Volvo i ABB wprowadzają stację ładowania elektrycznych autobusów bazującą na systemie OppCharge

Volvo i ABB wprowadzają stację ładowania elektrycznych autobusów bazującą na otwartym interfejsie OppCharge. OppCharge umożliwia współpracę elektrycznych autobusów oraz stacji ładowania wyprodukowanych przez różnych producentów. Projekt ma ułatwić wprowadzenie systemów autobusów elektrycznych w miastach na całym świecie.

Wraz z ABB, Volvo zaprezentowało stację ładowania elektrycznych autobusów bazującą na otwartym interfejsie OppCharge. Jest to pierwsza w Szwecji stacja ładowania autobusów elektrycznych wyprodukowana przez ABB. 

Została ona zamontowana na zewnątrz terminalu autobusu elektrycznego Volvo w Arendal w Goteborgu i stanowi część wspólnego projektu ABB oraz Volvo. Celem tego przedsięwzięcia jest współpraca przy rozwoju i komercjalizacji autobusów elektrycznych oraz elektrycznych hybryd, wyposażonych w system szybkiego ładowania prądem stałym wykorzystujący ogólnodostępne standardy. Dzięki przedstawieniu autobusów i stacji ładowania jako produktów oraz systemów można w jasny sposób zaprezentować, jak będzie wyglądać instalacja na terenie klienta. 

Poprzez nową stację ładowania Volvo pokazuje, że elektryczne autobusy tej spółki są kompatybilne z ładowarkami od wielu różnych producentów. Autobusy kursujące na trasie 55 są obecnie ładowane poprzez systemy dostarczane przez spółki ABB i Siemens. 

„Praca z ABB jest wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremu mamy możliwość zaprezentowania kolejnej stacji ładowania opartej na otwartym interfejsie dla szybkiego ładowania, tj. OppCharge. Zarówno elektryczne autobusy Volvo, jak i autobusy innych producentów mogą wykorzystywać tę stację ładowania. Dzięki OppCharge autobusy elektryczne oraz systemy ładowania od różnych producentów są ze sobą kompatybilne, co gwarantuje, że miasta nie będą zależne od wybranych dostawców. Zapewnia to dobre warunki dla wprowadzenia systemów elektrycznych autobusów w miastach na całym świecie” - powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses. 

„Bardzo cieszymy się z tego, że przyczyniamy się do rozwoju zrównoważonych i oszczędnych rozwiązań transportowych, zaspokajając przy tym potrzeby rozwijających się miast. Uproszczone korzystanie z pojazdów elektrycznych to konkurencyjne rozwiązanie, które chcemy oferować wraz z Volvo” - powiedział Robert Larsson, Manager Oddziału ABB Discrete Automation and Motion w Szwecji.


Zeszłej wiosny Volvo wraz z innymi producentami autobusów i powiązanej infrastruktury podjęło inicjatywę  stworzenia otwartego i ujednoliconego interfejsu pomiędzy stacjami ładowania i pojazdami.

Volvo Buses to lider na rynku elektromobilności, który dostarczył ponad 2800 elektrycznych hybryd oraz autobusów elektrycznych do 21 krajów na świecie. 

OppCharge

  • Otwarty interfejs pomiędzy stacjami ładowania i pojazdami

  • Moc ładowania 150 kW oraz 300 kW

  • Wszystkie ruchome części interfejsu znajdują się w pylonie ładującym

  • 3 do 6 minut ładowania wystarcza na 30 minut jazdy

  • Ładowanie przez pantograf z komunikacją pomiędzy pojazdem i stacją ładowania dzięki WiFi

  • Szyny do ładowania zamontowane na dachu pracują przy temperaturach od -25 C do +45 C

  • W zakresie infrastruktury ładowania Volvo współpracuje ze spółkami  ABB oraz Siemens