Volvo sprzedaje autobusy elektryczne do Luksemburga

Volvo7900E

Volvo otrzymało zamówienie na 4 elektryczne autobusy Volvo 7900 od operatora transportu publicznego Sales-Lentz w Luksemburgu. Autobusy te będą jeździły w mieście Differdange.

Sales-Lentz, jeden z największych operatorów transportu publicznego w Luksemburgu, jest prekursorem we wprowadzaniu alternatywnych technologii jazdy. Była to pierwsza firma w Europie, która zakupiła autobusy hybrydowe Volvo już w 2009 roku. Obecnie dysponują flotą 24 autobusów hybrydowych Volvo i 12 elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo.

Teraz Sales-Lentz podejmuje kolejny krok w kierunku elektryfikacji poprzez zakup czterech autobusów elektrycznych Volvo 7900. Autobusy będą jeździły w mieście Differdange w południowo-zachodniej części Luksemburga.

Autobusy są sprzedawane jako rozwiązanie "pod klucz". Volvo będzie odpowiedzialne za serwisowanie pojazdów, w tym konserwację akumulatorów w stałej miesięcznej cenie. Rozpoczęcie przewozów planuje się na drugi kwartał 2017 roku.

- Dzięki nowej wydajnej technologii stworzonej przez Volvo, Sales-Lentz promuje dążenie miasta Differdange do zrównoważonej zmiany w przewozie osób i polepszenia jakości życia mieszkańców. Zmiana jest matką postępu - powiedział Wolfgang Schroeder, Dyrektor Zarządzający, Sales-Lentz.

- Przez wiele lat z zaangażowaniem realizowaliśmy ambitny plan, aby nasze miasto było bardziej zrównoważone. Nazywając go „Differdangechange”, chcielibyśmy przemyśleć skuteczność wszystkich naszych działań, w szczególności naszego transportu publicznego „Diffbus". My i strony zaangażowane jesteśmy dumni, że nasza komunikacja autobusowa może działać w oparciu o pionierski i modelowy system w Luksemburgu, w celu zachowania aktywności miasta i ochrony środowiska - powiedział Roberto Traversini, Burmistrz miasta Differdange.

- Systemy autobusów elektrycznych to opłacalne finansowo rozwiązanie dla miast, które chcą ograniczyć problem złej jakości powietrza oraz nadmiernego hałasu. Bezemisyjne, ciche autobusy oferują również nowe możliwości dla miejskich planistów - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Autobusy będą ładowane poprzez system opportunity charging (szybkie ładowanie na końcowych przystankach). Aby ułatwić wprowadzenie systemów elektrycznych autobusów w europejskich miastach, Volvo wraz z kilkoma innymi producentami autobusów i infrastruktury zgodzili się tej wiosny na otwarty interfejs pomiędzy autobusami i infrastrukturą ładowania. System zawiera automatyczne podłączenie do pantografu, bezprzewodową komunikację, płytki styczne oraz wyposażenie infrastruktury, które automatycznie łączy pojazdy z pantografem.

Volvo 7900 Electric
• W pelni elektryczny, dwuosiowy, 12-metrowy autobus miejski, niskopodłogowy, z trzema parami drzwi.
• Zużycie energii niższe o 80 % w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla.
• Ciche, bezemisyjne działanie.
• Wyposażony w silnik elektryczny i akumulatory litowo-jonowe.
• Akumulatory mogą być ładowane na końcowych przystankach w czasie od trzech do sześciu minut.
• Jasne i przestrzenne wnętrze.
• 85 pasażerów.

*Czas ładowania zależy od topografii, ładunku i warunków klimatycznych.

OppCharge
• Otwarty interfejs pomiędzy stacją ładowania a pojazdem
• Moc ładowania 150 kW lub 300 kW
• Ładowanie trwa od 3 do 6 minut
• Odwrócony pantograf umożliwia wykorzystanie lekkich i tanich interfejsów na dachu autobusów.
• Statyczne ładowanie przewodowe za pomocą pantografu, gdzie połączenie pomiędzy autobusem a stacją ładowania odbywa się poprzez WiFi.