Nowy elektryczny autobus Volvo gotowy do seryjnej produkcji

Po raz pierwszy Volvo Buses zaprezentowało swój nowy elektryczny autobus w 12-metrowej wersji do produkcji seryjnej. Oznacza to, że firma posiada teraz kompletną flotę zelektryfikowanych autobusów. Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Sprzedaż autobusu rozpocznie się w 2016 roku.
Nowy elektryczny autobus Volvo gotowy do seryjnej produkcji

Na targach publicznego transportu, które odbyły się w tym roku w Mediolanie, Volvo Buses zaprezentowało jeden z elektrycznych autobusów koncepcyjnych, które od tego lata są częścią transportu miejskiego w Göteborgu. Natomiast na targach autobusowych w Kortrijk firma zaprezentowała nowy autobus elektryczny w wersji komercyjnej, który jest gotowy do wprowadzenia na rynek.

- Jest to dla nas kolejny bardzo ważny kamień milowy na drodze do zrównoważonego transportu przyszłości, a także bardziej czystej i cichej przestrzeni miejskiej. Obecnie oferujemy pełną gamę produktów, które pozwalają stworzyć systemy zelektryfikowanego transportu autobusowego umożliwiające każdemu miastu na świecie wkroczenie w przyszłość - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

12-metrowy cichy i bezemisyjny autobus
Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie za pomocą źródła zasilania trwa od trzech do sześciu minut*. Każda minuta ładowania pozwala na 5-10 minut jazdy. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Możliwość ładowania na końcowych przystankach pozwala na stworzenie infrastruktury autobusowej, która nie jest zależna od pojemności akumulatora. Dwuosiowy, 12-metrowy autobus posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi, jest niskopodłogowy, a jego wnętrze jest jasne i przestronne.

Pojazdy, obsługa oraz infrastruktura ładowania
Elektryczny autobus Volvo 7900 Electric zostanie wprowadzony na rynek  jako kompletne rozwiązanie, które obejmuje finansowanie, obsługę pojazdów oraz konserwację akumulatorów. Dzięki współpracy Volvo z firmami Siemens oraz ABB, infrastruktura ładowania jest również częścią tego kompleksowego rozwiązania. Wraz z lokalnymi partnerami Volvo oferuje również usługi serwisu. Inne rozwiązania, np. ustawienia prędkości, Zarządzanie Strefą (Zone Management) czy usługi zarządzania ruchem są opcjonalne.

Kompleksowa oferta zelektryfikowanych autobusów
Po wprowadzeniu na rynek Volvo 7900 Electric, Volvo Buses oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Oprócz najnowszego modelu, gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej) oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku pierwszych hybryd, Volvo sprzedało w sumie ponad 2200 zelektryfikowanych autobusów.

Trzy elektryczne autobusy koncepcyjne Volvo, które przewożą pasażerów na regularnej linii w Göteborgu są częścią ElectriCity, przedsięwzięcia, w którym przedstawiciele przemysłu, społeczeństwa oraz jednostek badawczych pracują razem, rozwijając zrównoważony transport publiczny przyszłości.

Informacje o Volvo 7900 Electric
• Nowy, w pełni elektryczny, dwuosiowy i niskopodłogowy 12-metrowy autobus miejski z trzema parami drzwi.
• Zużycie energii niższe o 80% od porównywalnego autobusu z silnikiem diesla.
• Cicha, bezemisyjna praca.
• Pojazd wyposażony w silnik elektryczny oraz litowo-jonowe akumulatory.
• ‎Ładowanie akumulatorów na końcowych przystankach zajmuje od trzech do sześciu minut. 
• Możliwość ładowania akumulatorów uniezależnia długość trasy autobusu od pojemności akumulatorów.
• Aluminiowe nadwozie wykonano zgodnie z koncepcją opatentowaną przez Volvo.
• Jasne i przestronne wnętrze.
• 85 pasażerów.
• Ergonomia pracy kierowcy dzięki indywidualnym ustawieniom deski rozdzielczej oraz kierownicy.
• Hamulce Volvo, elektroniczny układ hamulcowy EBS, zintegrowany system hamulcowy, system wspomagania ruszania pod górę i wiele więcej.

*Czas ładowania jest zależny od topografii, obciążenia oraz warunków klimatycznych.