Volvo Buses wprowadza nowy, piętrowy autokar do przewozów ekspresowych

Volvo Buses poszerza gamę autokarów turystycznych i długodystansowych, wprowadzając na rynek całkowicie nowy, piętrowy autokar Volvo 9700 DD. To kolejny krok w rozwoju autokarów długodystansowych Volvo 9700 i Volvo 9900. Został zaprojektowany tak, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów w zakresie większej pojemności przestrzeni pasażerskiej, elastyczności, komfortu i bezpieczeństwa.

Volvo 9700DD

„Dzięki Volvo 9700 DD możemy zaoferować naszym klientom pełną gamę autobusów turystycznych i ekspresowych, wyposażonych w zaawansowane funkcje. Segment autokarów ekspresowych rozwija się bardzo szybko - Volvo 9700 DD jest dla wielu operatorów długo oczekiwanym modelem, który zwiększa możliwości i jest bardziej wydajny” - mówi Niklas Orre, Wiceprezes, Dział Sprzedaży Autokarów, Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo oferuje zaawansowane funkcje łączności - pojazd może być monitorowany
w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco zobaczyć w jaki sposób jest kierowany,
a także odpowiednio zaplanować czynności serwisowe. Zastosowana w pojeździe funkcja zarządzania strefami (Volvo Zone Management – wykorzystywanie komputera do regulowania prędkości pojazdu w newralgicznych obszarach) – zwiększa bezpieczeństwo i obniża zużycie paliwa.

Mogący pomieścić 96 pasażerów Volvo 9700 DD został tak zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepszy komfort zarówno podczas krótkich jak i długich podróży. Autokar wyposażony jest w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i system kontroli klimatyzacji
z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Do wyboru jest szeroka gama systemów nagłośnienia, multimediów i systemów informacji pasażerskiej. Drzwi, przejście środkowe, schody oraz wysokość sufitu zarówno na górnym jak i dolnym poziomie zostały wymierzone tak, aby ułatwić pasażerom szybkie wsiadanie i wysiadanie.

Kabina kierowcy jest przestronna i podwyższona, aby zapewnić optymalną widoczność. Volvo 9700 DD wyposażony jest także w kilka aktywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak elektronicznie sterowane hamulce, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy oraz system przeciwpoślizgowy. Kierowca korzysta również z systemu wspomagającego jego czujność (Driver Alert Support), systemu monitorowania pasa ruchu (Lane Keeping Assistance) i ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego (Collision Warning with Emergency Braking).

„Dopracowaliśmy też właściwości jezdne. Połączenie udoskonalonego zawieszenia i tłumienia
z ultra-lekkim nadwoziem sprawia, że nasz nowy autokar porusza się stabilnie i bezpiecznie, jest też paliwooszczędny”, wyjaśnia Niklas Orre.

Volvo 9700 DD – dane techniczne

·         Wysokość: 4,25 m.

·         Długość: do 14,8 m.

·         Liczba pasażerów: do 96.

·         Pojemność bagażnika: do 7,5 m3.

·         Układ napędowy: Volvo DK11 o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift. Podwozie: Volvo B11R/LE, 6x2.

·         Nadwozie: Carrus Delta Oy.

·         Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

Related News

17 autobusów elektrycznych Volvo trafi do Łodzi

Volvo podpisało dziś umowę na dostawę 17 elektrycznych autobusów miejskich do Łodzi. To kolejne polskie miasto, które w ostatnich tygodniach zawarło umowę na zakup zeroemisyjnych pojazdów, wyprodukowanych we wrocławskiej fabryce Volvo.

...

Nowy sposób ładowania autobusów elektrycznych Volvo

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi w swoich miejskich autobusach elektrycznych nowy sposób ładowania. Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu ...

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...