Volvo rozszerza ofertę autokarów o Volvo 9700 w wersji 15-metrowej

Volvo Buses rozszerza ofertę autokarów do przewozów długodystansowych o nowy wariant - Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, mogącej przewieźć do 65 pasażerów. Inne nowości w tym modelu – to opcja drzwi z tyłu, nowe siedzenia oraz większa elastyczność w zakresie rozmieszczenia siedzeń pasażerskich i bagaży.

2510

„Wraz z nowym Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, uzupełniamy naszą ofertę autokarów do przewozów długodystansowych w klasie premium o jeszcze jeden produkt, na który jest duży popyt na wielu rynkach. Dzięki większej pojemności transportowej i większej elastyczności, nasi klienci dostają nowe możliwości, by sprostać wymaganiom swoich pasażerów, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.” powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo 9700, zarówno w wersji 15- jak i 13-metrowej, będzie dostępny z opcją drzwi tylnych umieszczonych za osią tylną, dzięki czemu pasażerowie uzyskają większą przestrzeń bagażową w środku autobusu. Rozwiązanie to umożliwi ponadto umieszczenie toalety z tyłu pojazdu. Inna zaleta – to lepsza widoczność dla pasażerów. Zmodyfikowano też przednie drzwi, które uzyskały nowy system otwierania do wewnątrz, ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, nawet
w sytuacji kiedy chodnik jest pokryty zaspą śniegu czy innymi przeszkodami.

Volvo 9700 jest napędzane silnikiem o pojemności 11 litrów o mocy 430 lub 460 KM, przy czym ten ostatni może pracować również na biopaliwie. Autokar może też zostać wyposażony w aktywny układ kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering) zapewniający idealną stabilność podczas jazdy
i redukujący obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców kierowcy.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów, jednocześnie optymalizując wpływ na środowisko, wszystkie wersje Volvo 9700, a także Volvo 9900 mogą zostać połączone
z systemem zwanym Strefą Bezpieczeństwa (Safety Zone Management). Umożliwia on kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach - na przykład w pobliżu szkół, szpitali lub w centrach miast, gdzie jest wielu niechronionych użytkowników ruchu – pieszych czy rowerzystów. Operator może odpowiednio zaprogramować maksymalną prędkość w określonych strefach, a autobus automatycznie dostosuje tryb jazdy. Volvo jest jedynym producentem oferującym takie rozwiązanie.

 

„Strefa Bezpieczeństwa jest jedną z wielu opcji dostępnych dla operatorów, a dzięki aplikacji Volvo Connect, ułatwiamy naszym klientom stałą kontrolę nad autobusami. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa, większej dostępności i lepszej ekonomiki transportu” mówi Håkan Agnevall.

Nowa linia długodystansowych autokarów Volvo została wprowadzona na rynek w roku 2018. Obejmuje modele 9900 i 9700, dostępne w wielu różnych wariantach. Zostały one zaprojektowane z myślą o zapewnieniu najwyższego komfortu pasażerom i kierowcy. Są laureatami prestiżowych nagród, m.in. Sustainable Bus Award 2019, Red Dot Award 2019, Grand Award Coach 2019 czy Safety Label Coach 2019.  

Autokary produkowane są w całości w Polsce - we wrocławskiej fabryce Volvo.

 

Wybrane informacje o pojeździe

·         Volvo 9700. Wysokość, 3,65 m. Długość 12/13/14/15 m. Osie 4x2/6x2.

·         Volvo 9900. Wysokość, 3,85 m. Długość 12/13/14 m. Osie 4x2/6x2. Nachylony korytarz główny.

·         Napęd: Volvo D11 EURO 6, o mocy 430/460 KM, skrzynia biegów I-Shift.

·         Nadwozie: Nowo zaprojektowana struktura zapobiegająca powstawaniu korozji. Specjalna konstrukcja dachu sprawia, że autokar jest lżejszy i posiada nisko położony środek ciężkości.

Informacje pokrewne