Kierowcy autobusów na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo na drodze

Zadowoleni pasażerowie to najlepsza nagroda za ich pracę. Obsługa i wydajność autobusu oraz środowisko pracy kierowcy mają duże znaczenie. Ale najważniejszą rzeczą dla kierowców autokarów i autobusów dalekobieżnych jest wysoki poziom bezpieczeństwa drogowego. To wynik nowego badania przeprowadzonego przez Volvo Buses, w ramach którego 1000 kierowców autobusów dalekobieżnych i autokarów z 34 krajów europejskich zapytano o ich pracę.

„Zdolność naszych klientów do rekrutacji skutecznych i zdolnych kierowców jest kluczowym czynnikiem sukcesu ich firm. Pewni siebie, kompetentni kierowcy jeżdżą bezpiecznie i ekonomicznie oraz dają pasażerom pozytywne doświadczenia. Z tego powodu opinie kierowców odgrywają niezwykle ważną rolę w naszym stałym rozwoju produktów i usług, które ułatwiają ich pracę. Przeprowadzona przez nas właśnie ankieta jest jednym z narzędzi, których używamy, aby uzyskać aktualne informacje na temat tego, w jaki sposób traktują oni swoją sytuację”, mówi Niklas Orre, wiceprezes ds. detalicznych w Volvo Buses.

Sądząc po odpowiedziach, większość kierowców autokarów naprawdę lubi swoją pracę. Aż 85 procent z nich poleciłoby swoją pracę innym osobom. Łącznie 44 procent z nich uważa, że zadowoleni pasażerowie to najlepsze co może ich spotkać w pracy, podczas gdy 29 procent stawia samą jazdę na pierwszym miejscu.

Odpowiedzi na pytanie, które czynniki odgrywają największą rolę w wyborze pracodawcy pokazują, że godziny pracy, obszar geograficzny pracy, przełożeni, koledzy i możliwości kształcenia są bardzo ważne. Jednak według 67 procent kierowców, którzy byli ankietowani, najważniejsze jest to, jaki autobus do jazdy kierowca otrzyma. Kiedy zapytano ich o różne właściwości pojazdów, postawili na pierwszym miejscu bezpieczeństwo, a następnie manewrowość i widoczność.

„Fakt, że kierowcy stawiają bezpieczeństwo drogowe na czele listy, świadczy o ich poczuciu odpowiedzialności i trosce o pasażerów. Dla nas w Volvo Buses jest oczywiście bardzo satysfakcjonujące, że nasza najważniejsza zasada jest również największym priorytetem dla ludzi, którzy codziennie korzystają z naszych autobusów”.

Pasażerowie wydają się być również zadowoleni z zachowania kierowców. Łącznie 63 procent kierowców stwierdziło, że rzadko lub nigdy nie spotykali się z gniewem lub nieuprzejmością pasażerów. Wręcz przeciwnie, pasażerowie często okazują swoje uznanie dla kierowców. Dziewięciu na dziesięć kierowców otrzymało spontaniczne brawa od pasażerów, a około 30 procent stwierdziło, że zdarzało się to często.

Fakty dotyczące badania przeprowadzonego wśród kierowców autobusów Volvo
• Przeprowadzone ono zostało w 34 krajach europejskich wiosną 2018 roku.
• Wyniki badania oparte są na odpowiedziach udzielonych przez1000 kierowców autokarów i autobusów dalekobieżnych. Większość odpowiedzi pochodziła od kierowców z Finlandii, Francji, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii.
• Raport oparty na badaniu kierowców i najnowszym badaniu pasażerów Volvo Buses można pobrać ze strony volvobuses.com.
 

Related News

Latest Press Release

Latest Press Release