrycznych autobusach hybrydowych Volvo Buses, które były używane w Goteborgu w ciągu ostatniego roku.  

Obszar niskich prędkości oraz strefy bezemisyjne będą pierwszymi funkcjami, jakie zostaną wprowadzone na początku 2015 roku. Kompletny System Zarządzania Strefą zostanie w pełni opracowany w 2016 roku. Ta usługa zostanie wprowadzona do Elektrycznych Hybryd Volvo 7900.


Zarządzanie Strefą – Volvo Zone Management

• Oprogramowanie dzieli trasę autobusu na różne strefy: obszar niskich prędkości, strefa bezemisyjna itd.
• Parametry stref są pobierane do oprogramowania autobusu, który automatycznie przełącza się w odpowiedni tryb pracy bez udziału kierowcy.
• Użycie Systemu Zarządzania Strefą wymaga instalacji systemu Zarządzania Flotą Volvo Buses.

Pobierz 

Pobierz