Volvo Buses wprowadza nowy, piętrowy autokar do przewozów ekspresowych

Volvo Buses poszerza gamę autokarów turystycznych i długodystansowych, wprowadzając na rynek całkowicie nowy, piętrowy autokar Volvo 9700 DD. To kolejny krok w rozwoju autokarów długodystansowych Volvo 9700 i Volvo 9900. Został zaprojektowany tak, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów w zakresie większej pojemności przestrzeni pasażerskiej, elastyczności, komfortu i bezpieczeństwa.

Volvo 9700DD

„Dzięki Volvo 9700 DD możemy zaoferować naszym klientom pełną gamę autobusów turystycznych i ekspresowych, wyposażonych w zaawansowane funkcje. Segment autokarów ekspresowych rozwija się bardzo szybko - Volvo 9700 DD jest dla wielu operatorów długo oczekiwanym modelem, który zwiększa możliwości i jest bardziej wydajny” - mówi Niklas Orre, Wiceprezes, Dział Sprzedaży Autokarów, Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo oferuje zaawansowane funkcje łączności - pojazd może być monitorowany
w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco zobaczyć w jaki sposób jest kierowany,
a także odpowiednio zaplanować czynności serwisowe. Zastosowana w pojeździe funkcja zarządzania strefami (Volvo Zone Management – wykorzystywanie komputera do regulowania prędkości pojazdu w newralgicznych obszarach) – zwiększa bezpieczeństwo i obniża zużycie paliwa.

Mogący pomieścić 96 pasażerów Volvo 9700 DD został tak zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepszy komfort zarówno podczas krótkich jak i długich podróży. Autokar wyposażony jest w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i system kontroli klimatyzacji
z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Do wyboru jest szeroka gama systemów nagłośnienia, multimediów i systemów informacji pasażerskiej. Drzwi, przejście środkowe, schody oraz wysokość sufitu zarówno na górnym jak i dolnym poziomie zostały wymierzone tak, aby ułatwić pasażerom szybkie wsiadanie i wysiadanie.

Kabina kierowcy jest przestronna i podwyższona, aby zapewnić optymalną widoczność. Volvo 9700 DD wyposażony jest także w kilka aktywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak elektronicznie sterowane hamulce, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy oraz system przeciwpoślizgowy. Kierowca korzysta również z systemu wspomagającego jego czujność (Driver Alert Support), systemu monitorowania pasa ruchu (Lane Keeping Assistance) i ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego (Collision Warning with Emergency Braking).

„Dopracowaliśmy też właściwości jezdne. Połączenie udoskonalonego zawieszenia i tłumienia
z ultra-lekkim nadwoziem sprawia, że nasz nowy autokar porusza się stabilnie i bezpiecznie, jest też paliwooszczędny”, wyjaśnia Niklas Orre.

Volvo 9700 DD – dane techniczne

·         Wysokość: 4,25 m.

·         Długość: do 14,8 m.

·         Liczba pasażerów: do 96.

·         Pojemność bagażnika: do 7,5 m3.

·         Układ napędowy: Volvo DK11 o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift. Podwozie: Volvo B11R/LE, 6x2.

·         Nadwozie: Carrus Delta Oy.

·         Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

Related News

Autobusy elektryczne Volvo pojadą z Wrocławia do Bodö na dalekiej północy Norwegii

Volvo dostarczy ze swojej wrocławskiej fabryki miejskie autobusy elektryczne do najbardziej wysuniętego na północ operatora autobusów elektrycznych na świecie. Miasto Bodö, położone na dalekiej północy Norwegii - za kołem podbiegunowym, złożyło ...

Volvo Buses zdobywa nagrodę „Najlepszy autobus” w trzech kategoriach w konkursie ETM Awards 2020

Autobusy Volvo – turystyczny, międzymiastowy i elektryczny - otrzymały nagrody „Best Travel High Decker”, „Best Intercity Bus” i „Best Electric Bus” podczas rozdania ETM Awards, w Stuttgarcie w Niemczech. 

...

Norweskie miasta inwestują w przyszłość, stawiając na elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia

Norweskie miasta podążają drogą elektryfikacji transportu publicznego. Firma Vy Buss Norge złożyła ostatnio zamówienie na dużą liczbę elektrycznych autobusów Volvo, które będą woziły pasażerów w miastach Drammen i Ålesund. Dostawa rozpocznie ...