Duży popyt na energooszczędne autobusy hybrydowe Volvo

Wielka Brytania, Hiszpania i Belgia przodują w ubiegłorocznych statystykach sprzedaży autobusów hybrydowych Volvo. Modele te są nawet o 39 procent bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa niż odpowiadające im autobusy z silnikiem spalinowym. Od 2010 roku Volvo sprzedało ponad 4 tys. hybryd klientom z 23 krajów.

Hybrid in Spain

Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane autobusy typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h,  mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewniony jest przez mały silnik spalinowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 są do 39 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. 

W przeciwieństwie do hybryd typu plug-in, czyli zasilanych z sieci i autobusów w pełni elektrycznych, autobusy hybrydowe Volvo nie wymagają specjalnej infrastruktury. Ich akumulatory są ładowane na pokładzie pojazdu z wykorzystaniem energii generowanej podczas hamowania silnikiem. Oznacza to, że autobusy hybrydowe mogą być używane na każdej linii autobusowej, zarówno w ruchu miejskim jak i na przedmieściach. Także pod względem wydajności oferują znaczną elastyczność. Autobusy hybrydowe Volvo są dostępne w konwencjonalnej konfiguracji 12-metrowej, a także jako autobusy przegubowe i piętrowe. 

„W tym samym czasie, gdy rośnie sprzedaż naszych elektrycznych hybryd i autobusów w pełni elektrycznych, obserwujemy również stały popyt na nasze modele hybrydowe. Wykorzystanie elektrycznego napędu, zarówno przy niskich prędkościach jak i na przystankach autobusowych, dobra wydajność energetyczna i duża elastyczność czynią z nich szczególnie atrakcyjną alternatywę zarówno dla małych, jak i dużych miast”, mówi Marie Carlsson, dyrektor ds. rozwiązań e-mobility Solutions Europe w Volvo Buses. 

Największym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest obecnie Wielka Brytania, która stanowi prawie połowę całkowitej sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano znaczny wzrost popytu w kilku krajach, zwłaszcza w Belgii i Hiszpanii. Klienci na rynku hiszpańskim zainwestowali w ponad 300 autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku w 120 sztuk. W Szwecji Volvo Buses sprzedało ponad 200 autobusów hybrydowych do takich miast jak Gothenburg, Sundsvall, Nässjö, Värnamo i Kungsbacka. 

W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.

Gama zelektryfikowanych autobusów Volvo

Autobusy hybrydowe: Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated, Volvo Hybrid Double Decker. Autobusy hybrydowe są zasilane energią elektryczną w czasie postoju na przystanku i podczas ruszania. Są wyposażone w akumulatory i silnik elektryczny oraz mały silnik spalinowy. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga infrastruktury do ładowania. Jest nawet o 39 procent bardziej energooszczędny niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym. 

Autobusy elektryczno- hybrydowe: Volvo 7900 Electric Hybrid, Volvo Electric Hybrid Double Decker (B5LHC). Elektryczne autobusy hybrydowe zasilane energią elektryczną przez większość trasy. Wyposażone są w akumulatory, silnik elektryczny i mały silnik wysokoprężny. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, jak i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach. Nawet o 60 procent bardziej energooszczędny niż porównywalny autobus z silnikiem spalinowym. 

Autobusy elektryczne: Volvo 7900 Electric. Autobusy elektryczne napędzane wyłącznie energią elektryczną. Autobusy te są wyposażone w mocny akumulator i silnik elektryczny. Akumulatory są ładowane poprzez hamowanie silnikiem i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach lub w zajezdni poprzez ładowarkę CCS . Nawet o 80 procent bardziej energooszczędny niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym.

7900 Hybrid in Spain

Related News

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...

Kolejne autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku

Ełk elektryfikuje tabor autobusów miejskich. Miasto odebrało właśnie ostatnie trzy z sześciu autobusów hybrydowych Volvo zamówionych w ubiegłym roku, a także zawarło z Volvo umowę na zakup kolejnych dwóch tego typu pojazdów. Wszystkie pochodzą z ...

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Volvo Buses oraz spółka Stena Recycling Batteryloop nawiązały współpracę, dzięki której żywotność użytkowa baterii autobusowych zostanie znacznie wydłużona, co będzie sprzyjać ochronie środowiska naturalnego. Po zakończeniu użytkowania baterii w ...