Volvo Buses prezentuje autonomiczne rozwiązanie dla zajezdni autobusowej

Volvo Buses po raz pierwszy zaprezentowało swój 12-metrowy, elektryczny autobus miejski poruszający się w trybie całkowicie autonomicznym na terenie zajezdni.

VolvoBussar_Autonomous_11

Pokaz, zorganizowany wspólnie z operatorem autobusów Keolis, odbył się w zajezdni autobusowej Keolis pod Gothenburgiem w Szwecji. Podczas prezentacji, w pełni elektryczny 12-metrowy autobus autonomiczny z powodzeniem przejechał pomiędzy zatoką parkingową a kilkoma stanowiskami roboczymi, w tym myjnią, stanowiskiem serwisowym oraz stacją ładowania elektrycznego, a następnie sam zaparkował w odpowiedniej zatoce - a wszystko to z pasażerami na pokładzie.

„Dzisiejsza prezentacja to ważny krok na naszej drodze do autonomiczności, pokazaliśmy dziś jakie korzyści może przynieść zajezdniom takie rozwiązanie. Najważniejsze z nich to bardziej wydajny przepływ ruchu, większa efektywność, mniejsze ryzyko kolizji i wyższy poziom bezpieczeństwa. Standardowy interfejs ładowania OppChargeTM idealnie nadaje się do autonomicznego ładowania, eliminując potrzebę podłączenia do autobusów kabli zasilających w zajezdni”, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Z dzisiejszej perspektywy wydaje się, że ta nowa technologia mobilności będzie bardziej powszechna za 5-10 lat. Jej wprowadzenie do zajezdni nie tylko przyspieszy rozwój, ale poprawi też naszą efektywność, a tym samym – zapewni korzyści naszym pasażerom w nadchodzących latach”, powiedział Jan Kilström, Prezes Keolis w Szwecji.

ABB, firma która wspólnie z Volvo oferuje system szybkiego ładowania OppChargeTM, również dostrzega nowe możliwości. „ABB angażuje się w budowanie zero-emisyjnej przyszłości,
a zrównoważony transport publiczny jest tu istotnym elementem. Dysponujemy produktami
i rozwiązaniami umożliwiającymi dostarczanie energii elektrycznej od jej wytworzenia do momentu poboru w sposób bezpieczny, inteligentny i zrównoważony. Wytwarzane przez ABB ładowarki do autobusów elektrycznych z automatycznym połączeniem na dachu, umożliwiają efektywne ładowanie autonomicznych autobusów. Wraz z Volvo z niecierpliwością czekamy na przyszłość tej innowacji w transporcie ”, powiedział Mats Peterson, Dyrektor ds. Elektryfikacji ABB w Szwecji.

Prezentacja w zajezdni Keolis była kolejnym z szeregu udanych pokazów autonomicznych autobusów przeprowadzonych przez Volvo Buses w ostatnich latach. Był to przy tym jeden
z pierwszych pokazów odbywających się w prawdziwej zajezdni autobusowej - czyli w jednym
z tych z obszarów, które w ocenie Volvo oferują największy potencjał automatyzacji.

„Wciąż jeszcze wiele lat dzieli nas od zobaczenia w pełni autonomicznych autobusów na drogach publicznych, ale ponieważ zajezdnie autobusowe są zamkniętymi obszarami o przewidywalnym
i powtarzalnym przepływie ruchu, autobusy autonomiczne mogą tam zostać wykorzystane dużo szybciej. Współpraca z Keolis dała nam wyjątkową możliwość przetestowania autonomicznego autobusu w rzeczywistych warunkach, co pomoże nam w dalszym rozwoju autonomicznych rozwiązań” - powiedział Håkan Agnevall.

Volvo Buses jest jednym z liderów w rozwoju autonomicznych autobusów. W ciągu najbliższych dziesięciu lat na Ziemi przybędzie najprawdopodobniej ok. miliarda mieszkańców, z których większość będzie mieszkać w miastach. Spowoduje to konieczność rozwoju transportu publicznego, infrastruktury i planowania przestrzennego, czym z kolei trzeba będzie zarządzać
w jeszcze bardziej zrównoważony i efektywny sposób. Volvo Buses uważa, że część rozwiązań
w tym obszarze będzie dotyczyła połączenia autobusów autonomicznych i elektrycznych. Wraz ze swoimi partnerami, jest pionierem w opracowywaniu rozwiązań zrównoważonego transportu publicznego, aby sprostać tym wyzwaniom.

Related News

17 autobusów elektrycznych Volvo trafi do Łodzi

Volvo podpisało dziś umowę na dostawę 17 elektrycznych autobusów miejskich do Łodzi. To kolejne polskie miasto, które w ostatnich tygodniach zawarło umowę na zakup zeroemisyjnych pojazdów, wyprodukowanych we wrocławskiej fabryce Volvo.

...

Nowy sposób ładowania autobusów elektrycznych Volvo

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi w swoich miejskich autobusach elektrycznych nowy sposób ładowania. Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu ...

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...