Kolejne miejskie autobusy hybrydowe Volvo dla polskiego miasta

Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Ełku. To kolejne miasto w Polsce, w którym pojawią się tego typu pojazdy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. W ubiegłym roku firma dostarczyła największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, a w ostatnim czasie wygrała przetargi, dostarczyła lub jest w trakcie dostaw autobusów miejskich o napędzie hybrydowym do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku, Krosna i Inowrocławia.
Volvo 7900

Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Ełku. To kolejne miasto w Polsce, w którym pojawią się tego typu pojazdy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. W ubiegłym roku firma dostarczyła największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, a w ostatnim czasie wygrała przetargi, dostarczyła lub jest w trakcie dostaw autobusów miejskich o napędzie hybrydowym do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku, Krosna i Inowrocławia. 

Ełk rozstrzygnął przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów miejskich o napędzie hybrydowym. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących (co najmniej 5 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym spełniającym normy Euro 6 i elektrycznym. Przestrzeń pasażerska musi być klimatyzowana, każdy autobus musi posiadać monitor LCD oraz system głosowej informacji pasażerskiej. 

Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. 

– Cieszymy się, że Ełk dołącza do grona miast, które zdecydowały się w ostatnim czasie na wprowadzenie do swojej floty komunikacji miejskiej ekologicznych autobusów hybrydowych, bardzo dobrze sprawdzających się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niskich prędkościach pojazd taki zużywa mało paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, słowem – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie. 

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku w dwóch transzach – pod koniec 2019 i 2020 roku, bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą już we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej GÓrze i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Białegostoku i Krosna. W ub. roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym. 

Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Related News

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...

Kolejne autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku

Ełk elektryfikuje tabor autobusów miejskich. Miasto odebrało właśnie ostatnie trzy z sześciu autobusów hybrydowych Volvo zamówionych w ubiegłym roku, a także zawarło z Volvo umowę na zakup kolejnych dwóch tego typu pojazdów. Wszystkie pochodzą z ...

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Volvo Buses oraz spółka Stena Recycling Batteryloop nawiązały współpracę, dzięki której żywotność użytkowa baterii autobusowych zostanie znacznie wydłużona, co będzie sprzyjać ochronie środowiska naturalnego. Po zakończeniu użytkowania baterii w ...