Kolejne szwedzkie miasto - Västerås przechodzi na elektryczne autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, z opcją zakupu kolejnych siedmiu. Wszystkie zostaną wyprodukowane i dostarczone z wrocławskiej fabryki Volvo. Pierwszy z nowych autobusów zacznie wozić mieszkańców Västerås pod koniec lata 2021 roku.

7900ElectricArticulated_1860x1050

W ciągu ostatniego roku szwedzkie miasta Göteborg, Malmö i Jönköping, a także norweskie Bodö, Drammen i Ålesund oraz duńskie Århus zdecydowały, by we współpracy z Volvo Buses wprowadzić do transportu publicznego autobusy elektryczne i zamówiły ich we wrocławskiej fabryce ponad 320. Teraz do tego grona dołącza miejscowość Västerås. Lokalny operator - spółka Svealandstrafiken - podjęła decyzję o przyspieszeniu działań zmierzających do elektryfikacji taboru autobusów miejskich.

„Umowa zawarta z Volvo Buses może być postrzegana jako początek zmian w zakresie paliwa stosowanego w naszych autobusach miejskich – z biogazu przechodzimy na elektryczność” mówi Peter Liss, Prezes Svealandstrafiken.

Przejście na napędzane elektrycznie, ciche i bezemisyjne autobusy stwarza nowe możliwości w zakresie kształtowania tras, wpływa też korzystnie na środowisko miejskie. Brak spalin i zakłócającego spokój hałasu spowodują, że przystanki autobusowe będą mogły być zlokalizowane tam, gdzie dotąd było to niemożliwe, np. wewnątrz budynków, przy szpitalach i w centrach handlowych.

„Fakt, że Svealandstrafiken oraz wiele innych szwedzkich i europejskich operatorów wybrało nasze zelektryfikowane autobusy miejskie, to dowód zaufania do naszych produktów i naszego doświadczenia w zakresie elektryfikacji transportu publicznego. Wspólnie dążymy do poprawy jakości życia w miastach i zmniejszenia wpływu na klimat i środowisko”, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Niski poziom hałasu i brak wibracji silnika sprawiają, że podróż autobusem jest przyjemniejsza dla pasażerów, mniej uciążliwa dla osób mieszkających przy trasie autobusu czy przystankach, jest też łatwiejsza i mniej męcząca dla kierowcy. „Wprowadzanie autobusów elektrycznych skutkuje wyraźną poprawą warunków pracy naszych kierowców”, potwierdza Geert Schaap, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i Innowacji w Svealandstrafiken.

Zamówienie z Västerås obejmuje autobusy przegubowe Volvo 7900 Electric Articulated, mogące pomieścić do 120 pasażerów. Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Pierwszy pojawi się na ulicach Västerås za około rok, kolejne - sukcesywnie - do lipca 2022 roku. Będą kursowały w centralnej części miasta i będą w stanie przejechać ok. 200 km pomiędzy ładowaniem baterii w zajezdniach.

Svealandstrafiken otrzymała grant unijny z CEF (Connecting Europe Facility), by pokryć część kosztów związanych z przejściem z autobusów zasilanych biogazem na pojazdy elektryczne.
 

Related News

Nowy sposób ładowania autobusów elektrycznych Volvo

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi w swoich miejskich autobusach elektrycznych nowy sposób ładowania. Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu ...

Kolejne autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku

Ełk elektryfikuje tabor autobusów miejskich. Miasto odebrało właśnie ostatnie trzy z sześciu autobusów hybrydowych Volvo zamówionych w ubiegłym roku, a także zawarło z Volvo umowę na zakup kolejnych dwóch tego typu pojazdów. Wszystkie pochodzą z ...

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Volvo Buses oraz spółka Stena Recycling Batteryloop nawiązały współpracę, dzięki której żywotność użytkowa baterii autobusowych zostanie znacznie wydłużona, co będzie sprzyjać ochronie środowiska naturalnego. Po zakończeniu użytkowania baterii w ...