Volvo rozszerza ofertę autokarów o Volvo 9700 w wersji 15-metrowej

Volvo Buses rozszerza ofertę autokarów do przewozów długodystansowych o nowy wariant - Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, mogącej przewieźć do 65 pasażerów. Inne nowości w tym modelu – to opcja drzwi z tyłu, nowe siedzenia oraz większa elastyczność w zakresie rozmieszczenia siedzeń pasażerskich i bagaży.

2510

„Wraz z nowym Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, uzupełniamy naszą ofertę autokarów do przewozów długodystansowych w klasie premium o jeszcze jeden produkt, na który jest duży popyt na wielu rynkach. Dzięki większej pojemności transportowej i większej elastyczności, nasi klienci dostają nowe możliwości, by sprostać wymaganiom swoich pasażerów, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.” powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo 9700, zarówno w wersji 15- jak i 13-metrowej, będzie dostępny z opcją drzwi tylnych umieszczonych za osią tylną, dzięki czemu pasażerowie uzyskają większą przestrzeń bagażową w środku autobusu. Rozwiązanie to umożliwi ponadto umieszczenie toalety z tyłu pojazdu. Inna zaleta – to lepsza widoczność dla pasażerów. Zmodyfikowano też przednie drzwi, które uzyskały nowy system otwierania do wewnątrz, ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, nawet
w sytuacji kiedy chodnik jest pokryty zaspą śniegu czy innymi przeszkodami.

Volvo 9700 jest napędzane silnikiem o pojemności 11 litrów o mocy 430 lub 460 KM, przy czym ten ostatni może pracować również na biopaliwie. Autokar może też zostać wyposażony w aktywny układ kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering) zapewniający idealną stabilność podczas jazdy
i redukujący obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców kierowcy.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów, jednocześnie optymalizując wpływ na środowisko, wszystkie wersje Volvo 9700, a także Volvo 9900 mogą zostać połączone
z systemem zwanym Strefą Bezpieczeństwa (Safety Zone Management). Umożliwia on kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach - na przykład w pobliżu szkół, szpitali lub w centrach miast, gdzie jest wielu niechronionych użytkowników ruchu – pieszych czy rowerzystów. Operator może odpowiednio zaprogramować maksymalną prędkość w określonych strefach, a autobus automatycznie dostosuje tryb jazdy. Volvo jest jedynym producentem oferującym takie rozwiązanie.

 

„Strefa Bezpieczeństwa jest jedną z wielu opcji dostępnych dla operatorów, a dzięki aplikacji Volvo Connect, ułatwiamy naszym klientom stałą kontrolę nad autobusami. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa, większej dostępności i lepszej ekonomiki transportu” mówi Håkan Agnevall.

Nowa linia długodystansowych autokarów Volvo została wprowadzona na rynek w roku 2018. Obejmuje modele 9900 i 9700, dostępne w wielu różnych wariantach. Zostały one zaprojektowane z myślą o zapewnieniu najwyższego komfortu pasażerom i kierowcy. Są laureatami prestiżowych nagród, m.in. Sustainable Bus Award 2019, Red Dot Award 2019, Grand Award Coach 2019 czy Safety Label Coach 2019.  

Autokary produkowane są w całości w Polsce - we wrocławskiej fabryce Volvo.

 

Wybrane informacje o pojeździe

·         Volvo 9700. Wysokość, 3,65 m. Długość 12/13/14/15 m. Osie 4x2/6x2.

·         Volvo 9900. Wysokość, 3,85 m. Długość 12/13/14 m. Osie 4x2/6x2. Nachylony korytarz główny.

·         Napęd: Volvo D11 EURO 6, o mocy 430/460 KM, skrzynia biegów I-Shift.

·         Nadwozie: Nowo zaprojektowana struktura zapobiegająca powstawaniu korozji. Specjalna konstrukcja dachu sprawia, że autokar jest lżejszy i posiada nisko położony środek ciężkości.

Related News

17 autobusów elektrycznych Volvo trafi do Łodzi

Volvo podpisało dziś umowę na dostawę 17 elektrycznych autobusów miejskich do Łodzi. To kolejne polskie miasto, które w ostatnich tygodniach zawarło umowę na zakup zeroemisyjnych pojazdów, wyprodukowanych we wrocławskiej fabryce Volvo.

...

Nowy sposób ładowania autobusów elektrycznych Volvo

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi w swoich miejskich autobusach elektrycznych nowy sposób ładowania. Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu ...

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...