Volvo Buses wprowadza nowy, piętrowy autokar do przewozów ekspresowych

Volvo Buses poszerza gamę autokarów turystycznych i długodystansowych, wprowadzając na rynek całkowicie nowy, piętrowy autokar Volvo 9700 DD. To kolejny krok w rozwoju autokarów długodystansowych Volvo 9700 i Volvo 9900. Został zaprojektowany tak, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów w zakresie większej pojemności przestrzeni pasażerskiej, elastyczności, komfortu i bezpieczeństwa.

Volvo 9700DD

„Dzięki Volvo 9700 DD możemy zaoferować naszym klientom pełną gamę autobusów turystycznych i ekspresowych, wyposażonych w zaawansowane funkcje. Segment autokarów ekspresowych rozwija się bardzo szybko - Volvo 9700 DD jest dla wielu operatorów długo oczekiwanym modelem, który zwiększa możliwości i jest bardziej wydajny” - mówi Niklas Orre, Wiceprezes, Dział Sprzedaży Autokarów, Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo oferuje zaawansowane funkcje łączności - pojazd może być monitorowany
w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco zobaczyć w jaki sposób jest kierowany,
a także odpowiednio zaplanować czynności serwisowe. Zastosowana w pojeździe funkcja zarządzania strefami (Volvo Zone Management – wykorzystywanie komputera do regulowania prędkości pojazdu w newralgicznych obszarach) – zwiększa bezpieczeństwo i obniża zużycie paliwa.

Mogący pomieścić 96 pasażerów Volvo 9700 DD został tak zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepszy komfort zarówno podczas krótkich jak i długich podróży. Autokar wyposażony jest w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i system kontroli klimatyzacji
z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Do wyboru jest szeroka gama systemów nagłośnienia, multimediów i systemów informacji pasażerskiej. Drzwi, przejście środkowe, schody oraz wysokość sufitu zarówno na górnym jak i dolnym poziomie zostały wymierzone tak, aby ułatwić pasażerom szybkie wsiadanie i wysiadanie.

Kabina kierowcy jest przestronna i podwyższona, aby zapewnić optymalną widoczność. Volvo 9700 DD wyposażony jest także w kilka aktywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak elektronicznie sterowane hamulce, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy oraz system przeciwpoślizgowy. Kierowca korzysta również z systemu wspomagającego jego czujność (Driver Alert Support), systemu monitorowania pasa ruchu (Lane Keeping Assistance) i ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego (Collision Warning with Emergency Braking).

„Dopracowaliśmy też właściwości jezdne. Połączenie udoskonalonego zawieszenia i tłumienia
z ultra-lekkim nadwoziem sprawia, że nasz nowy autokar porusza się stabilnie i bezpiecznie, jest też paliwooszczędny”, wyjaśnia Niklas Orre.

Volvo 9700 DD – dane techniczne

·         Wysokość: 4,25 m.

·         Długość: do 14,8 m.

·         Liczba pasażerów: do 96.

·         Pojemność bagażnika: do 7,5 m3.

·         Układ napędowy: Volvo DK11 o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift. Podwozie: Volvo B11R/LE, 6x2.

·         Nadwozie: Carrus Delta Oy.

·         Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

Related News

Volvo Polska na 2 miejscu rankingu atrakcyjnych pracodawców w Polsce

Firma Volvo Polska zajęła drugie miejsce w badaniu marki pracodawcy Randstad Employer Brand Research 2021, które zostało zrealizowane w Polsce na próbie blisko 5 tysięcy respondentów, aktywnych na rynku pracy. To już kolejne w tym roku badanie ...

Duńskie miasto Aarhus powiększa flotę autobusów elektrycznych Volvo

Volvo Buses kontynuuje działania na rzecz elektryfikacji transportu publicznego w miastach całej Europy. Dzięki 29 nowym autobusom przegubowym Volvo 7900 Electric Articulated duńskie miasto Aarhus wykonało ważny krok w kierunku osiągnięcia celu, ...

Volvo testuje autobusy elektryczne w trudnych warunkach klimatycznych

Latem elektryczne autobusy Volvo zaczną kursować w norweskim mieście Bodø. Będą to pierwsze autobusy świadczące usługi w oparciu o rozkład jazdy na północ od Koła Podbiegunowego. Jednocześnie Volvo testuje swoje autobusy elektryczne w ciepłym ...