Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo na ulicach Sztokholmu

W Sztokholmie rzeczywistością stała się trasa autobusowa w całości obsługiwana przez ciche, paliwowo wydajne i praktycznie bezemisyjne elektryczne autobusy hybrydowe Volvo. Od 16 marca łącznie osiem elektrycznych autobusów hybrydowych jeździ na trasie 73, która przebiega przez główne strefy Sztokholmu.
ElectricHybridCharging_142x88.jpg

Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo zastąpią wszystkie autobusy działające na trasie 73, która biegnie pomiędzy Ropsten a Instytutem Karolinska w centrum Sztokholmu.

- W coraz większej liczbie miast postrzega się zelektryfikowany transport autobusowy jako efektywne kosztowo rozwiązanie, mające na celu poprawę jakości powietrza oraz redukcję hałasu. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę. W Sztokholmie mamy kolejną szansę zaprezentowania technologii hybryd elektrycznych w warunkach komercyjnych - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Ciche i bezemisyjne

Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo działają cicho i bezemisyjnie z użyciem odnawialnych źródeł energii elektrycznej na siedmiu z nieco powyżej ośmiu kilometrów trasy, a ładowanie akumulatorów zajmuje jedynie sześć minut na przystankach końcowych. Autobusy są dodatkowo wyposażone w niewielki silnik diesla pracujący na biodieslu. W porównaniu z autobusami konwencjonalnymi, elektryczna hybryda zapewnia znaczne korzyści środowiskowe. Całkowite zużycie energii jest o 601 procent niższe. Emisja mająca negatywne skutki klimatyczne została zredukowana o 901 procent dzięki temu, że autobusy wykorzystują biodiesel oraz energię wiatrową. Poziom hałasu podczas działania silnika elektrycznego jest na takim samym poziomie, jak w przypadku normalnej rozmowy.  

Wspólny projekt

Usługi z wykorzystaniem elektrycznych autobusów hybrydowych w Sztokholmie stanowią projekt demonstracyjny prowadzony wspólnie przez Volvo Buses, SL (Transport Publiczny w Sztokholmie) oraz dostawcę energii - Vattenfall. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu ZeEUS (Miejski System Autobusowy „Zero Emisji”), w którym udział bierze ponad 40 firm oraz organizacji. Po wstępnym projekcie demonstracyjnym, który potrwa do końca 2016 roku, celem jest dalsze wykorzystywanie elektrycznych hybryd w warunkach komercyjnych.

Od grudnia 2014 elektryczne hybrydy Volvo są również wykorzystywane w usługach komercyjnych w Hamburgu, w Niemczech.  


Fakty dotyczące Elektrycznej Hybrydy Volvo 7900

  • Cicha i bezemisyjna podczas pracy przy wykorzystaniu silnika elektrycznego.
  • Autobus może przejechać co najmniej siedem kilometrów wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, pokonując dystans cicho i bezemisyjnie.
  • Zużycie paliwa niższe o 60 procent w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiem diesla.
  • Emisja dwutlenku węgla niższa o 75-90 procent w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem diesla, w zależności od paliwa.
  • Szybkie ładowanie na końcowych przystankach, trwające jedynie sześć minut.


1 Przybliżona wartość przy trasie autobusu o długości 10 kilometrów, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6.