Volvo Buses oferuje nowe inicjatywy wspierające klientów z branży przewozów autokarowych

Przewoźnicy autokarowi mają przed sobą początek kolejnego sezonu z niską liczbą pasażerów i wciąż obowiązującymi ograniczeniami w podróżowaniu. „Szybkie i skuteczne rozwiązania dostosowane do aktualnych warunków rynkowych są zatem niezbędne, aby pomóc naszym klientom w ponownym rozpoczęciu działalności” — mówi Karl Johansson, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Coach Europe w Volvo Buses.

Karl Johansson idzie alejką wewnątrz autokaru Volvo

Volvo Buses oferuje szereg inicjatyw, w tym elastyczne finansowanie i dwa nowe kontrakty serwisowe, aby wspierać swoich klientów na trudnym rynku — mówi Karl Johansson, dyrektor ds. rozwoju biznesowego Coach Europe w Volvo Buses.

Jaka jest obecna sytuacja na rynku autokarowym?

„Obecny rynek pozostaje niewiarygodnie trudny dla przewoźników autokarowych — i niestety wielu naszych klientów walczy o przetrwanie swoich firm. Sektor turystyczny ucierpiał szczególnie mocno i praktycznie nadal pozostaje w stagnacji. Przewoźnicy autokarowi starają się być kreatywni i szukać nowych możliwości, ale są naturalnie bardzo ostrożni, jeśli chodzi o zwiększanie ryzyka działalności. W mniejszym stopniu dotyczy to przedsiębiorstw obsługujących regularne linie, ponieważ w wielu regionach są to usługi o podstawowym znaczeniu dla społeczności. Wiele linii zostało jednak odwołanych i choć istnieje pewien ruch, jest mniej pasażerów, a zatem mniejszy przychód dla naszych klientów.

„Zbliżamy się teraz do początku sezonu dla wielu przewoźników. Normalny sezon w Europie rozpoczynałby się generalnie w kwietniu, ale podobnie jak w 2020 roku, w tym roku tak nie będzie. Mamy nadzieję, że warunki poprawią się w szczytowych miesiącach letnich, ale spodziewamy się znacznych ograniczeń i musimy zaakceptować, że taka jest rzeczywistość na 2021 rok”.  

W tych niepewnych czasach podtrzymujemy bliskie relacje z naszymi klientami i wsłuchujemy się w ich potrzeby.

Karl Johansson, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Coach Europe w Volvo Buses

Jak firma Volvo Buses reaguje na trudne warunki, z jakimi borykają się jej klienci?

„Oczywiście w tych niepewnych czasach podtrzymujemy bliskie relacje z naszymi klientami i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Pierwszym krokiem podjętym przez Volvo Buses w celu zwiększenia bezpieczeństwa naszych autokarów był program Clean & Care, który oferuje między innymi ciągłą dezynfekcję powietrza i wszystkich powierzchni wewnątrz autobusu, ścianki działowe chroniące kierowcę, aktywne filtry o wysokiej skuteczności oraz pokładowe urządzenia dezynfekcyjne. Celem programu jest nie tylko wspieranie właścicieli autokarów i ich działalności, ale również bezpieczeństwo załogi i oczywiście pasażerów. Spotkał się z dobrym przyjęciem wśród klientów, którzy zdecydowali się na jego stosowanie.

Wiemy, że ponowne rozpoczęcie działalności autokarowej napotyka na dwie główne przeszkody — ograniczone przepływy pieniężne i niepewność na rynku. Dlatego we współpracy z Volvo Financial Services postanowiliśmy wprowadzić elastyczne finansowanie — szereg inteligentnych rozwiązań w zakresie wynajmu i zakupu

Karl Johansson, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Coach Europe w Volvo Buses

„Wiemy, że ponowne rozpoczęcie działalności autokarowej napotyka na dwie główne przeszkody — ograniczone przepływy pieniężne i niepewność na rynku. Dlatego we współpracy z Volvo Financial Services postanowiliśmy wprowadzić elastyczne finansowanie — szereg inteligentnych rozwiązań w zakresie wynajmu i zakupu uwzględniających niższe inwestycje początkowe, krótsze okresy zobowiązania, atrakcyjne opcje wykupu i możliwości zmiany umów w miarę upływu czasu. Zostały one starannie zaprojektowane, aby ułatwić dalsze funkcjonowanie, gdy klienci wznowią działalność”.

Czy możesz wyjaśnić, jak działają opcje elastycznego finansowania?

„Istnieją cztery różne opcje, które można zastosować w obecnej sytuacji. Pierwsza z nich to najem krótkoterminowy, który umożliwia firmom wynajmowanie autokarów na okres od trzech miesięcy do roku i oferuje atrakcyjną opcję zwrotu wysokiej części opłat za wynajem, jeśli pojazd zostanie wykupiony po zakończeniu umowy. Jest to korzystna, obarczona niskim ryzykiem opcja do przetestowania rynku. Druga oferta to rozwiązanie płatności za kilometr przez minimum dwa lata. Określony jest minimalny przebieg, a po jego przekroczeniu płaci się za kilometr. Trzecią opcją jest najem sezonowy, w którym wysokość opłat zależy od zmian sezonowych. Ponadto przy zakupie autokaru można teraz odroczyć spłatę przez pierwsze trzy miesiące, a Volvo Buses pokryje koszty odsetek w tym okresie. Elastyczne finansowanie dotyczy pojazdów znajdujących się w magazynie i jest dostępne natychmiast zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów na wybranych rynkach w całej Europie, w przewidywalnej przyszłości lub do czasu radykalnej poprawy warunków rynkowych. W przyszłości przeprowadzimy również analizę każdej opcji — jeśli uznamy, że jedno rozwiązanie sprawdza się szczególnie dobrze, prawdopodobnie będziemy nadal je oferować”.

Czy po wznowieniu działalności przez klientów możemy oczekiwać innych inicjatyw?

„Tak, mamy przyjemność poinformować, że będziemy oferować dwa nowe kontakty serwisowe, aby zapewnić naszym klientom poczucie bezpieczeństwa po wznowieniu normalnej działalności. Będzie to kontrakt Flexigold — elastyczny kontrakt oparty na użytkowaniu, zapewniający wszystkie korzyści dotyczące dyspozycyjności uwzględnione w Złotym Kontrakcie Serwisowym Volvo Gold i dodatkowo dostosowany do sezonowych wahań branży autokarowej. Jego działanie polega na rejestrowaniu przebiegu pojazdu za pomocą monitoringu w czasie rzeczywistym i pozwala na odchylenie w granicach 20 procent w skali roku w stosunku do przebiegu określonego w umowie. Mówiąc prościej, jeśli jeździsz mniej, płacisz mniej. Celem jest lepsze uwzględnienie sezonowego charakteru sektora autokarowego. Wprowadzimy również Rozszerzony Złoty Kontrakt Serwisowy. Łączy on nasz Złoty Kontrakt Serwisowy z usługą Holowanie Rozszerzone, a także zapewnia pokrycie dodatkowych kosztów do wartości 5000 euro w przypadku wystąpienia awarii, obejmujących np. autokar zastępczy w celu dokończenia podróży lub zakwaterowanie pasażerów w hotelu”.

Jaka przyszłość czeka sektor tak poważnie dotknięty pandemią?

„Bardzo trudno jest przewidzieć, ale rok 2021 będzie kolejnym trudnym rokiem dla branży, która będzie starała się odzyskać równowagę i przyjąć pasażerów — choć w mniejszej liczbie i raczej pod koniec sezonu. Musimy wspólnie przetrwać tę burzę i mamy nadzieję, że nowe inicjatywy pomogą naszym klientom przejść przez ten niepewny okres. Dobrą wiadomością jest to, że wielu klientów tęskni za podróżowaniem, dlatego z niecierpliwością czekamy na odświeżony i ożywiony sektor przewozów autokarowych w przyszłości”.

Related News