Nowy, samoładujący się autobus Volvo może teraz jeździć dłużej i bezemisyjnie na zasilaniu elektrycznym

Nowe samoładujące się autobusy Volvo - seria modeli ,,S-Charge’’ z napędem hybrydowym, mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie. Stwarza to nowe możliwości wykorzystania tych pojazdów w strefach miejskich o zerowej emisji czy w innych wrażliwych obszarach.

Volvo-S-Charge

W nowych modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h).
W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne
w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może się poruszać całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

„Nasi klienci mają teraz większe możliwości w zakresie wykorzystania zalet napędu elektrycznego, zachowując jednocześnie ogromną elastyczność, jaką oferują autobusy hybrydowe. Nowa gama modeli S-Charge może kursować na dowolnej trasie, nie jest potrzebna żadna infrastruktura do ładowania. Dzięki temu operatorzy mogą szybko wdrożyć autobusy i zachować wysoką zdolność operacyjną” - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym - cicho, bezemisyjnie
i energooszczędnie - podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku). Umożliwia to nie tylko ograniczenie emisji, ale również tworzenie stref oraz przystanków autobusowych w miejscach, w których autobus porusza się cicho
i bezemisyjnie, w trybie całkowicie elektrycznym.

„Nowe modele S-Charge należą do najczystszych autobusów Volvo - zmniejszą ślad węglowy nawet do 40% w porównaniu z porównywalnym autobusem z silnikiem diesla. Napęd S-Charge może również wykorzystywać biopaliwa, jeszcze bardziej redukując emisję CO2. Jest to prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny i niezawodny samoładujący się autobus na rynku” - mówi Håkan Agnevall.

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową - Volvo 7900
S-Charge, autobus przegubowy - Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie - Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

Volvo S-Charge - fakty

Volvo S-Charge może pracować w bezemisyjnym trybie elektrycznym do osiągniecia prędkości50 km/h, a także wtedy, gdy autobus zatrzymuje się na przystanku. W pozostałych sytuacjach za napęd odpowiada nieduży silnik spalinowy.

Volvo S-Charge nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane energią, która wytwarzana jest podczas hamowania. Dzięki temu S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej.

Related News

Nowy sposób ładowania autobusów elektrycznych Volvo

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi w swoich miejskich autobusach elektrycznych nowy sposób ładowania. Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu ...

Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, ...

Kolejne autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku

Ełk elektryfikuje tabor autobusów miejskich. Miasto odebrało właśnie ostatnie trzy z sześciu autobusów hybrydowych Volvo zamówionych w ubiegłym roku, a także zawarło z Volvo umowę na zakup kolejnych dwóch tego typu pojazdów. Wszystkie pochodzą z ...