Volvo ulepsza autobusy hybrydowe

Volvo poprawiło parametry swoich autobusów hybrydowych. Mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie – wyłącznie na napędzie elektrycznym – z większą prędkością i na dłuższych odcinkach. Dzięki temu operatorzy transportu publicznego mogą wykorzystywać autobusy hybrydowe w strefach zerowej emisji w miastach lub na innych wrażliwych obszarach. Zmiana obejmuje wszystkie modele autobusów hybrydowych Volvo.

Volvo 7900 Hybrid Articulated_1

„Nasz pierwszy autobus hybrydowy wprowadziliśmy na rynek dziesięć lat temu. W tym czasie technologia ta rozwijała się i doskonaliła. Wprowadzając obecne ulepszenia stawiamy kolejny ważny krok w kierunku wspierania naszych klientów w elektryfikacji ich taborów autobusów miejskich, umożliwiając im jednocześnie zachowanie elastyczności, jaką oferują autobusy hybrydowe”, powiedział Johnny Lidman, Product Manager do spraw autobusów miejskich w Volvo.

                                        

Dłużej na napędzie elektrycznym

Autobusy hybrydowe Volvo dojeżdżając do przystanku, podczas postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie, a także ruszając – poruszają się obecnie wyłącznie na napędzie elektrycznym, cicho i bezemisyjnie. W nowych hybrydach zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach nawet do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 15-20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może bez przełączania się na napęd spalinowy przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Nowe autobusy hybrydowe zostały też wyposażone w system zarządzania strefami (Volvo Zone Management), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez konieczności hamowania.

„Każde miasto i każda trasa autobusowa ma swoje specyficzne warunki i wymogi. Aby zapewnić optymalne dla danej trasy rozwiązanie, zawsze przygotowujemy rozwiązania wspólnie z naszymi klientami, włączając w to szczegółową analizę danej trasy, tak aby móc zapewnić odpowiednią efektywność pojazdów”, wyjaśnia Johnny Lidman.

 

Nowe hybrydy - fakty

Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane pojazdy o pełnym systemie hybrydowym, co oznacza, że są zasilane elektrycznie i całkowicie bezemisyjne do osiągnięcia prędkości 50 km/h oraz podczas postoju autobusu na przystanku. W każdym innym przypadku, autobus napędzany jest przez mały silnik diesla, spełniający normy EURO 6. Zużycie paliwa i emisja CO2 jest  na poziomie do 40% niższym w porównaniu do autobusów wyposażonych w silnik diesla.

W odróżnieniu do autobusów całkowicie elektrycznych i elektrycznych hybryd (plug-in), autobusy hybrydowe Volvo nie wymagają systemu ładowania. Akumulatory są zasilane energią generowaną podczas hamowania. Dzięki temu autobusy te można wykorzystywać właściwie na każdej trasie, zarówno w obszarach miejskich jak i na przedmieściach.

Autobusy hybrydowe Volvo są dostępne w standardowej wersji 12-metrowej, przegubowej oraz jako pojazdy dwu-poziomowe (double-deck bus).

Related News

Nowy sposób ładowania autobusów elektrycznych Volvo

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi w swoich miejskich autobusach elektrycznych nowy sposób ładowania. Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu ...

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...

Kolejne autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku

Ełk elektryfikuje tabor autobusów miejskich. Miasto odebrało właśnie ostatnie trzy z sześciu autobusów hybrydowych Volvo zamówionych w ubiegłym roku, a także zawarło z Volvo umowę na zakup kolejnych dwóch tego typu pojazdów. Wszystkie pochodzą z ...