Nowe autobusy turystyczne Volvo oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa

Volvo Buses zwiększyło bezpieczeństwo kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg w swoich najnowszych autobusach turystycznych. Nowe funkcje bezpieczeństwa w Volvo 9900 i Volvo 9700 to m.in. system ostrzegania kierowcy, skuteczny system ochrony przed zderzeniem czołowym oraz możliwość automatycznego ograniczania prędkości pojazdu w miejscach, gdzie znajdują się niechronieni użytkownicy dróg.
1860x1050-Volvo-Bus-Passenger-2018

„Stworzyliśmy nowe Volvo 9900 i Volvo 9700. Nasze najbezpieczniejsze autokary dalekobieżne w historii, łączące sprawdzone rozwiązania i nową technologię”, mówi Peter Danielsson, dyrektor ds. bezpieczeństwa w Volvo Buses.

Oprócz wysokiej jakości wyposażenia związanego z bezpieczeństwem, które Volvo Buses oferowało w poprzednich modelach, wyróżnia się tutaj szereg innowacji.

System zarządzania strefą bezpieczeństwa autobusów Volvo (Volvo Bus Safety Zone Management) był wcześniej ograniczony do autobusów miejskich Volvo, ale teraz został włączony do modeli Volvo 9900 i Volvo 9700. Usługa opiera się na funkcji geofencing i pozwala na automatyczne ograniczenie prędkości autobusu, gdy wjeżdża on na wcześniej zdefiniowany obszar. Celem jest zmniejszenie ryzyka wypadków w miejscach, w których przemieszcza się duża liczba niechronionych użytkowników dróg, na przykład w pobliżu szkół, na dworcach autobusowych i kolejowych oraz w centrach miast. Zarządzanie strefą bezpieczeństwa przyczynia się również do poprawy płynności ruchu i redukcji emisji.

System ostrzegania kierowcy (Driver Alert Support). Volvo 9900 i Volvo 9700 posiadają również szereg systemów wspomagania kierowcy, które pomagają zapobiegać wypadkom Są to m.in. system ostrzegania kierowcy, który zmniejsza ryzyko wypadków spowodowanych przez zmęczonych lub rozproszonych kierowców. System rejestruje zachowanie kierowców i położenie autobusu na pasie ruchu. Jeśli kierowcy tracą koncentrację, ponieważ skupiają się na czymś innym niż prowadzenie pojazdu lub są zmęczeni, system wyświetla wyskakujące komunikaty i emituje sygnały dźwiękowe, aby zachęcić ich do zwrócenia uwagi na drogę przed pojazdem lub do zrobienia przerwy.

System ochrony przed zderzeniem czołowym (Front Impact Protection). Aby zmniejszyć ryzyko poważnych obrażeń w przypadku zderzenia czołowego, Volvo 9900 i Volvo 9700 są wyposażone w nowo opracowany system ochrony przed zderzeniami, który ma znacznie większą zdolność pobierania energii niż poprzednia wersja. Wzmocniono również konstrukcję podłogi z przodu pojazdu, aby umożliwić mu absorpcję większych sił uderzenia.

„Wśród istniejących rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, które zastosowaliśmy w Volvo 9900 i Volvo 9700, warto zwrócić uwagę na układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering. System sprawia, że układ kierowniczy jest znacznie lżejszy, bardziej stabilny i tym samym bezpieczniejszy. Zmniejsza również ryzyko bólu mięśni i powtarzających się obrażeń. To są elementy które nasi klienci i kierowcy naprawdę doceniają. Prawie 60 procent autokarów dalekobieżnych, które sprzedajemy w Europie, jest wyposażonych w układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering”, mówi Peter Danielsson.

Bezpieczeństwo w Volvo 9900 i Volvo 9700
• Zarządzanie strefą bezpieczeństwa autobusu Volvo
• Volvo I-Coaching
• System wsparcia kierowcy Volvo
        System ostrzegania kierowców
        Ostrzeżenie o zderzeniu z użyciem hamulca awaryjnego
        Pomoc w utrzymaniu pasa ruchu
        System regulacji prędkości
        System ostrzegania przed kolizją
• Dynamiczny układ kierowniczy Volvo
• Ochrona przed zderzeniem czołowym.
• System ochrony przed wjechaniem pod pojazdy silnikowe
• System ochrony przed uderzeniem kolan
• Elektroniczny program stabilności
• Jednostka homologowana dla nowego badania metodą przewracania R66 2.0
• System gaśniczy w komorze silnika
 

Informacje pokrewne